הפרקליטות: לא נפתח את תיק דריסת גל בק; ערוץ 1: המשטרה המליצה על כתב אישום
בעקבות תחקיר "יומן" בערוץ 1, שהעלה סימני שאלה סביב חקירה שביצעה המשטרה אודות תאונה שבה נהרג רוכב קטנוע בן ה-16 לפני עשור, הודיעה הפרקליטות שהתיק לא ייפתח מחדש. במשפחתו של בק זועמים
סערת תחקיר הערוץ הראשון - הפרקליטות מגיבה. פרקליטות המדינה הודיעה היום (א') כי אין כוונה לפתוח מחדש את תיק התאונה משנת 2005, שבה נהרג רוכב הקטנוע גל בק בן ה-16 בתל אביב. בפרקליטות מייחסים זאת לזמן הרב שעבר מאז המקרה ומסבירים כי לא ניתן יהיה בכל אופן להעמיד לדין את הנהגת באשמת גרימת מוות ברשלנות בשל התיישנות העבירה. במשפחתו של בק קיבלו באכזבה את הודעת הפרקליטות אך הודיעו כי יערערו.
שעה קלה לאחר הודעת הפרקליטות, בערוץ 1 פרסמו איילה חסון ויפעת גליק כי בזמן אמת, המשטרה המליצה להעמיד לדין את הנהגת - ואולם כעבור כשבועיים בפרקליטות הוחלט לסגור את התיק.
בליל התאונה גל וחברו רכבו כל אחד על קטנועו וחיכו ברמזור בשדרות קק"ל לכיוון מערב, בבואם לפנות שמאלה לרחוב חיים לבנון. הנהגת הגיעה ממערב והתנגשה בגל, שעף למרחק רב. על פי תחקיר ערוץ 1 שפורסם ב"יומן" עם אילה חסון ביום שישי האחרון, עדי ראייה לתאונה הקטלנית שבה נהרג בק, סתרו את חקירת המשטרה ולפיה הנהגת נכנסה לצומת באור ירוק. על פי הנטען, במשטרה החליטו לסגור בתוך חודש וחצי את התיק והודיעו למשפחתו של בק על כך. הנהגת, בת למשפחה אמידה ומיוחסת, לא הועמדה לדין מעולם.
בהודעת הפרקליטות היום נכתב: "בעניין המידע שפורסם באשר לעדי הראייה לתאונה - עדת ראייה אחת לתאונה, אשר עדותה נגבתה בשטח לאחר התאונה, טענה במפורש שהרמזור בכיוון נסיעת החשודה היה ירוק מלא ושהמנוח נכנס למרכז הצומת באור אדום. כמו כן, 2 עדים נוספים לא יכלו למסור גרסה ברורה בשאלה מתי החל המנוח בנסיעה ואין בידם לשלול ברמה הנדרשת במשפט פלילי את האפשרות שהמנוח נכנס לצומת עוד לפני שהאור ברמזור בכיוונו התחלף לירוק. בנוסף חלק מהעדים טוענים כי כאשר הרמזור בכיוונו של המנוח היה עדיין אדום, עמד המנוח מעבר לקו העצירה לכיוון מרכז הצומת ומשם החל נסיעתו (וכאמור לא בהכרח ברמזור ירוק)".
בפרקליטות הוסיפו: "הטענה לפיה 5 עדי ראייה טענו כי המנוח נסע באור ירוק ואילו החשודה באור אדום, אינה נכונה. רק חברו של המנוח, שנהג לידו, טען טענה זו באופן חד משמעי. לאור הגרסאות הסותרות ובמצב הראייתי בתיק לא ניתן היה לשלול- ברמה הנדרשת במשפט פלילי הדורש וודאות מעל לכל ספק סביר - כי החשודה נכנסה לצומת באור ירוק, ומשכך לא נכון היה להעמידה לדין. מעבר לכך, יצוין כי ההחלטה וההודעה על סגירת התיק אירעו לפני 10 שנים ועל החלטה זו לא הוגש ערר בשעתו, למרות שהזמן הקבוע בחוק להגשת ערר הינו 30 יום מקבלת ההודעה על סגירת התיק".
"לאור האמור, לא רק שבחלוף 10 שנים היכולת לבצע השלמת חקירה בצורה אפקטיבית כמעט ולא קיימת, ולאור האמור גם לא נדרשת, אלא שלמעשה גם לא ניתן לעשות זאת לאור העובדה שהעבירה בה חשודה הנהגת, גרם מוות ברשלנות, התיישנה זה מכבר (בחלוף 5 שנים מיום ביצוע העבירה). יודגש ויובהר כי בניגוד לטענות שנשמעו בעניין, קבלת החלטה בתיק שכזה תוך חודש וחצי אין בה כל פסול וכל חריג. עוד יודגש כי עו"ד רות דוד, פרקליטת המחוז לשעבר, לא הייתה מעורבת בתיק זה בשום שלב. אנו משתתפים בצערה של המשפחה".
עם זאת, איילה חסון פרסמה הערב מפי בכיר במשטרה כי בזמן אמת המשטרה המליצה להגיש כתב אישום נגד הנהגת הדורסת. לטענת הבכיר, המשטרה הגיעה למסקנה שהנהגת חצתה את הצומת באור אדום. עוד הוא מסר כי לפי ממצאי בוחן התנועה, הנהגת היא לא בלמה ושיקרה לגבי המהירות שבה נסעה. לדבריו, מהירות נסיעתה הגיעה לפחות ל-80 קמ"ש.
עודד בק, אביו של גל בק, אמר בתגובה כי בפרקליטות מחוז תל אביב הבטיחו להסביר לו מדוע לא ישנו את החלטתם. לדבריו, אמנם עבר זמן רב מאז התאונה אולם המשפחה הצליחה למצוא לפחות ארבעה עדים נוספים לאירוע שיכולים להעיד ולתת מידע מה קרה שם.
"אני חושב שפרקליטות ת"א פשוט מתחמקת. היא סגרה את התיק בתחילתו בצורה חפוזה, ועכשיו מערימה קשיים
גם בניסיונות לפתוח את התיק", אמר האב. "יש הרבה דברים שאינם מדויקים במה שהם אומרים. הגשנו הבוקר ערר לוועדת ערערים בפרקליטות הארצית בירושלים. אני מאוכזב מאוד מאוד מההודעה. אותו גוף שהערים עליי בעבר קשיים עושה זאת גם עכשיו".