הפתעה: מכוניות יוקרה צורכות הרבה יותר שמן
תוצאות מפתיעות במחקר רחב היקף שביצע גוף הצרכנות החשוב קונסיומר ריפורטס: המנועים במכוניות ב.מ.וו, אודי ופורשה צורכים הרבה יותר שמן. עורכי המחקר: "אנחנו חושבים שזו בעיה רצינית שיצרניות הרכב צריכות לטפל בה"
האם מכוניות יוקרה גרמניות סובלות מצריכת שמן יוצאת דופן? כך לפחות טוען גוף הצרכנות רב ההשפעה קונסיומר ריפורטס, שמחקריו חשפו לא פעם מחדלים בתעשיית הרכב. המחקר האחרון שפרסם נוגע בנקודה כאובה - תצרוכת שמן מוגברת של מנועים, תופעה שנדמה היה כי נעלמה מהעולם בעידן המודרני. והתוצאות עשויות להפתיע, שכן דווקא מותגי יוקרה גרמנים התגלו כסובלים כרונית מבעיה זו. בטבלת המכוניות ממלאות היצרניות ב.מ.וו, פורשה ואודי את 12 המקומות הראשונים שמציינים צריכת שמן מוגברת באופן קיצוני. גם סובארו, מרצדס, וולוו ושברולט ברשימה.
המחקר כלל בדיקה של קרוב לחצי מיליון מקרים בהם נרשמה צריכת שמן מוגברת בין טיפולים שגרתיים במכוניות שיוצרו בארבע השנים האחרונות ושווקו בארה"ב. 23 מתוך 30 הדגמים בעלי צריכת השמן הגבוהה ביותר היו מתוצרת תעשיית הרכב הגרמנית. סובארו תרמה לרשימה המפוקפקת ארבעה דגמים, וולוו שניים, מרצדס ושברולט דגם אחד.
המכונית שזכתה בכבוד המפוקפק של המקום הראשון במחקר, היא ב.מ.וו סדרה 5 עם מנוע V8. אחריה שני דגמים נוספים של ב.מ.וו עם מנועים דומים, הסדרה 7 וסדרה 6. המחקר מצא גם כי 61% מכלי הרכב מדגם פורשה פאנאמרה משנת 2010, נדרשו להוספת שמן בין טיפולים בגלל צריכה מוגברת. גם שנות דגם מאוחרות לא חפו מהבעיה - 39% משנת 2011 ו-23% משנת 2012. אודי A4 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו לא במצב טוב יותר - 58% מדגמי 2010 נדרשו למלא שמן.
בקונסיומר ריפורטס ציינו לרעה מבחינה זו את מנועי ה-V8 ו-V8 טורבו של ב.מ.וו, מנוע ה-V6 בנפח 3.0 ליטר של אודי ומנוע ה-2.0 ליטר טורבו של המותג - כמו גם את מנועי ה-2.0, 2.5 ו-3.6 ליטר של סובארו (פורסטר, אימפרזה, לגאסי ואאוטבק). "יצרניות הרכב טוענות שלהוסיף שמן בין טיפולים שגרתיים זה מתקבל על הדעת. אבל זה לא", אומרים החוקרים. "זה מצב בלתי נסבל".
לדבריהם, בעוד ש-98% מהמכוניות שנבדקו לא דרשו הוספת שמן, ה-2% שכן דרשו הוספת כמויות משמעותיות. "הצורך להוסיף שמן הוא לא בעיה שבהכרח תתקע אתכם בצד הדרך אם אתם עירניים לנושא", מסכמים החוקרים, "אבל אנחנו חושבים שזו בעיה רצינית שיצרניות הרכב צריכות לטפל בה".