כך גידי גוב כמעט גרם לתקרית עם איראן
הזמר והשחקן, שמשמש גם כפרזנטור של בזק, צילם בקייב פרסומת לחברה שבמסגרתה חבורה של איראנים חוטפת בני ערובה תמימים. עם תחילת הצילומים הגיעו לסט נציגים של שגרירות איראן ומשם העניינים החלו להסתבך
קבוצה של איראנים זועמים פורצים לבניין ולוקחים בשבי את הנמצאים בבניין. חלק מהנמצאים בבניין מצליחים לברוח ומוצאים מחסה בבית אחר, וכדי לחלץ אותם עולה הרעיון להתחזות למפיק, שמחפש לצלם סרט מדע בדיוני, והחטופים הם בעצם חלק מאנשי ההפקה של הסרט.
אם התסריט הזה נשמע מוכר, הרי שהוא מזכיר את הסרט "ארגו", בבימויו של בן אפלק, שאף שיחק בו. אלא שהתסריט הפך למציאות לפני כשלושה שבועות, ורק עכשיו נחשף הסיפור.
>>> רוצים להתעדכן בחדשות הכלכלה והצרכנות? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו
המיקום: קייב. השחקן הראשי: גידי גוב, כשלצידו צוות של "בזק", שגוב משמש הפרזנטור הקבוע שלהם. כולם מגיעים לקייב, לצילומי פרסומת חדשה שבזק מתכננת להשיק בקרוב. בסרטון הפרסומת נראה גוב, כשהוא מאופר בהתאם, נכנס לשטח איראן. בשיא הסצינה בסרטון הוא מוצא את עצמו מוקף בעשרות חיילי משמרות המהפכה, כשנשקים שלופים מכוונים לראשו.
במאי הסרטון, רני כרמלי, אכן ביקש שהסרטון ייראה כאילו צולם בטהרן, ויציג סיטואציות שיזכירו את "ארגו". לכן התמקמה ההפקה באתרי צילום, שדימו את שדה תעופה בטהרן, שוק פרסי אותנטי, ומפקדה צבאית סודית.
לצורך הדימוי לשדה התעופה בטהרן, נבחר אולם ספורט גדול, המשמש בימים כתיקונם לאירוח משחקים ומופעים ושנמצא באחד המקומות המרכזיים והסואנים בקייב. 80 ניצבים, לבושים כאיראנים, הגיעו ביום הצילומים לאתר הצילום, וכן הגיעו למקום אוטובוסים ומוניות משולטים בפרסית, דיילות במדי Iran Air וחיילים לבושים במדי משמרות המהפכה האיראניים. על האולם עצמו נתלו תמונות ענק של האייתוללות חמינאי וחומייני, ולצדם דגלי איראן ושלטים בפרסית.
ואז, לקראת סיום הצילומים באתר הזה, כשהצוות כבר החל להיערך למעבר לאתר הצילומים הבא, שנמצא כ-600 מטרים מאולם הספורט, נכנסו למקום שלושה אנשים, לבושים בחליפות, ולדברי הנוכחים במקום, בעלי חזות מאיימת. השלושה הציגו עצמם כפקידי משרד ההסברה, שעובדים בשגרירות האיראנית בקייב, ודרשו לשוחח עם אנשי ההפקה.
כשאלו הציגו את עצמם, דרשו השלושה מדוע ולאיזו מטרה נתלו תמונות האייתולות, דגלי איראן ושלטים בפרסית, באחד המקומות הסואנים ביותר בקייב. הנוכחים במקום הבינו, שאם יש משהו שהשלושה אינם עוסקים בו, הרי זו מערכת הסברה, והבינו שצריך לעזוב את המקום במהירות האפשרית. צוות ההפקה זירז את אנשי הצוות הישראלים, ואת משתתפי הפרסומת, לעבור לאתר הצילום הבא, ומנהל ההפקה המקומי החל למשוך זמן ולהטעות את האיראנים, כששהוא מפנה אותם למנהלי אולם הספורט ולבעלי תפקידים נוספים במקום.
כרמלי, במאי הסרטון סיפר כי "ברגע אחד הרגיש לי פתאום שהסרט והמציאות מתערבבים. אנחנו מצלמים בחו"ל סרטון בהשראה של 'ארגו', מסביבנו שחקנים מחופשים לחיילי משמרות המהפכה, ופתאום המפיק המקומי ניגש אליי, מזיע ולחוץ, ולוחש לי שהגיעו שוטרים ואנשים מהשגרירות האיראנית. האיראנים ביקשו לדעת פרטים על הנעשה ואת השמות של כולם. פה כבר ראיתי את הבית שלי מתרחק וכולם נכנסו ללחץ".
כדי לטשטש את הזווית הישראלית, סיפרו אנשי חברת ההפקה לשלושת האיראנים, שמדובר בצילומי סרט פולני, שמצולם בקייב ובוורשה. מנהל חברת הפקה אף העביר לידי האיראנים פרטים של חברת הפקה פולנית, איתה הוא עובד מעת לעת, לאחר שעדכן את אותה חברה בקצרה אודות המקרה, וביקש את שיתוף הפעולה שלהם. בנוסף ניסו האיראנים לברר את מקור ההפקה, והיכן ממוקם אתר הצילומים הבא. הם הופנו לאתרים שונים בקייב, כדי להרחיקם מאנשי הצוות הישראליים, הכל כדי למנוע תקרית ישראלית-איראנית.
בתוך כל הדרמה אדם אחד שמר על שאננות: הפרזנטור גוב. כי עם תחילת ההתרחשות, החליטו אנשי הצוות הישראלים, שיש למדר אותו מהמתרחש. כרמלי והצוות הסירו כל סממן איראני מסט הצילומים, ולשאלתו של גוב על מה ולמה הלחץ, השיבו שיש בעיות עם האיגודים המקומיים ושיש לזרז ולסיים את הצילומים במהרה. גוב הסתפק בתשובה, והצוות החל להיערך להגעה לשדה התעופה, כדי לעלות כמה שיותר מהר על טיסה בחזרה לישראל. רק בדרך לשדה התעופה, עדכנו אנשי הצוות את גוב אודות הדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים. גוב חייך בציניות האופיינית ושחרר מילה אחת: "תודה".