שתף קטע נבחר

 

המשטרה תאשר את העבודות רק בשלושה אתרים של הרכבת הקלה

בדיון שקיים השר לביטחון פנים עלו ליקויים במוכנות. בין היתר התברר כי רק ארבעה מתוך 36 החניונים מוכנים וכי לא הוכשרו נתיבי תחבורה ציבורית. השר כץ ביקש להתחיל לעבוד במקביל ב-5 אתרים: "לא אאפשר דחייה"

 

קרב שרים פנים-ממשלתי. ארדן נגד כץ (צילום: עידו ארז,  אלכס קולומויסקי) (צילום: עידו ארז,  אלכס קולומויסקי)
קרב שרים פנים-ממשלתי. ארדן נגד כץ(צילום: עידו ארז, אלכס קולומויסקי)

נמשך הקרב בין השרים לביטחון הפנים והתחבורה על מועד פתיחת העבודות על הרכבת הקלה. בתום דיון אצל השר לביטחון הפנים גלעד ארדן סמוך לחצות, הודיעה המשטרה הלילה (יום ד') כי תאשר את תחילת עבודות הרכבת הקלה רק בשלושה אתרים בתל אביב וברמת גן: קרליבך, אבא הלל ואלנבי-יהודה הלוי. את העבודות ברחובות ביאליק ברמת גן ויהודית בתל אביב לא תאשר המשטרה. משרד התחבורה ונת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) ביקשו להתחיל את העבודה במקביל בחמישה אתרים.

 

ההודעה הופצה בתום דיון חירום ארוך שערך אתמול השר לביטחון הפנים שבו נחשפו ליקויים במוכנות הגופים. במשרד לביטחון הפנים ובמשטרה אמרו אתמול כי רק ארבעה חניונים מתוך 36 שהובטחו מוכנים, וכי לא הוכשרו נתיבי תחבורה ציבורית ודרכי חילוץ. עוד טענו במשטרה ובמשרד כי לא בוצעה עבודת הסברה לציבור וכי רק אתמול חתם משרד התחבורה על החוזה המאפשר גיוס שוטרים לפרויקט, וכתוצאה מכך תצטרך המשטרה להסיט 124 שוטרים ממשימותיהם השוטפות.

 

פרט לארדן השתתפו בדיון גם מנכ"לי משרדי ממשלה, קציני משטרה, גורמים מעיריית תל אביב ונציגים ממשרד האוצר. גורמים מנת"ע (נתיבי תחבורה עירונית) וממשרד התחבורה לא השתתפו בדיון בהוראת השר ישראל כץ, שטען כי אין למשרד לביטחון הפנים סמכות לדון בתוכנית הרכבת הקלה.

 

מנגד נמסר ממשרד התחבורה: "העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב יימשכו במלואן בדיוק בהתאם למה שסוכם עם כל הגורמים המקצועיים במשטרה ובהתאם ללוח הזמנים שפורסם".

  

עוד נמסר ממשרד התחבורה: "על השר לביטחון פנים לוודא שמשטרת ישראל מבצעת את המטלות שהוטלו עליה ולהיות ערוכה בהתאם למשימות שלקחה על עצמה". השר ישראל כץ מסר: "מתוקף תפקידי אפעל לקידום הפרויקט לטובת רווחת כל אזרחי גוש דן. כשם שבעבר לא אפשרתי שהפרויקט יידחה, כך יקרה גם הפעם".

 

גורם המעורה בפרויקט הוסיף: "המשטרה הייתה חלק בלתי נפרד מתהליך קבלת ההחלטות שנגעו למיקום ולזמן של העבודות. אם הייתה בעיה כלשהי, מדוע המתינו עד עתה עם הבעת התנגדות לתחילת העבודות בתהליך שנקבע?". מנת"ע נמסר כי החברה "ממשיכה בהתארגנות ובהיערכות על פי תוכנית העבודה לפיה הביצוע יחל ב-2 באוגוסט".

 

מוקדם יותר פורסם שארדן בוחן אפשרות לדחות את העבודות מכיוון שהיערכות הרשויות היא "כאוס מוחלט", וקבע את ישיבת החירום. במשרד התחבורה, האחראי על הפרויקט, האשימו את ארדן בכך שהוא "מנותק".

 

במשרד לביטחון פנים סבורים שעל רקע ההשלכות האדירות שיהיו לעבודות על התנועה בכל אזור המרכז, ישנם ליקויים קשים בהכנות של הרשויות סביב תל אביב: "תמונת המצב שהציגה המשטרה היא של כאוס מוחלט. הוסדרו רק שלושה חניונים מתוך 36 שהצהירו עליהם, ולא הוכשרו נתיבי תחבורה ציבורית או דרכי חילוץ".

 

הדרישה מהמשטרה הייתה להקצות 230 שוטרים, ובתחילה טענו באוצר שאין תקצוב לכך. בסוף הוחלט שיוקצו 168 שוטרים, אך גם לכך אין עדיין תקצוב. מנגד אמרו גורמים במשרד התחבורה: "סיכמנו עם המשטרה את כל נושא האכיפה הנדרשת והקצינו למשטרה תקציב למימון 168 תקני שוטרים שאמורים לגדול ל-237 וכן 26 כלי רכב משטרתיים".


פורסם לראשונה 21/07/2015 18:33

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
הכנות לעבודה על הרכבת הקלה ברחוב קרליבך בתל אביב
צילום: עידו ארז
מומלצים