הפרסומות שיחסכו לכם כסף
אולי תתפלאו לגלות ששיווק מחדש יכול לחסוך לכם בהוצאות. אז איך עושים את זה ומהו המשולש הכחול?
ביקרתם פעם באתר שמוכר נעליים ואותן הנעליים בדיוק התחילו לרדוף אחריכם ברשת? תופעה זו נקראת שיווק מחדש והיא יכולה לחסוך לכם בהוצאות.
מבין אסטרטגיות הפרסום המנוהלות באינטרנט נפוצה השיטה של פרסום לפי דפוס גלישה (מכונה גם שיווק על בסיס עניין ו/או שיווק מחדש). הפרסומות המוגשות באופן זה לרוב מציגות מסרים בלעדיים לגולש עם הצעות משתלמות כמו הנחות או מבצעים מיוחדים.
התופעות ניכרות בניוז פיד שלכם בפייסבוק ובאתרי רשת המדיה של גוגל. רשת המדיה של ענקית החיפוש מוצאת את הגולש בנכסים דיגיטליים רבים כי מלבד הפלטפורמות בבעלותה (gmail, youtube וכו') גם נכסים חיצוניים (אתרים, אפליקציות וסרטונים) המוכרים שטחי פרסום לגוגל חברים ברשת זו.
יש היבטים שליליים לפרסום מסוג זה שעלול להוביל להצגת מודעות באופן אגרסיבי ברחבי הרשת, אם המפרסם לא מנהל את הקמפיין באופן סביר. אך אנו הגולשים יכולים להתמודד עם התופעה הזו.
המשולש הכחול
אינדיקציה לכך שהפרסומת מחפשת אתכם היא על ידי הופעת משולש כחול בפינה הימנית העליונה של המודעה. מדובר באייקון של שירות בשם AdChoices – חלק מאיגוד הפרסום הדיגיטלי (DAA), הרגולטור הבינלאומי לסוגיות צרכניות ברשת. חברים בה סוכנויות פרסום ומותגים מובילים מהעולם, ביניהם גוגל.
מה זה שיווק מחדש?
שיווק מחדש היא הגשת פרסומות לגולש שביקר בעבר באתר או נכס דיגיטלי אחר בבעלות המפרסם, שרוצים להגיש לו מודעה ייעודית. שיטת שיווק זו נשענת על הגדרות הגלישה בדפדפן וניזונה מקבצי cookie שנותנים אינדיקציה על הביקור.
תחומי עניין של הגולש
תחומי העניין נקבעים על סמך סוגי האתרים בהם ביקרתם. בקישור הבא
אפשר לראות את תחומי העניין שלכם כפי שמזוהים בגוגל.
אפשר לשנות את הנתונים וכך המודעות שיוצגו ברשת המדיה של גוגל (כמעט כל אתר שאתם גולשים בו) יהיו יותר רלוונטיות וממוקדות עבורכם או לחילופין לבטל באופן גורף פרסומות על בסיס תחומי עניין.
במידה ונתקלתם במפרסם שרודף אחריכם עם מסר שיווקי באופן ממושך ואגרסיבי הדרך לנטרל
אותו חבויה בפינה הימנית העליונה של המודעה בצורת אייקון X. לחיצה עליו פותחת אפשרות דיווח לגוגל ומניעת הופעתה בעתיד (בתנאי שלא תמחקו את קבצי ה-cookie של הדפדפן).
בעבר היה ניתן לצפות בריכוז הפרסומות המוגשות עבורכם בפייסבוק ונכון לרגע זה העמוד הייעודי לא הוחזר (היה מכונה בשם Facebook Ad Board), אך במידה ותרצו להתלונן על הפרסומות המוגשות בפייסבוק או להציע שיפורים, אפשר לדווח להם בעזרת הטופס הבא Facebook Ads Suggestion.
מי מפרסם לי?
אם אתם מתעקשים לראות את המפרסמים שמחפשים אתכם או את תחומי העניין שלכם ברשת המדיה של גוגל, ניתן לצפות בהם באתר whoisretargeting.me ואולי תמצאו שם דיל טוב. אם אתם רוצים לראות במנוע החיפוש רק תוצאות ממומנות, אפשר לבצע זאת במנוע החיפוש foo.com – כל התוצאות שם הן פרסומות של גוגל.