דיוטי פרי: החנות שופצה, המחירים: "לא ירדו"
ג'יימס ריצ'רדסון הוסיפו לתמהיל מותגים כמו Bath & Body Works וכן שירותים כמו פן לשיער וטעימות אלכוהול. נוספו 15 קופות והונהגה שיטת ניהול תורים, שאמורה לקצר את ההמתנה ל-6 דקות. צרכנים חושבים שהחנות לא זולה ובדיוטי פרי מודים: "לא הורדנו מחירים". אנו מצאנו כמה מוצרים שהתייקרו. צפו בסיור שערכנו ובתמונות
בדיוטי פרי בנתב"ג, מתכוונים לעונת הנסיעות 2015, או ליתר דיוק - לעונת המכירות. בחברת ג'יימס ריצ'רדסון סיימו לאחרונה את שיפוץ חנות הענק שלהם, שנעשה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. המטרה: לעודד את 8-7.5 מיליון הישראלים הצפויים לטוס השנה, לקנות יותר בדיוטי פרי. גם המיתוג השתנה: לוגו החנות קוצר ל-JR. צפו בסיור שערכנו בחנות וכן בתגובות הצרכנים לשינויים.
שמתם לב להתייקרות של מוצר בדיוטי פרי? כיתבו לנו >>
בין היתר, הוגדל שטח החנות ל-3,200 מ"ר, הכניסה לחנות הורחבה והטבק והאלכוהול הוצבו בתחילת "מסלול" הצרכנים, ששובץ בדוכני התנסות באלכוהול יקר.
מספר הקופות הוגדל מ-44 ל-59 והותקנה מערכת חיבלולים, שאמורה לקצר את זמן ההמתנה מעד חצי שעה, לכ-6 דקות. הלקוח ממתין בתור הנחש וצועד לקופה - רק כשהאור מעליה נדלק. המבחן האמיתי של המערכת, כמובן, יהיה בשיא העונה.
בריצ'רדסון גם החלו למכור מותגים חדשים, בין היתר: קארסטס, Bath & Body Works, קיהלס ומוצרי טיפוח לבית של בולגרי והרמס. בנוסף, שופץ מתחם האופנה של החנות, הכולל מותגים כמו טומי הילפיגר, בוס ודיזל.
יש פריטים שהתייקרו
למרות זאת, המחירים בחנות לא ירדו והלקוחות שמו לב לכך. רוב הצרכנים עמם דיברנו טענו: "המחירים פה לא נמוכים כפי שאמורים להיות". מנהל חנות דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון נתב"ג, אמנון תגורי אמר ל-ynet: "לא הורדנו מחירים. לכבוד פתיחת החנות החדשה, לא העלנו ולא הורדנו מחירים".
למרות זאת מצאנו שיש מוצרים שהתייקרו. כמה ממחירי מוצרי השוקולד עלו וכן התייקרו סוכריות ג'לי בלי בגדלים שונים. בין היתר: מארז של 125 גרם סוכריות, שעלה פעם 6.99 דולר (26.5 שקל) עולה כעת 7.50 דולר (28.5 שקל), התייקרות של 7.2%.
לעומת זאת, וודקה סמירנוף רד שנמכרה פעם בג'יימס ריצ'רדסון ב-13.90 דולר, עולה כעת 22.90 דולר. יחד עם זאת נציין כי 13.90 דולר היה מחיר מבצע ומחיר המדף שלה היה לכאורה 25.90 דולר, כך שאפשר לומר שאמנם הוודקה התייקרה לצרכן, אך מחיר המדף שלה ירד.
איך המחירים לעומת רשתות השיווק וחו"ל?
המחירים בדיוטי פרי לעיתים נמוכים ממחירי ישראל (בעיקר במבצעי 1+3 או 4+1 או 5+1), אך לא תמיד נמוכים ממחירי הרשתות בארץ. למשל אפשר למצוא משחות שיניים של קולגייט במחיר נמוך יותר ברשתות: 15-10 שקל לעומת יותר מ-20 שקל בג'יימס ריצ'רדסון.
דאודורנטים לעיתים נמכרים בזול יותר ליחידה במסגרת מבצעים ברשתות וכך גם מוצרי איפור מסוימים. לדוגמא: מייק אפ של מייבלין נמכר לאחרונה במבצע בסופר-פארם: 30 שקל (במקום מחיר מופרך של 150 שקל), בעוד שבדיוטי פרי הוא נמכר ב-57 שקל.
בנוסף, המחירים בחנות לעיתים גבוהים ממחירי חו"ל (רוב הפריטים שנמכרים גם בדיוטי פרי וגם בארה"ב - זולים יותר בארה"ב, למעט אולי בשמים. מחירי מוצרי ההיגיינה זולים יותר לעיתים בצרפת ובגרמניה. כך למשל, דאודורנט ניוואה לגברים נמכר בדיוטי פרי ב-4.99 דולר ובצרפת מצאנו אותו ב-3.27 אירו. כלומר 18.9 שקל בדיוטי פרי אצלנו לעומת 13.8 שקל בסופרמרקט בצרפת.
עוד דוגמא: משחת שיניים קולגייט אופטיק ווייט, עולה בדיוטי פרי 26.22 שקל, אמנם לרוב מדובר במחיר נמוך יחסית למחירה ברשתות השיווק בישראל, אך זה מחיר גבוה לעומת מחיר המשחה בצרפת, שם היא נמכרת ב-15-12 שקל. כך שלעיתים כדאי להתאפק משום שעדיף לקנות בחו"ל מאשר בדיוטי פרי.
סקאל טויס: ברבי בדולר
בתגובה לפתיחת עונת הקיץ בג'יימס ריצ'רדסון, חנות סקאל טויס הממוקמת גם היא באזור הדיוטי פרי בנתב"ג, הודיעה לעיתונות כי "תציע לראשונה מותגים במחירים חד פעמיים". כלומר, מדובר במוצרים מסוימים במחירי מבצע שיחל ב-1 ביולי ויסתיים ב-31 ביולי.
בין היתר: בובת ברבי בדולר אחד בלבד (1 דולר), משחק לגו ב-9.90 דולר, קורקינט חשמלי razor e90 ב-200 דולר, טיולון פג פרגו מיני פליקו ב-200 דולר, מסוק מעופף על שלט ב-15.9 דולר ו-XBOX 360 ב-200 דולר. כל זה לא כולל מבצעי 3+1 והשני ב-50%.