שתף קטע נבחר
 

מחאת האופנוענים: תפסו מקומות חניה למכוניות

רוכבי הדו-גלגלי התכנסו הבוקר באזור כיכר המדינה בתל אביב, ומחו כנגד החלטת העירייה להוריד את הקטנועים והאופנועים מהמדרכה לכביש - "רוצים שנחנה במקומות ייעודיים, אבל אין מספיק כאלה"

רוכבי האופנועים והקטנועים פתחו הבוקר (יום ג') במחאה נגד החלטת עיריית תל אביב להוריד את הרכב הדו-גלגלי מהמדרכות, בשלב ראשון ממספר רחובות צרים. כמחאה חנו האופנוענים לפי תכנית העירייה במקומות חניה מוסדרים בכיכר המדינה, לדבריהם כדי להמחיש מה יקרה אם ייאלצו לחנות במקום מוסדר, וכיצד ישפיע הדבר על היצע מקומות החניה המוגבל גם כך למכוניות. הרחובות בהם החליטה העירייה לאסור לחלוטין חנייה על המדרכות הם ביאליק, שלמה המלך מרחוב פרישמן עד למלך ג'ורג, יוחנן הסנדלר מרחוב שנקין עד לרחוב העבודה ורחוב שפינוזה מרחוב גורדון לשדרות בן גוריון.

 

צילום: ליאור פז

צילום: ליאור פז

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ליאור רמון (30), ממובילי המחאה, הסביר: "עד היום יכולנו לחנות על המדרכה, אם זה נעשה באופן שלא הפריע להולכי הרגל ושאר המשתמשים. היום פתחה העירייה במהלך ניסיוני במסגרתו יש אזורים שבהם לא ניתן לחנות כלל על המדרכה. המשמעות היא כי הפקחים העירוניים יכולים לתת לכל רוכב אופנוע דו"ח, גם אם הוא חונה באופן שאינו מפריע לאיש". רמון סיפר כי בדק מה מצב החניות המוסדרות לרכב דו-גלגלי באזורים האמורים. "לא ראיתי כמות של חניות שמתאימות לכמות האופנועים. צריך לזכור שהביטוח מכסה גניבה רק אם האופנוע נעול לעמוד. רוצים שנחנה רק במקומות ייעודיים, אבל אין מספיק כאלה. הם לא באמת ייעודיים".

 

לדבריו, "בגלל זה הגיעה המחאה, וזו מלחמת התשה של העירייה מולנו וההיפך. אנחנו לא נגד הולכי רגל או נשים עם עגלת תינוק, צריך לאכוף את החוק נגד מי שחוסם מדרכה, אבל לא לעשות ענישה קולקטיבית לכל תל אביב".  לטענתו, מקומות החנייה המוקצים להם כיום ברחבי העיר אינם מספקים, ולכן הם נאלצים לחנות על המדרכה באופן שאינו חוסם את המעבר.

 

 (צילום: ליאור פז) (צילום: ליאור פז)
(צילום: ליאור פז)

 

דניאל (מיצו) פטרי, אף הוא אחד ממובילי המחאה, אמר הבוקר כי בעיריית תל אביב הבטיחו לקיים פגישת עבודה עם המוחים במהלך החודש הקרוב, בה ידונו הצדדים על דרכי פתרון לבעיות החנייה. "הוכחנו היום כיצד עשוי להיראות הרחוב אם אכן נבצע את מה שהעירייה דוחקת בנו לעשות - חנייה על הכביש ולא על המדרכה ללא קשר למידת ההפרעה שאנחנו מייצרים. הייתה היום היענות מרשימה של הרוכבים, ולכיכר הגיעו למעלה מ-200 כלים. אין לנו תכניות להמשיך במחאה בזמן הקרוב, אך החנייה על הכביש בכל מצב, אינה פתרון נכון".

 

יוסי מזרחי (26) מתל אביב סיפר ל-ynet כי "בעבר הייתי ממארגני מחאת החניות והביטוח. המדרכות אכן מופקעות לעיתים מהולכי הרגל על-ידי קטנועים, ואנחנו בהחלט חושבים שמי שחוסם צריך להיענש ואפילו בחומרה, אבל לא צריכים לשאת את זה על הגב שלנו. עכשיו הולכים לבנות את הרכבת הקלה ויהיו פה שנים של סבל לכולם, עצם השימוש שלנו בקטנוע מקל על התחבורה והעומס, וחבל שמחליטים לשים לנו מקלות בגלגלים".

 

מעיריית תל אביב-יפו נמסר, כי היא "מבצעת הסדרה בנושא חניות לכלי רכב דו-גלגליים כפיילוט בכמה רחובות שבהם מדרכות צרות במיוחד, על מנת לפנות אותן לטובת הולכי הרגל ולשמור על בטיחותם של כל משתמשי הדרך. ברחובות אלו הכשירה העירייה מקומות חניה מוסדרים לרכב דו-גלגלי במקום שבו היו קודם חניות לכלי רכב. בניגוד לנטען, מתן דו"חות לכלי רכב דו-גלגליים לא יחל בתאריך 7 ביולי, ובמקום יחולקו מנשרים שמתריעים כי חניה על המדרכה בניגוד לחוק תיאכף כנדרש בעתיד".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליאור פז
מחאת הרוכבים
צילום: ליאור פז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים