חיתולי בייביסיטר חדשים: לרוב, פחות חיתולים באריזה
החיתולים החדשים: "בייביסיטר פרפורמנס", יחליפו תוך 3 חודשים את "בייביסיטר". כרגע, החלו למכור אותם באריזות המכילות עד 13% פחות חיתולים, כלומר, המחיר פר חיתול - עלה ללא הודעה לצרכנים. בעתיד יהיו סך הכל 3 גדלים לכל שלב, כך שרשתות שונות ימכרו אריזות שונות. חלק מהגדלים יישמרו אך רוב האריזות יהיו קטנות. ההקטנה: עד 35%
חידוש בחיתולים גורר הקטנת חלק מהאריזות? חברת DPL החלה לטפטף לאחרונה לחנויות גרסה חדשה של חיתולי בייביסיטר, "בייביסיטר פרפורמנס" שמה, שצפוייה להחליף תוך חודשיים את הגרסה הקיימת. רק שמספר החיתולים באריזות החדשות שנמכרות כרגע, נמוך ב-8%-13% לעומת האריזות של המוצר הנוכחי, כלומר: המחיר פר חיתול עלה. על האריזות, שנמצאות על גבי המדפים בחלק מסניפי הרשתות לצד אריזות המוצר ה"ישן", אין הודעה על ספירה חדשה.
נתקלתם במוצר שהוקטן או במוצר שהוחלף במוצר חדש מוקטן? כיתבו לנו >>
- פמפרס התכווצו: פחות 8-10 חיתולים לאריזה 75, 70, 60 או 50 גרם? חטיף קליק המתכווץ
- שטראוס: חדשנות בשוקולד עולה לצרכן יותר
- הוקטנו אריזות קרמבו, פנטן וטייד. המחיר עלה
לפי בייביסיטר, הסיבה לאי הודעה לצרכנים היא משום שזה: "מוצר חדש לגמרי, אותו הוצאנו לשוק אחרי שעברנו 3 שנים של למידה. בבייביסיטר פרפורמנס, יש שיפור בספיגה, בנראות ובמגע", כך מסרה ל-ynet מנכ"לית DPL, עינב אדיר-ברר.
לפי אדיב-ברר, יהיו למוצר החדש 3 גדלים לכל שלב, בדומה למהלך של חוגלה קימברלי עם "האגיס פדירום דריי", אבל לא בדיוק. בעוד שהאגיס "שמרה" על ספירת החיתולים הקיימת והוסיפה עוד שני גדלים: אריזת חיסכון ואריזה מוקטנת, ב-DPL נקטו במהלך שרובו הקטנת אריזות.
לכבוד החיתולים החדשים: 3 גדלים חדשים, רובם עם פחות חיתולים לאריזה
אלה גדלי האריזות החדשים, של החיתולים החדשים "בייביסיטר פרפורמנס":
1. "ביג": את ספירת החיתולים הקיימת בחיתולי "בייביסיטר", הפכו בחברה במותג "בייביסיטר פרפורמנס" לגודל שנקרא: "ביג". בגודל הזה, רוב האריזות מכילות את אותו מספר חיתולים כמו ב"בבייביסיטר", למעט שלב 3, שבאריזת החיתול החדש לא יכיל עוד 62 חיתולים אלא 58. אריזות בגודל "ביג" עדיין לא נמכרות בחנויות.
2. "סטנדרט": לצד הגודל הזה, החברה תציע ברשתות גם גודל שנקרא "סטנדרט", שאריזותיו קטנות ב-6-4 חיתולים מאריזות גודל "ביג". גודל "סטנדרט" זה הגודל שכרגע מטופטף לחנויות ונמכר לצד המותג בייביסיטר הוותיק.
3. "נוחות": הגודל השלישי שיימכר בעתיד יימכר גודל "נוחות" הקטן, שכולל אריזות הקטנות ב-18-10 חיתולים בהשוואה לגודל "ביג". אריזות בגודל "נוחות" עדיין לא נמכרות בחנויות.
אגב, בחיתולים בשלב 3, אריזות "בייביסיטר פרפורמנס" יהיו קטנות יותר מאריזות החיתול הישן "בייביסיטר" ב-22-4 חיתולים. מבולבלים? גם אנחנו. הנה טבלה שתעשה לכם סדר.
שלב | מספר החיתולים באריזת חיתולי בייביסיטר, שתפסיק להימכר תוך כ-3 חודשים | מספר החיתולים באריזת חיתולי בייביסיטר פפורמנס, שעוד לא החלה להימכר: גודל "ביג" | מספר החיתולים באריזת חיתולי בייביסטר פרפורמנס, שכרגע נמכרת בחלק מהסניפים: גודל "סטנדרט" | מספר חיתולים באריזת חיתולי בייביסיטר פפורמנס, שעוד לא החלה להימכר: גודל "נוחות" |
3 | 62 | 58 | 54 | 40 |
4 | 52 | 52 | 48 | 38 |
4+ | 48 | 48 | 44 | 36 |
5 | 44 | 44 | 40 | 34 |
6 | 40 | 40 | 36 | 30 |
בכמה הופחת מספר החיתולים בגרסה החדשה לעומת הישנה? | בשלב 3: הופחתו 4 חיתולים. מדובר בהפחתת מספר החיתולים ב-6.45%. בשאר הגדלים: אין שינוי | 4 חיתולים הופחתו מכל האריזות. בשלב 3 הופחתו 8 חיתולים. מדובר בהפחתת מספר החיתולים באריזה של בין 8% ל-13%. | 22-10 חיתולים הופחתו בכל אריזה. מובר בהפחתת מספר החיתולים באריזה, של בין 22.7% ל-35% |
כשמבלבלים אתכם, בידקו את המחיר לחיתול בודד
אריזות חיתולי שלב 1 ושלב 2 לא הוקטנו בבייביסיטר פרפורמנס בהשוואה לבייביסיטר. באריזת שלב 1 יש 42 חיתולים. בשלב 2 יש 50 חיתולים.
הבלבול הזה הוא בכוונה. כמו המהלך של האגיס, גם פה כל רשת תוכל לבחור את הגודל שהיא מוכרת לצרכניה ואלה המבולבלים, צריכים מעתה לשים לב תמיד למחיר ליחידת מידה, קרי - למחיר פר חיתול. הצרכנים יודעים שאל להם לסמוך על בייביסיטר והרשתות, לכן חובה עליהם לבדוק: כמה עולה חיתול בודד וכך "לנצח" את השיטה. המחיר הזה, ליחידת מידה, חייב להיות מצויין על גבי המדפים, ברשתות השיווק.
"הצרכן לא מעריך מספר רב של חיתולים באריזה"
"מבחינת מספר יחידות אנחנו מיישרים קו מול מובילי השוק", טוענת אדיב-ברר. "אני לא יכולה להישאר היחידה עם הכי הרבה חיתולים על המדף, כשהצרכן לא בדיוק מעריך את זה. האגיס ופמפרס הורידו באופן דרמטי את מספר החיתולים באריזות ואנחנו בעצם נשארים היחידים עם הרבה חיתולים באריזה. המטרה שלנו היא ליצור מחיר נמוך יותר עם פחות חיתולים, שזה סוג של משחק, אבל אנחנו מסתכלים על מה שמובילי השוק עושים.
"כאמור, זו גרסה חדשה של בייביסיטר, אחרי שעברנו 3 שנים של בחינות. כיוון ששיפרנו את המגע, הנראות, הספיגה, בשביל לשים הרבה חיתולים באריזה, היינו צריכים לגבות מחיר מאוד גבוה. כשנהיה מובילי שוק נחליט כמה חיתולים לשים באריזה".
סוג החיתולים החדש יחליף את הקודם?
"יחליף לגמרי בעוד כחודשיים שלושה. בינתיים שני המוצרים מתקיימים זה לצד זה על גבי המדף".
"זו לא ספירה חדשה, זה מוצר חדש"
לשאלה: למה לא כתוב על גבי האריזה: "ספירה חדשה"? ענתה אדיב-ברר: "כי זו לא ספירה חדשה, זה מוצר חדש. זו לא אריזה חדשה, זה מוצר חדש. אין קשר בין המוצר הזה למוצר הקודם. עלויות הייצור שלו עבורנו הן גבוהות יותר. יש שם חומרי גלם יקרים יותר".
זה מוצר דומה למוצר שאתם מוכרים כמותג הפרטי של שופרסל או מוצר שונה לגמרי?
"זה לא מוצר שונה לגמרי, הטכנולוגיה של בייביסיטר דומה, אך בפרפורמנס הוספנו רכיבים נוספים על מנת להגיע לרמת שיפור ביצועים גבוהה".
כרגע נמכר גודל "סטנדרט" עם מספר חיתולים מופחת לעומת סוג החיתול הישן, כך שאולי המחיר לאריזה לא עלה, אבל המחיר פר חיתול עלה.
"השינוי לצרכן (במחיר לחיתול מ.ק) הוא מזערי. כשאתה שם מוצר יקר יותר בתוך האריזה, יש שתי דרכים: או למכור אותו במחיר גבוה יותר או לשנות את גודל המארז ולמכור את המוצר באותו מחיר. העלות שלנו עלתה. אז כן העלות פר חיתול עלתה, אבל צריך לבחון את זה לאורך תקופה כי יש מחירי השקה, מבצעים וז יתכן שהמחיר לחיתול לא בהכרח עלה".
למה בחרתם להשיק את החיתולים החדשים דווקא עם האריזות הכי קטנות של המוצר החדש?
"זה מה שהחלטנו להוציא. כרגע לפחות ל-3 חודשים יש את החיתולים בספירה הישנה".
ברשתות הזולות יימכרו הגדלים הגדולים ובעירוניות: היקרים?
"אנחנו לא יודעים איזו ספירה תימכר באיזו רשת. זה עכשיו בסגירות סחר".