שתף קטע נבחר

מחסור בדאב וקורנפלקס תלמה בשופרסל?

בגלל אי הסכמה על מחירי הקנייה, יוניליוור, אחת מספקיות מוצרי הצריכה הגדולים בישראל, עצרה את אספקת הסחורה לרשת הגדולה בישראל. יוניליוור מייצרת, בין היתר, את מוצרי קנור, מזולה, בדין, מיונז תלמה, קרמבו, כריות וגלידת שטראוס. שופרסל לצרכנים: "קנו מותגים אחרים"

יוניליוור עצרה אספקת סחורה לרשת שופרסל ויתכנו מחסורים במוצריה: החברה, אחת מארבע ספקיות המזון ומוצרי הצריכה הגדולות בישראל, החליטה על כך אחרי ששופרסל הודיעה שלא תשלם לה את מלוא התמורה כפי שסוכם ביניהן.

 

 

בנוסף, שופרסל גבתה מיוניליוור תשלומים באופן חד צדדי. בשופרסל טוענים שנהגו כך מול יוניליוור, כדי להוריד מחירים לצרכן. עם זאת, גורמים בשוק טוענים כי "שופרסל לא עושה את זה בשביל הצרכנים, אלא כדי להגדיל את הרווח שלה".

 

רוב המוצרים שיוניליוור מספקת לרשתות הם בעלי תוקף ארוך, כך שייקח זמן עד שצרכנים ישימו לב למחסור, אם בכלל, שכן ייתכן שהסכסוך ייפתר קודם לכן.

 

בין המוצרים שמשווקת יוניליוור: קרמבו, מרקי קנור, תה ליפטון, מרגרינה מזולה ובלובנד, מרכך הכביסה בדין, מיונז תלמה, חרדל תלמה, מיונז הלמנ'ס, בייגל בייגל, אפיכל, פינוק, דאודורנט אקס, דאודורנט רקסונה, קליק, סבון ושמפו דאב, מוצרי הניקוי סיף, קורנפלקס תלמה, כריות תלמה וגלידת שטראוס.

 



מיונז תלמה (צילום: אבי כהן) (צילום: אבי כהן)
מיונז תלמה(צילום: אבי כהן)

מגנום ()
מגנום

דאב ()
דאב

 

יותר אוויר ממשקל. גלידות של יוניליוור, פלדמן ונסטלה    (צילום: ניצן דרור, אלי סגל וג'ורג' גינסברג)

יותר אוויר ממשקל. גלידות של יוניליוור, פלדמן ונסטלה    (צילום: ניצן דרור, אלי סגל וג'ורג' גינסברג)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

שופרסל חייבת להילחם מול רשתות הנחשבות זולות ממנה

משופרסל נמסר בתגובה: "אנו עושים כל מאמץ להורדת המחירים לצרכן. לאור אי הסכמה עם הספק יוניליוור, על מחירי מוצריו, ייתכנו חוסרים של מוצרי ספק זה בסניפי הרשת. אנו מזמינים את לקוחותנו לרכוש מוצרים מקבילים של כל המותגים האחרים ושל המותג שופרסל".

 

שופרסל נמצאת בתחרות עם רשתות שנחשבות זולות ממנה. למרות שהיא הרשת הגדולה בישראל, המכירות שלה נמצאות בירידה. רק לאחרונה ספגה הרשת הפסד תפעולי של 3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2015, והרווח הגולמי שלה ירד מ-24.7% מהמכירות ברבעון המקביל ל־22% ברבעון הנוכחי. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת ירד מ-36 מיליון שקל ל-28 מיליון שקל.

 

הרשת מנסה לשרוד בעולם בו הצרכן הישראלי מעדיף לקנות בזול ולא בהכרח אצלה. לשם כך הכריזה השנה על מהלך של הורדת מחירים (והעלתה מעט את מחירי כמה מהמוצרים שהוזילה), חיזקה את המותג הפרטי וכן בכוונתה לסגור סניפים הפסדיים.

 

יוניליוור: מוצרים פופולריים, אך לא בהכרח זולים

זו לא הפעם הראשונה שקמעונאי עושה שרירים מול יוניליוור. באוגוסט 2014 החליטה הרשת החרדית אושר עד להסיר ממדפיה את מוצרי יוניליוור: מרכך הכביסה בדין ודגני הבוקר של תלמה. הצעד בוצע כסנקציה על כך שיוניליוור לא הסכימה להורדות מחירים.

 

אושר עד הסבירה לצרכנים שנקטה בצעד זה "בכדי למנוע עליית מחירים על-ידי היצרן". אושר עד טענה, כי יוניליוור צמצמה את ההנחות שנתנה לרשת. רשת קמעונאית נוספת שנוקטת במהלכים דומים מול ספקים היא חצי חינם.

לפני שנה: מחסור במוצרי יוניליוור באושר עד (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
לפני שנה: מחסור במוצרי יוניליוור באושר עד(צילום: מירב קריסטל)

 (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
(צילום: מירב קריסטל)
 

המחירים של מצרי יוניליוור אינם מהנמוכים, בעיקר בשל העובדה שרוב מוצריה הם רבי מכר. מרכך הכביסה בדין הוא מהיקרים במדף המרככים, וכך גם דגני הבוקר של תלמה, שמתחרים בעיקר בנסטלה, שגם דגני הבוקר שלה לא נחשבים לזולים.

 

בשנים האחרונות נוספו לדגני הבוקר של תלמה לא מעט חלופות זולות, מתוצרת חברות מהארץ ומהעולם. בדומה לרשתות הדיסקאונט, גם שופרסל החלה להציע יותר ויותר מותגי דגני בוקר זולים יותר. גם למרככי הכביסה, אבקות המרק והמיונז של יוניליוור, יש כיום לא מעט תחליפים זולים יותר על המדף.

 

מיוניליוור נמסר בתגובה: "יוניליוור אינה מתייחסת ליחסיה עם לקוחותיה באמצעי התקשורת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים