נגיף ברשת: מה סוד ההצלחה של סדרות הרשת?
מסתובבים בין אודישנים ומנסים להיות הדבר הבא בטלויזיה או בקולנוע - ללא הצלחה? הנה פתרון בשבילכם: תצלמו סדרה לבד, תעלו לרשת ואולי תהיו הדבר הויראלי הבא שכולם מדברים עליו. וזה גם משתלם
אי שם בשנת 1995, מרחק שנות אור במונחים של אינטרנט, דה ספוט הייתה החלוצה שבסדרות הרשת. הסדרה עלתה במסגרת אתר באותו שם והציגה משהו חדש לגמרי במונחים של אותה תקופה: דה ספוט היה אחד הראשונים שביסס את המודל העסקי שלו על פרסומות באינטרנט ועלילת הסדרה, שהועברה בעיקר על ידי תמונות ובלוג, שאבה את עיקר השראתה ממלרוז פלייס, להיט היסטרי באותה תקופה. האתר זכה ל-100 אלף כניסות ביום, מספר שיא לאותם ימים ובתואר סדרת הרשת הראשונה שנוצרה.
20 שנה אחרי וההתקדמות הייתה מטאורית. אלפי סדרות קומדיה, דרמה, מדע בדיוני וסרטים עלילתיים מצאו את עצמם מדלגים משלב הקולנוע או הטלוויזיה ישירות למסך המחשב. סדרות כמו Emma Approved, video game high school ו- my drunk kitchen, הן רק גרגר חול בים הדוגמאות לתופעה עם למעלה ממיליוני צפיות וקהל מעריצים נאמן. גם ידוענים מהשורה הראשונה לא נשארו אדישים - מניל פאטריק האריס, ג'יימס פרנקו וליסה קודרו ועד הקומיקאי זאק גליפינאקיס שהצליח להכניס לתוכנית האירוח ברשת, between two ferns, אפילו את נשיא ארה"ב ברק אובמה.
אז איך נראית תעשיית הרשת? ממש החלום האמריקאי - טקסים, פסטיבלים, השקות. טקס פרסי ה-webby הוא הותיק והיוקרתי מבין כולם ומכונה האוסקר של האינטרנט. חברות תוכן כמו הענקית נטפליקס מייצרות תוכן ישירות לרחבי הרשת ואיפה הכסף? עם המעבר ההדרגתי מהטלוויזיה לרחבי הרשת הערך הפרסומי הלך וגדל וההערכה היום היא שמדובר בתעשייה של מאות מיליוני דולרים.
עורכת אחראית: יעל לינזן
עורכי תוכן: רפאלה גויכמן ומתן כהן
עורכת וידאו: מיכל שפיגלגלס
גרפיקאית: ספיר קלדרון