עיצוב תדמית למוצרי הסחר ההוגן של סינדיאנת הגליל
במסגרת קורס "מבוא לעיצוב תדמית", בהנחיית אנה גסלב, התבקשו סטודנטים משנה ג' בשנקר ליצור זהות ייחודית למותג, בהתאם לעולם התוכן שלו ולערכים העומדים מאחוריו
"סינדיאנת הגליל" - עמותה של נשים יהודיות וערביות, המובילות שינוי חברתי דרך עידוד תעשייה מסורתית ומקומית. העמותה, הקיימת מאז 1996, רוכשת מוצרים כמו שמן זית, זעתר, סבונים ועוד מנשים ערביות בגליל ומשווקת אותם בישראל ובחו"ל, ומחזיקה מפעל לשמן זית בכפר כנא שמעסיק נשים ערביות.
לעמותה מחזור כספי של מיליוני שקלים והיא אחד מיצואני שמן הזית הגדולים בישראל, ולמרות זאת, היא כמעט ואינה מוכרת לציבור הרחב. לאחרונה העמותה פתחה מרכז מבקרים חדש בכפר כנא והחלה להתעניין בפעילות של אמנות ועיצוב.
במסגרת קורס "מבוא לעיצוב תדמית", בהנחיית אנה גסלב, התבקשו סטודנטים משנה ג' בשנקר ליצור זהות ייחודית למותג, בהתאם לעולם התוכן שלו ולערכים העומדים מאחוריו. הם נפגשו עם נציגי העמותה, ביקרו במרכז המבקרים החדש בכפר כנא ושמעו מנשות המקום על עבודתן.
בסופו של תהליך הלימוד והמחקר, גיבש כל אחד מהסטודנטים שפה גרפית ייחודית ומקורית עבור המותג, שכללה: לוגו תלת-לשוני (עברי-ערבי-אנגלי), אריזות ל-3 מוצרים (בהם: שמן זית, דבש, זעתר וסבונים), מארז מתנה, סביבת תצוגה וקטלוג/אתר/פרסומת.
"הפרויקט מהווה הזדמנות נדירה לשיתוף פעולה בו כל הצדדים מרוויחים – גם נשות סינדיאנה, גם הסטודנטים, ובעתיד – גם הצרכן, שייחשף למותג החדש והייחודי במסגרת הלימודים", אומרת מנחת הקורס, אנה גסלב, "לרוב, הסטודנטים עוסקים בפרויקטים לא אמיתיים, פרויקטים 'בכאילו', וכאן יש סיפור מעניין ומפגש עם אנשים אמיתיים בשטח. דבר זה אפשר לסטודנטים הבנה מעמיקה של המותג ומייצר מעורבות רגשית גבוהה יותר, מה שמוביל לתוצאות טובות יותר. והכי חשוב לדעתי: זהו פרויקט שבו אנו המעצבים יכולים לעזור לאנשים. זוהי דוגמא מובהקת ל-Doing good with design – עיצוב עם ערך מוסף".
שיתוף הפעולה עם העמותה מהווה דוגמה מובהקת לאופן בו עיצוב עשוי לתרום לחברה ולסייע בהובלת שינוי. באמצעות התרגיל ביקשו הסטודנטים להפוך את "סינדיאנת הגליל" למותג מוביל בתחומו, לספר את סיפור הייחודי ולהאיר את איכות המוצרים וערכי הקהילה והסחר ההוגן.