אופניים חשמליים, לא לילדים: "נישאר בלי תחבורה?"
המשטרה ממליצה להגביל את השימוש באופניים חשמליים מגיל 16, כולל רישוי לנהג ולכלי. משתתפים במשאל ynet מתלוננים: "זה כלי ידידותי"
המשטרה המליצה אתמול (ב') על החמרה בתקנות בנושא אופניים חשמליים, ולפיהן השימוש בהם יותנה ברישיון בלבד ורק מגיל 16. כמו כן, יידרש רישוי גם לכלי עצמו. מאגף התנועה מסרו כי בעקבות בחינת הנושא החליט מפקד האגף ניצב ירון בארי להמליץ על השינויים. אבל בני הנוער, שרבים מהם רוכבים כבר שנים על אופניים חשמליים, בטוחים שמדובר בכלי רכב בטיחותי - ולא מאמינים שהאופניים החשמליים יילקחו מהם. שוחחנו עם כמה מהם.
בשנים האחרונות התרבו הדיווחים על פגיעות של רוכבי אופניים בהולכי רגל ברחבי הארץ. בפברואר השנה נהרג אנטוניו רעיה, תושב גבעתיים בן 85, שנדרס על-ידי רוכב אופניים בתל אביב. הפוגע לא נתפס עד היום. מלבד הפגיעות החוזרות ונשנות בהולכי רגל וברוכבי האופניים עצמם, נרשמים גם חיכוכים ועימותים - לעתים אלימים - בין הולכי רגל לרוכבי אופניים בשל הצורך שלהם לחלוק יחד מרחב משותף המסכן את ביטחונם.
ההמלצות החדשות של המשטרה התקבלו בכעס ובחשדנות בקרב בני נוער ששוחחו עם ynet. "מגיל 12 אני נוסע על קורקינט ואופניים חשמליים. אז מה, ישאירו אותי בלי כלי תחבורה עכשיו? זה לא נראה לי", אמר נער בן 14.
נער בן 17 הוסיף: "אופניים חשמליים הם כלי שהוא גם ידידותי לבני נוער. לפי דעתי אפשר בהסכמת הורה מגיל 13 או 14".
מנהל הגימנסיה הרצליה בתל אביב, ד"ר זאב דגני: "אני חושב שיש תלמידים לא מספיק בוגרים והם משתמשים בכלים האלה בצורה לא בטיחותית גם לעצמם. אני בעד לשקול בחיוב ולצמצם ולהגביל ולקבוע עקרונות ברורים מאוד למי מותר, איפה מותר ואיך מותר. כרגע אין שליטה".