כמה כסף מוציאה המשטרה על פרסום?
מדירוג הפרסום למחצית הראשונה של 2015 עולה כי משטרת ישראל משקיעה מיליונים כדי לגייס שוטרים לשורותיה, סופר פארם היא המובילה בהשקעה בפרסום ולראשונה שטראוס מאבדת את ההובלה של טבלת המפרסמים
יפעת בקרת פרסום מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת היום (ד') את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום המחצית הראשונה של 2015, בהשוואה לחציון הראשון של 2014.
מהנתונים עולה כי רשתות השיווק הן המובילות בהשקעה בפרסום במחצית הראשונה של 2015. סופר פארם הוא המותג המוביל ובראש משרדי הפרסום עומד מקאן תל אביב.
המותגים המובילים: סופר פארם, בנק הפועלים וקוקה קולה
גם השנה סופר-פארם הוא המותג המוביל בפרסום עם השקעה של כ-45.4 מיליון שקל המהווים עלייה של כ-5% ביחס להשקעה של הרשת בפרסום בחציון הראשון של 2014. הקמפיינים הבולטים של הרשת היו קידום של ימי מכירות כגון Happy sale ו-Lifestyle sale , ולצידם, קמפיין "כבר מרגישים יותר טוב". יש לציין כי סופר פארם היא אחת מרשתות השיווק היחידות שלא רק שלא הפחיתו את תקציב הפרסום שלהן בשנים האחרונות, אלא העלו אותו.
במקום השני נמצא בנק הפועלים עם השקעה של כ-23.2 מיליון שקל המהווים עלייה של כ-67% בתקציב הפרסום שלו. הקמפיינים המובילים של בנק הפועלים היו קמפיין "הוותיקים החדשים" ו"משפחה בצמיחה" באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO.
במקום השלישי נמצא המותג קוקה קולה עם השקעה של כ-20.5 מיליון שקל - עלייה של כ-32%. קוקה קולה, באמצעות משרד הפרסום דחף, השיקו לאחרונה את בקבוקי הליטר ו-2 ליטר החדשים של החברה, לצד קמפיינים לאירועי ה"Summer love" השנתי שלהם וקמפיין "לאהוב את החיים".
ראוי לציון הוא משרד הפנים, שנכנס השנה למקום ה-18 בטבלת המותגים עם השקעה של כ-11.9 מיליון שקל בפרסום באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ). הסיבה: הפרסומים לקראת הבחירות שנערכו במרס האחרון.
המשרדים המובילים: מקאן, אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי
במקום הראשון בטבלת משרדי הפרסום נמצא מקאן תל אביב, עם השקעה של כ-200.3 מיליון שקל המהווים ירידה של כ-10% ביחס לחציון הראשון ב-2014. הירידה נובעת בעיקר בשל הקטנת תקציב הפרסום של קבוצת 365, קבוצת בנק לאומי ו-yes. המפרסם המוביל של מקאן תל אביב השנה - קבוצת תנובה עם קמפיין "עגלת הכסף".
את המקום השני בטבלת משרדי הפרסום חולקים השנה שניים – אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי עם השקעה של כ-162.4 מיליון שקל, לכל משרד. אדלר חומסקי, עם ירידה של כ-24% ביחס לחציון הראשון ב-2014, איבד השנה את תקציב פולקסווגן של צ'מפיון מוטורוס וחווה הפחתה משמעותית בתקציב קבוצת בזק וקבוצת שטראוס.
מפרסמת בעלייה: משטרת ישראל
נתון מעניין נוסף נרשם בקטגוריית משרדי ממשלה שעולה למקום הרביעי בזכות זינוק של כ-35% בהשקעה בפרסום. הסיבה העיקרית לעלייה בהשקעה נובעת מקיומן של הבחירות הארציות בחודש מרס, וההשקעה בקמפיינים של משרד הפנים וועדת הבחירות המרכזית לעידוד הצבעה. באופן יוצא דופן נרשמה בחציון הנוכחי פעילות פרסומית ענפה למשטרת ישראל המוערכת בכ-4 מיליון שקל במטרה לגייס שוטרים נוספים לשורותיה. הקמפיין של המשטרה שווק תחת הסלוגן "קריירה עם שליחות" באמצעות משרד הפרסום לעומק התודעה.
בעניין זה, אומרת נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום כי "ישנו ויכוח גלוי על הצורך בפרסום ממשלתי מסיבי מכספם של משלמי המסים, אולם אין ספק כי מבחינת אמצעי המדיה המקומיים, מדובר בחבל הצלה על רקע ענף פרסום בסטגנציה, ופלטפורמות פרסום דיגיטליות בינלאומיות המאתגרות אותן".
מה חדש בטבלת המפרסמים?
לראשונה, קבוצת שטראוס מוצאת את עצמה מחוץ למקום הראשון בטבלת המפרסמים עם השקעה של כ-47.7 מיליון שקל, המהווים ירידה של כ-29% בהשקעה בפרסום. הקמפיין הבולט של קבוצת שטראוס היה "עלית - קפה טורקי - זה אתה רק יותר טוב" בכיכובו של אביב אלוש באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי.
קטגוריית רשתות השיווק ממשיכה להוביל את טבלת הקטגוריות המובילות בפרסום עם השקעה של כ-159.7 מיליון שקל. אלא שמדובר בירידה של כ-13% לעומת החציון הראשון של 2014, בעיקר בשל קיטון בהוצאות הפרסום של קבוצת הריבוע הכחול, קבוצת 365 וקבוצת שופרסל.
כאמור, סופר פארם מובילה את הפרסום בקטגוריה ואחריה נמצאת קבוצת 365. הקבוצה הורידה את ההוצאה לפרסום בכ-23% עם השקעה של כ-20.8 מיליון שקל. באמצעות משרד הפרסום מקאן מציגה הקבוצה קמפיינים בכיכובם של מיכל אנסקי ורון שחר, לצד קידום ימי מכירות מיוחדים.
במקום השלישי בקטגוריה נמצאת קבוצת שופרסל, עם השקעה של כ-20 מיליון שקל. באמצעות משרדי הפרסום גיתם BBDO ובריקמן הציגה הרשת את קמפיין "בפסח הזה תצאו בזול" ו"פסח כמו שצריך" בכיכובם של יוסי מרשק וישראל אהרוני.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום מסכמת: "החציון הראשון של 2015 הוא עדיין בצל מבצע צוק איתן. החברות הגדולות במשק שהורידו תקציבי פרסום פגעו בעיקר במשרדי הפרסום של העשירייה הראשונה, המצפים לתיקון בחציון השני של השנה".