איזיג'ט מציגה: רחפנים ומדפסות העתיד
חברת הלואוקוסט הבריטית הציגה במילאנו טכנולוגיות חדשות שאמורות לחסוך לה עלויות תפעול ולאפשר לה להתמודד עם אתגרים טכנולוגיים מגוונים. "אנחנו ממשיכים לחפש חידושים שיאפשרו להטיס את הנוסעים שלנו בבטיחות ובנוחות המירבית", אמרה מנכ"לית החברה
חברת הלואוקוסט הבריטית איזיג'ט הציגה הבוקר (ה') בבסיס החברה במילאנו את הטכנולוגיות החדשות שפיתחה ואשר לטענתה יאפשרו לה להוזיל עלויות ולהתמודד עם אתגרים טכנולוגיים מורכבים. "השימוש בטכנולוגיות חדשניות מאפשר לנו לשמור על עלויות נמוכות שפירושן מחירים נמוכים ללקוחות, מסייע להפחית עיכובים ומבטיח את העמידה שלנו בלוחות הזמנים", הסביר המהנדס הראשי של איזי ג'ט, איאן דייוויס.
בין היתר הודיעו מהנדסי החברה כי סיימו בהצלחה ניסוי רחפנים, שאמורים לזהות סדקים, חורים או התקלפות במעטפת המטוס שעלולים להגרם בין היתר לאחר טיסה בתוך סופת רעמים.
הרחפן, שיכנס לשימוש במהלך השנה הבאה ובו חיישנים ומצלמות, נע בצמוד לדפנות המטוס והכנפיים ומתוכנת בצורה אוטומטית לבצע סריקה שאורכת בממוצע כ-20 דקות.
בדיקה ידנית כפי שמבוצעת היום, הסבירו באיזיג'ט, יכולה להמשך מספר שעות.
איזיג'ט החלה גם בפרויקט בשיתוף חברת איירבוס, שמטרתו חיבור מערכת הטיסה למערכת ההודעות לצוותי הקרקע כך שהם יוכלו לקבל עדכונים בזמן אמת על תקלות טכניות ולפני טיפולים תחזוקתיים. שיתוף פעולה זה, כך מצהירים בחברה, נועד למטרה אחת והיא לבטל באופן גורף איחורים שנגרמים בגלל תקלות טכניות. "ירדנו מ-10 ל-6 איחורים לאלף תנועות מטוסים בחמש השנים האחרונות", אמרו בחברה. "המטרה היא לרדת בצורה משמעותית בשנים הקרובות".
מדפסות ושעונים
בכנס הציגו המהנדסים גם מדפסת תלת מימד בעזרתה מפתחים ומייצרים חלקי חילוף למטוסי החברה כדוגמת מושבים ומשענות יד שמאפשרים להפחית את הצורך באכסון חלקי חילוף. מנועי הדור הבא שיכנסו למטוסי החברה מדגם LEAP כבר כוללים בתוכם חלקים מודפסים כדוגמת פיות דלק, חלקים בסנן הפחם וחומרים קראמיים מרוכבים.בנוסף הוצגו מספר חידושים דיגיטליים, כדוגמת אפליקציית מעקב אחרי מטוס בזמן אמת שמאפשר קבלת עדכונים אם חלים שינויים בלוח הטיסה ואפליקציה המתחברת לשעון אפל המאפשרת קבלת נתונים על מזג האויר, בתי מלון והצגת כרטיס הטיסה האלקטרוני שנסרק בשער הגייט בשדה התעופה.
"חוללנו מהפכה בתחום הנסיעות באירופה על ידי כך שאפשרנו לנוסעים לטוס ליותר מקומות בעלות נמוכה יותר", אמרה מנכ"לית איזיג'ט, קרולין מקול. "מרגע לידתנו, לפני כמעט 20 שנה, הצגנו חידושים החל ממכירות באמצעות האינטרנט ועד שמירת מושבים. השנה אנחנו מציגים טכנולוגיות חדשניות, שבכוונתנו ליישם, על מנת לנהל את צי המטוסים שלנו ביתר יעילות, אפקטיביות ובטיחות. כמה מהטכנולוגיות האלה יושמו בפעולותינו היומיומיות, כדוגמת שימוש בטבלטים בתא הטייס וטכנולוגיה להתמודד עם פגיעת ציפורים במדחפים. אנחנו נמשיך לחפש פתרונות טכנולוגיים שיסייעו בפעילות כדי להבטיח שהנוסעים יגיעו ליעדם בבטחה ובזמן".
איזיג'ט, שהחלה את פעילותה בישראל ב-2009, מפעילה 37 טיסות שבועיות מנתב"ג, בהן ללונדון (לוטון וגטוויק), מנצ'סטר, ז'נבה, באזל, רומא, ברלין, מילאנו ופריז. לאחרונה נודע כי החברה הגישה בקשה וככל הנראה תחל גם לטוס מתל אביב לאמסטרדם.