שתף קטע נבחר

אחרי כמעט 5 ימים באוויר: המטוס הסולארי נחת

ארבעה ימים, 21 שעות ו-52 דקות נמשכה הטיסה ההיסטורית של המטוס הסולארי מיפן להוואי. הטייס השוויצרי אמר כי הוא מרגיש טוב. הקטע הבא יהיה מהוואי לאריזונה כשהמטרה היא להקיף את העולם ללא שימוש בטיפת דלק

השלב הקשה של הטיסה מסביב לעולם הסתיים בשלום, אבל המטוס הסולארי עדיין לא השלים את חציית האוקיינוס השקט: אחרי ארבעה ימים, 21 שעות ו-52 דקות נחת המטוס הסולארי שהמריא בתחילת השבוע מיפן בנמל תעופה בהוואי.

 

הטייס השוויצרי, אנדרה בורשברג, הטיס את המטוס ברציפות במשך כמעט 116 שעות. לרשותו היו כמה הפסקות קצרות של עד 20 דקות, בהן הופעל הטייס האוטומטי. בסך הכול עבר המטוס המופעל באנרגיית השמש 8,196 ק"מ. 

אנדרה בורשברג  בתא הטייס לקראת הנחיתה (צילום: מתוך הטוויטר של המטוס הסולארי) (צילום: מתוך הטוויטר של המטוס הסולארי)
אנדרה בורשברג בתא הטייס לקראת הנחיתה(צילום: מתוך הטוויטר של המטוס הסולארי)

8,196 ק"מ בלי טיפת דלק (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של המטוס הסולארי) (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של המטוס הסולארי)
8,196 ק"מ בלי טיפת דלק(צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של המטוס הסולארי)

הטייס בורשברג אמר כי הוא מרגיש טוב ובחדר הבקרה הרימו עובדי החברה כוסית לרגל השלמת ההישג, המהווה שיא עולמי בשהייה באוויר. הראשון שבירך את בורשברג היה הטייס השני, ברנרד פיקארד, שאמור להטיס את המטוס בקטע הבא מהוואי לאריזונה. שרשרת פרחים הושמה על צווארו של הטייס, שבמשך דקות התקשה לצאת מהכיסא עליו ישב כמעט 116 שעות.

 

המטוס הסולארי השלים כבר שבעה קטעים. ב-9 במרס הוא יצא להקיף את העולם מדובאי, טס 441 ק"מ ב-13 שעות ודקה, ונחת בעומאן. למחרת המריא שוב והפעם טס 1,468 ק"מ להודו - טיסה שנמשכה 15 שעות ו-20 דקות.

 

הקטע השלישי של הטיסה היה לוואראנסי שבהודו. המטוס היה אז באוויר 13 שעות ו-15 דקות והשלים 1,215 ק"מ. ב-19 במרס המריא המטוס למינאמר - מסע של 1,398 ק"מ שהושלם תוך 13 שעות ו-29 דקות.

המסלול שעשה המטוס (צילום: אתר flight24) (צילום: אתר flight24)
המסלול שעשה המטוס(צילום: אתר flight24)

ב-29 במרס המריא המטוס למערב סין - טיסה של 1,459 ק"מ שנמשכה 20 שעות ו-29 דקות. ב-21 באפריל יצא המטוס לקטע השישי ולאחר 1,241 ק"מ, שבהם שהה באוויר 17 שעות ו-22 דקות, הוא נחת בנאנג'ינג שבמזרח סין.

 

הנסיון הראשון לטוס מסין להוואי לא הושלם בשל תנאיי מזג אוויר והוא נאלץ לנחות ביפן. לאחר עיכוב של כמה שבועות המשיך המטוס בדרכו להוואי.

 

מטוס סולאר אימפולס 2 (Solar Impulse) הוא גרסה גדולה ומשופרת של אב טיפוס בעל מושב אחד, שטס לפני חמש שנים בעזרת אנרגיית השמש.

 

פיקארד ובורשברג, מייסדי הפרויקט, טוענים כי תיאורטית הוא יכול להישאר באוויר ללא הגבלה. המטוס קולט אנרגיה מהשמש בעזרת 17,200 תאים סולריים המכסים את הכנפיים הגדולות שלו, שאורכן 72 מטר. המהירות של כלי הטיס היא בין 50 ל-100 קמ"ש בלבד ומשקלו כשל מכונית פרטית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של המטוס הסולארי
המטוס הסולארי לקראת הנחיתה
צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של המטוס הסולארי
מומלצים