המטוס הסולארי קורקע עד אפריל: "נזק בלתי הפיך"
המטוס, שהחל בחודש מרס את המסע מסביב לעולם ללא שימוש בדלק, קורקע עד אפריל 2016. הסיבה: התחממות הסוללות
המסע להקפת כדור הארץ ללא שימוש בטיפת דלק - לא יסתיים השנה: המטוס הסולארי, שהשלים בתחילת החודש את החלק הראשון של חציית האוקיינוס השקט, יוכל להשלים את החצי השני של המסע רק בחודש אפריל. הסיבה: נזק בלתי הפיך לסוללות, שככל הנראה התחממו יותר מדי בקטע הטיסה שבין יפן להוואי.
הטייס השוויצרי, ברנרד פיקארד, שאמור להטיס את המטוס Solar Impulse 2 בקטע הבא מהוואי לאריזונה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הסוללות במטוס התחממו יותר מדי". בהודעת החברה המפעילה את המטוס, הפועל רק באמצעות אנרגיית השמש, נכתב כי למרות העבודה הקשה בניסיון לתקן את הסוללות, המטוס לא ימריא לפני אביב 2016. תהליך החלפת הסוללות אמור להימשך כמה חודשים - ככל הנראה כיוון שצריך לייצר סוללות כאלו.
המטוס הסולארי יאוחסן בינתיים בשדה תעופה בהוואי. בתחילת שנת 2016 יתחילו לבדוק את נושא התחממות הסוללות והקירור שלהן.
ב-3 ביולי, אחרי ארבעה ימים, 21 שעות ו-52 דקות נחת המטוס הסולארי שהמריא מיפן בנמל תעופה בהוואי. הטייס השוויצרי, אנדרה בורשברג, הטיס את המטוס ברציפות במשך כמעט 116 שעות. לרשותו היו כמה הפסקות קצרות של עד 20 דקות, בהן הופעל הטייס האוטומטי. בסך הכול עבר המטוס המופעל באנרגיית השמש 8,196 ק"מ.
המטוס הסולארי השלים כבר שבעה קטעים. ב-9 במרס הוא יצא להקיף את העולם מאבו דאבי, טס 441 ק"מ ב-13 שעות ודקה, ונחת בעומאן. למחרת המריא שוב והפעם טס 1,468 ק"מ להודו - טיסה שנמשכה 15 שעות ו-20 דקות.
הקטע השלישי של הטיסה היה לוואראנסי שבהודו. המטוס היה אז באוויר 13 שעות ו-15 דקות והשלים 1,215 ק"מ. ב-19 במרס המריא המטוס למינאמר - מסע של 1,398 ק"מ שהושלם תוך 13 שעות ו-29 דקות. ב-29 במרס המריא המטוס למערב סין - טיסה של 1,459 ק"מ שנמשכה 20 שעות ו-29 דקות. ב-21 באפריל יצא המטוס לקטע השישי ולאחר 1,241 ק"מ, שבהם שהה באוויר 17 שעות ו-22 דקות, הוא נחת בנאנג'ינג שבמזרח סין.
הנסיון הראשון לטוס מסין להוואי לא הושלם בשל תנאיי מזג אוויר והוא נאלץ לנחות ביפן. לאחר עיכוב של כמה שבועות המשיך המטוס בדרכו להוואי. מטוס סולאר אימפולס 2 (Solar Impulse) הוא גרסה גדולה ומשופרת של אב טיפוס בעל מושב אחד, שטס לפני חמש שנים בעזרת אנרגיית השמש.