שתף קטע נבחר
 

עובדים תחת אש: סיפורו של "נירלט"

עודד פרנקל, מנכ"ל המפעל לצבעים "נירלט" שנמצא בקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה, ממשיך לייצר תחת אש ולהעסיק כ-200 עובדים. "נמשיך לפתח את הדרום", אומר פרנקל. בקמפיין חדש ישלם המפעל לטל פרידמן חצי מיליון שקל כדי שיהיה הפרזנטור החדש שלו

לפני כשבוע השתתף עודד פרנקל, מנכ"ל "נירלט", בריצת הלילה בירושלים, וסיים את מירוץ ה-5 ק"מ בזמן של 4 דקות ו-20 שניות לקילומטר. "אם אני כבר רץ, אני רץ כדי לנצח", הוא אומר. את הניצחון האמיתי שלו הוא יכול לזקוף לטובת העובדה ש"נירלט", המפעל לצבעים שהוא משמש המנכ"ל שלו במשך שמונה השנים האחרונות - ונמצא בקיבוץ ניר עוז שבדרום - ממשיך לייצר תחת אש ולהעסיק כ-200 עובדים מהסביבה.

 

לכתבות נוספות בערוץ ymedia :

 

פרנקל, בן 56, תושב הוד השרון, נשוי לאורית, מהנדסת מכונות, ואב לשלושה. כעת הוא שובר שתיקה תקשורתית של חמש שנים. "נירלט היא החברה התעשייתית החשופה ביותר היום", הוא אומר בראיון בלעדי ל-ynet. "שמונה שנים אני מנכ"ל של מפעל שיושב על קו אש, רואה איך העובדים חשופים ונפגעים מאירועי הטרור, חי את הסיטואציה הביטחונית של כל אירוע ומבצע את העבודה כל יום מחדש.

 

"יש לנו הפסדים של מיליארדים כתוצאה מהמצב הביטחוני, ויש פגיעה קשה בייצוא. אנחנו כל הזמן שומעים נאומים של פוליטיקאים ש'חייבים לעזור לנגב', אבל בפועל אנחנו המפעל הכי גדול בנגב. אנחנו מעסיקים מאות אנשים מהסביבה, ומקבלים אפס תמיכה מהמדינה".

 

מעל מיליארד וחצי שקל בשנה

שוק הצבע בישראל מגלגל מעל מיליארד וחצי שקל בשנה, וכולל בתוכו צבעי בניין, תעשייה וחומרי איטום. המחזור השנתי של "נירלט" מוערך בכ-400 מיליון דולר בשנה. ב"נירלט", חברת בת של "אינרום" הציבורית בראשותו של אלדד בן משה (ובשליטתה של קרן "פימי" של ישי דוידי) - מועסקים 430 עובדים. כ-200 מהם מועסקים במפעל בניר עוז, שהוקם ב-1987.

 

ב-2008 נהרג אחד מעובדי המפעל, אמנון רוזנברג, תושב קיבוץ נירים, מפצצת מרגמה ששוגרה מצפון הרצועה ופגעה במפעל. שני עובדים נוספים נפצעו במפעל באותה תקרית. פרנקל מחזיק אצלו במחשב סרטי וידאו, הממחישים את הריצות של העובדים עם הישמע "צבע אדום" לחדרים המוגנים ואת ההרס שזורעת סביבה כל פצצה שנופלת בתחום המפעל.

 

מציאות זו נמשכה גם לתוך מבצע "צוק איתן" בקיץ שעבר. "בתוך הסיטואציה הזאת, הבעלים - אלדד בן משה וקרן פיבי -משקיעים במיגון ומשקיעים במפעל החדש, שייפתח בעוד כמה חודשים בהשקעה של 24 מיליון שקל. אנחנו רוצים להמשיך ולפתח את התעשייה בדרום הארץ מתוך הסתכלות ציונית וערכית, ולהמשיך לספק עבודה למאות האנשים מהסביבה", הוא אומר.

יח"צ דניאלה רייבנבך תקשורת    (צילום: דניאלה רייבנבך תקשורת)

יח"צ דניאלה רייבנבך תקשורת    (צילום: דניאלה רייבנבך תקשורת)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

"אינרום" הציבורית, חברת האם של "נירלט", רשמה ב־2014 הכנסות של 833.2 מיליון שקל, גידול של 2.9% לעומת שנת2013. כך, דווקא מפעל שנמצא בטווח הפצמ"רים וספג הפגזות כבדות, מייצר רווחיות עולה. "שוק הבנייה הולך קדימה, ואני מאמין שתהיה צמיחה בשוק הזה בעיקר בדרום, בעקבות בניית עיר הבה"דים. מצד שני, אין ספק שהחברה הושפעה באופן מהותי ברבעון השלישי מההאטה במשק בעקבות מבצע צוק איתן, ולולא 'צוק איתן' שורת הרווח הייתה גדולה יותר", הוא אומר. ומה לגבי הציפייה של החברה לקבל מהמדינה את הפיצויים שמגיעים לה על פי חוק על הנזקים שנגרמו ל"נירלט" בגין מבצע צוק איתן? על כך מסרב פרנקל להרחיב. לדבריו, הנושא עדיין נדון בימים אלו.

 

למה דווקא טל פרידמן?

"אין ספק שלולא צוק איתן והמצב הבטחוני, הצמיחה הייתה גדולה יותר", הוא אומר, "אבל הבעלים קיבלו החלטה להמשיך לייצר ולספק את הסחורות גם בזמן מלחמה. משבשים לנו את הפעולות, אבל העובדים מגיעים בזמן וממשיכים לעבוד תחת אש. אנחנו עומדים במחויבויות שלנו כלפי הצרכנים והקמעונאים. צר לנו על העובדה, שהמפעל לא יכול לקבל השקעות הון. אבל נמשיך בשלנו".

 

טל פרידמן יקבל מ"נירלט" כחצי מיליון שקלים עבור היותו פרזנטור של החברה ב-2015. למה דווקא הוא?

"בחרנו בטל כי הוא שחקן וקומיקאי שמצליח להגיע לכל שכבות האוכלוסייה, והוא ישריש את 'לנרלט', השפה המקצועית החדשה שבחרנו בה בקרב קהלי היעד".

 

איך מסתדר ההומור עם המציאות הקשה שאתה מתאר?

"אנחנו ממשיכים לעבוד בכל יום ובכל מצב בצל האירועים והמציאות הבטחונית. לפני שנתיים פתחה 'נירלט' במסורת 'רצים בצבע'. עובדי החברה רצים, כשכל ההכנסות מהמירוץ הם לטובת עמותת נט"ל, שתומכת בנפגעי טרור ומלחמה. כך אנחנו מדגישים ומדגימים את חשיבות התרומה לחברה, בעיקר לנפגעי המציאות הביטחונית שבה אנו חיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טל פרידמן בקמפיין ל"נירלט"
עודד פרנקל, מנכ"ל "נירלט"
מומלצים