שתף קטע נבחר

מנכ"ל שופרסל: מחירי הרשתות דומים

איציק אברכהן אמר בכנס המזון ששופרסל עמדה בזמנים ומציגה שקיפות מחירים על פי חוק, בניגוד לכמה ממתחריה להם אין מוטיבציה לעשות זאת. עוד אמר: "שקיפות המחירים תוכיח שהפערים בין הרשתות - אחוזים בודדים בלבד", זאת למרות שבבדיקת ynet ומדלן נתגלו גם פערים של יותר מ-30%

"שופרסל ידעה לעמוד בחוק וידעה להעלות את מאגר הנתונים שלה לאינטרנט, בתאריך שנקבע על פי חוק. שמחנו לראות שיש עוד כמה שחקנים שיודעים לעמוד בחוק לא רק שופרסל. גם קטנים ובינוניים, אבל יש שחקנים ,שבשל קשיים לא מצליחים להעלות את האתרים שלהם. או אולי בשל מוטיבציה. אבל ברור שהחוק הוא חוק וזה יגיע, מה שאנחנו רואים כבר היום", כך אמר היום (ב') מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן בכנס מזון בעידן החדש. הוא התייחס לחובה שהוטלה על הרשתות הגדולות לפרסם באינטרנט את מחירי כל מוצריהן בכל סניפיהן.

 

עוד אמר: "תמצאו שרוב הרשתות נמצאות סביב אותה סביבת מחיר והפערים הם של אחוזים בודדים בלבד. הנושא התפיסתי ש'ההוא' זול מהן ב-20% או 30%, הרי היו כל מיני פרסומים כאלה, אין לזה אחיזה במציאות לאורך זמן. כולם זולים או יקרים באחוזים בודדים. אפילו הרשת השכונתית לא יקרה ב-30%-50% לסל משפחתי. אם כי תמיד יימצא המוצר התורן שיקר יותר. לכן המאגר המקוון הזה הוא טוב ויתרום אבל הוא יוכיח בעיקר שהרוב נמצאים באותה סביבה ויש לחפש את הדבר האחר הנוסף".

 

על אף דברים אלו בהשוואת סל מוצרים שערכנו עם חברת מגלן נתגלה כי ניתן לעיתים למצוא פערים בין סניפים של 20% ובכלל הארץ של יותר מ-35%. כך ב-AM:PM בת"א, סל מוצרים עלה 700 שקל ובאילת: פחות מ-500 שקל.

 

אברכהן הזכיר בהקשר של ערך מוסף, את המותג הפרטי ואת המכירות דרך האינטרנט. "לכן אני חושב שמאגר המחירים המקוון הוא טוב ויוכיח בעיקר שהרוב נמצאים באותה סביבת מחיר ולכן צריך לחפש את הבידול". אברכהן הסביר ל-ynet: "הכוונה היא שהפערים בין הרשתות השכונתיות שופרסל שלי, מגה בעיר ודומיהן אינם עשרות אחוזים כפי שחשבו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: סיוון פרג'
איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל
צילום: סיוון פרג'
מומלצים