נעצרו ל-20 דקות: שביתת פתע ברכבת
נהגי הקטר אמרו לנוסעים כי מדובר ב"תקלת איתות", אך למעשה העובדים מחו על הכוונה להוסיף רכבות כמענה לעבודות הרכבת הקלה בת"א - ועצרו את תנועת הרכבות במהלך אסיפת הסברה. הנוסעים לא יקבלו פיצוי
שביתת פתע ברכבת ישראל, על גבם של הנוסעים. היום (ב') מעט לפני השעה 15:00 נעצרו רכבות הנוסעים בכל הארץ, בתחנות השונות. נהגי הקטר טענו כי מדובר ב"תקלת איתות", אבל למעשה הרכבות עצרו ל-20 דקות, במהלך אסיפת עובדים. התנועה חודשה לאחר מכן. מרכבת ישראל נמסר כי ועד עובדי הרכבת החליט באופן פתאומי, וללא כל הודעה מוקדמת, לעצור את כל תנועת הרכבות.
עצירת תנועת הרכבות נעשתה לאחר שיו"ר ועד העובדים הגיע למרכז השליטה בחיפה וכינס את העובדים לאסיפת הסברה. התנועה חודשה כאמור אחרי 20 דקות. רק עיכוב בחצי שעה או יותר מכך דורש מתן פיצויים לנוסעי הרכבת.
אתמול הוועד התריע כי אין מספיק עובדים לתגבור הרכבת, כמענה לשיבושים הצפויים במרכז תל אביב בגלל עבודות הרכבת הקלה. משרד התחבורה ביקש להוסיף רכבות על רקע אותן עבודות. הרכבת התחייבה לעשות זאת, אך הוועד הודיע כי הדבר לא תואם איתו, ושיבש את הפעילות.
גורם ברכבת: אין לנו כוח אדם להפעיל קווי תגבור
גולשים דיווחו במייל האדום של ynet כי ברכבת "מתקיימת שביתה איטלקית". גולש בשם ציון סיפר כי "עכשיו קיבלנו הוראה מהוועד לא להזיז רכבות בתחנות". ניצן סיפר ל-ynet: "אני על הרכבת שיצאה ב-13:59 מתל אביב לנהריה, הרכבת עצרה בתחנת חוף הכרמל ולא המשיכה. בהתחלה טענו שיש תקלת איתות, לאחר מכן כרזו שהרכבות עומדות בכל הארץ עקב הנחיה של ועד עובדי הרכבת. כרגע הרכבת חידשה את נסיעתה לאחר 20 דקות של חוסר ודאות".
גורם ברכבת ישראל אישר בשיחה עם ynet כי עובדי הרכבת החלו בדקות האחרונות לקיים שיחות הסברה בהנחיית ועד העובדים, לדבריו על רקע סכסוך עם ההנהלה ואי התקדמות במשא ומתן עם העובדים והחלטה לתגבר את תנועת הרכבות עם ביצוע עבודות הרכבת הקלה. "כל הרכבות עומדות כבר רבע שעה בכל הארץ בשל אסיפת הסברה שהוועד מקיים לאתתים (מכווני הרכבות על המסילות)".
הוא הבין כי הנוסעים כועסים ועצבניים והסביר: "ההנהלה לא מתקדמת בשום דבר ומפרה הסכמים. פתאום הם החליטו שאנחנו נצטרך לתגבר קווים בזמן בניית הרכבת הקלה, ואין לנו כוח אדם להפעיל את הקוים בלו"ז. איך הם התחייבו בלי לדבר איתנו? עוד 20 רכבות? ההנהלה לא יודעת על מה היא חותמת והגיעו מים עד נפש. אנשים נופלים על הרגליים וזה גם משפיע על הבטיחות, אנשים קורסים".
מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה: "ההנהלה עושה הכול על מנת לדחוף את ועד העובדים אל הקיר ומייצרת פרובוקציות מכוונות כדי להביא לפגיעה בנוסעים ולפגוע בוועד".