פשרה: פרטנר תפצה לקוחות על תוכנית מטעה
חברת הסלולר הציעה תוכנית של 1,700 דקות ב-229 שקל, אבל היישום חרג מהחוזה. בעקבות בקשה לייצוגית נקבע: פרטנר תשלם 463 אלף ש'
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לאחרונה הסכם פשרה שהושג בין "פרטנר" לבין מגישי בקשה לתביעה ייצוגית: החברה תחזיר כ-463 אלף שקל
שגבתה מלקוחותיה בניגוד לתנאי התוכנית "Simple 4U".
אלא שלטענת המבקשים, כשלקוח ביצע שיחה, בין אם לאורנג' ובין אם ליתר היעדים, גרעה פרטנר את הדקות מהמסגרת של כל היעדים. רק לאחר שמסגרת זו מוצתה, החלה פרטנר לחייב את השיחות ליעדי אורנג' מהחבילה הייעודית לכך.
פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:
- הסרת שיער גרמה לצלקות. הפיצוי: 36 אלף ש'
- "אין אשמים במות 7 בני אדם בפיצוץ גז בת"א"
- נפלה בחנות פרחים. הפיצוי: כ-600 אלף שקל
- קיצור המעצר בצבא – לא עוד עצורים סוג ב'
את הבקשה לאישור התובענה הייצוגית הגישו האחים סימון ופיני אלישקוב. לטענתם, פרטנר הציעה ללקוחותיה תוכנית שכונתה "Simple 4U", שכללה 300 דקות שיחה בחודש לרשת אורנג' ו-300 דקות שיחה בחודש ליתר היעדים. בנוסף הוענקו ללקוחות 1,100 דקות שיחה בחודש לכל היעדים, לשנה וחצי מיום ההצטרפות. בסך הכול דובר על 1,700 דקות שיחה בתמורה לתשלום חודשי בסך 229 שקל.
הסדר
פשרה בייצוגית נגד סלקום: תשלם 750 אלף
מערכת PsakDin
החברה נתבעה בגלל הגדלה של נפח הגלישה של לקוחות ושל החיוב החודשי שלהם בין אוגוסט 2008 לדצמבר 2009. בהסדר שהתקבל התעקשה סלקום: "הפיצוי הוא לא הודאה"
כך נוצר מצב שלקוחות שלא חרגו ממסגרת התוכנית המוצעת בפועל חויבו עבור דקות שיחה מעבר לחבילה. המבקשים טענו שהתנהלות פרטנר עולה כדי הפרת חוזה, שכן היא הרוויחה כסף שלא מגיע לה ופעלה בחוסר תום לב.
פרטנר טענה שאין למבקשים עילת תביעה אישית, דבר הנדרש מתובעים ייצוגיים. היא טענה שהמבקשים נשארו במסגרת החבילה וחרגו מדקות השיחה המוקצות להם בכוונה, אפילו שחשבו שהיא לא תקינה. עוד טענה פרטנר כי קשה להוכיח את הנזק ולמי הוא נגרם, וכי אי אפשר להוכיח שלקוח לא היה מצטרף אם היה יודע שיחויב באופן האמור, או שהיה משנה את דפוסי ההתקשרות שלו אם היה יודע כי הם גורמים לחריגה מהמסגרת.
לאחר דין ודברים בין הצדדים הם הגישו לבית המשפט הסדר פשרה שלפיו הנזק שנוצר מהתנהלות פרטנר מגיע לכמעט 800 אלף שקל כולל מע"מ. לפיכך התחייבה פרטנר להחזיר לכל אחד מהלקוחות שנפגעו סכום השווה ל-62% מסכום הנזק האישי שנגרם לו, כך שסכום הפשרה הגיע 463,195 שקל.
לדרך ההחזר נקבעה פרוצדורה של זיכוי המתחשבת בסוג הלקוח – האם הוא לקוח קיים, לקוח בעל מנוי אחר בפרטנר, או לקוח שהתנתק מהחברה. כן הוצע שלקוחות שמגיע להם סכום הנמוך מ-37 שקל, או סכומים ששייכים ללקוחות שלא נמצאו, יועברו כתרומה לעמותות.
השופט יצחק ענבר קבע כי ההסדר סביר ויש לאשרו, עם תיקון קל שלפיו ההחזר יחול על לקוחות שמגיע להם סכום של 20 שקל ומעלה.
השופט אישר תשלום שכר טרחה למבקשים בסך 66 אלף שקל בתוספת מע"מ וגמול לכל אחד מהם בסך 8,000 שקל. על מנת לתמרץ את המבקשים לפקח על הסדר הפשרה התנה השופט את שכר טרחתם לפי קצב ההתקדמות של התשלום ללקוחות.
- לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
- הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
- ב"כ המבקשים :עו"ד אליסה מריל אורנים, עו"ד אבי אורנים, עו"ד קרן דברא
- ב"כ המשיבה: עו"ד דנה אמיר, עו"ד ייעל אפל
- ב"כ היועמ"ש: עו"ד תמי דקל
- עו"ד רונן שחר, שותף במשרד עו"ד שחר-רוזנשטיין עוסק בתביעות ייצוגיות
- הכותב לא ייצג בתיק
מומלצים