שתף קטע נבחר

אוטובוס המונע בגז טבעי בניסוי בחיפה

מדובר באוטובוס שיפעל בשלב הראשון במסגרת נסיעות מיוחדות ולא בקווי שירות רגילים

נלחמים בזיהום האוויר: קואפרטיב אגד, חברת סופרגז ומכשירי תנועה יבואנית MAN הודיעו כי יחלו היום (ג'), לראשונה בישראל, בניסוי להפעלת אוטובוס המונע בגז טבעי דחוס (CNG). מדובר באוטובוס שיפעל בשלב הראשון במסגרת נסיעות מיוחדות ולא בקווי שירות רגילים. בניסוי משתתפת חברת MAN יצרנית האוטובוס שהובא ארצה במיוחד. הניסוי צפוי להמשך שלושה חודשים.

 

קבינט הדיור אישר אתמול (יום ב') את תוכנית המתאר שיזם המשרד להגנת הסביבה להגנת המצוקים בישראל מפני התמוטטות.השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, אמר: "ההגנה על המצוק תמנע פגיעה בחיי אדם ותחזק את היישובים לאורך החוף. משאושרה התוכנית נקדם את שיקום המצוק יחד עם הרשויות המקומיות".

 

עוד בכלכלה ירוקה:

השרים אישרו התוכנית להגנה על מצוקי החוף

ישראל תייצא מאות מיליוני זבובים לאירופה

"להפסיק המתקפה הכימית מהשטח הפלסטיני"

דן ואגד - בעלות ציי הרכב הכבד הכי מזהמים

 

באגד אמרו כי הניסוי מתקיים בשיתוף פעולה עם המנהלת לקידום השימוש בתחליפי אנרגיה שפועלת במשרד ראש הממשלה ובשיתוף משרד התחבורה. בשלב הראשון צפוי האוטובוס המונע בגז טבעי לפעול באזור מטרופולין חיפה, וזאת בשל הסמיכות למתקן הדחיסה של גז טבעי באלון תבור.

 

 (צילום: שוקה כהן) (צילום: שוקה כהן)
(צילום: שוקה כהן)

 

לדברי ניר לנדאו, מנהל אגף המשק באגד, "השימוש בגז הטבעי הדחוס נחשב 'ירוק' ומפחית את פליטת המזהמים מהמנוע. בנוסף השימוש בגז הטבעי מוזיל באופן ניכר את עלות התפעול לאוטובוסים ויכול להוות חסכון משמעותי לאגד. לדבריו, "כמות האנרגיה שמפיק המנוע מליטר סולר שקולה ל-1 קילו גז בשעה שעלות הגז הטבעי נמוכה בכ- 30% ומכאן החיסכון."

 

"אגד שמח להיות מפעיל התחבורה הציבורית הראשון בישראל שבוחן הכנסת אוטובוסים מונעים בגז טבעי", אומר לנדאו, "בכוונתנו לבחון בשבועות הקרובים את התנהגות האוטובוס החדש בתוואי דרך משתנה ובעומסי הפעילות של אגד. אם יוחלט בהמשך לרכוש אוטובוסים מונעים בגז אגד יצטרך להיערך בהקמת תחנות תדלוק לגז טבעי, בדומה לשינויים שעוברים בשנה האחרונה מפעלי התעשייה בישראל".

 (צילום: שוקה כהן) (צילום: שוקה כהן)
(צילום: שוקה כהן)

  

לדברי איל חנקין, מנכ"ל סופרגז:" תגליות הגז של ישראל יכולות לספק מענה תשתיתי וכלכלי ובשנים הקרובות התחבורה הציבורית יכולה להיות הרבה יותר ירוקה וכלכלית, וכתוצאה להביא לתרומה משמעותית הן לשיפור איכות האוויר והן להורדת יוקר המחיה. המעבר לגז טבעי מאפשר, בשנה האחרונה, למפעלי תעשייה רבים להפנות הון לפיתוח והשבחת החברות במקום לרכוש בו דלקים ואין לי ספק שאגד, וחברות התחבורה הציבורית הנוספות, יוכלו ליהנות מפירות דומים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שוקה כהן
האוטובוס המונע בגז
צילום: שוקה כהן
מומלצים