שתף קטע נבחר
 

בעלי עסקים: לא נשרוד את עבודות הרכבת

עבודות הקמת הרכבת הקלה מעוררות חששות כבדים בקרב בעלי העסקים: "תהיה חומה בגובה 3 מטר מול החנות, המדרכה תהפוך למשעול מבודד". ומה הסיוע שהציעו הרשויות? "קורס לניהול פיננסי והתמודדות עם קשיים"

 

צילום: אלי סגל אבי חי ניצן דרור

צילום: אלי סגל אבי חי ניצן דרור

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הסיסמא שמלווה את עבודות הרכבת הקלה בתל אביב, שיחלו בשבוע הבא, היא "קשה עכשיו, הקלה אחר כך". אולם בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, היושבים בסמוך לתוואי העבודות, חוששים כי לא יצליחו לשרוד את השנים הקשות, כדי ליהנות מההקלה שתבוא בעתיד.

 

עבודות הרכבת הקלה יובילו לפקקים עד נתניה ואשדוד

עיר תחתית: כשהחפירות יחלו, החולדות יצוצו

הרכבת הקלה בגוש דן - עד כמה אנחנו מוכנים?

 

רוצים להתעדכן בחדשות הכלכלה והצרכנות? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו

 

אילן טיברגר, בעל עסק ברחוב יהודה הלוי, סיפר בראיון לאולפן ynet על החששות: "תהיה חומה בגובה 3 מטר מול החנות, המדרכה תהפוך למשעול שיהיה מבודד מחלק גדול מהעיר, כל תנועת הולכי הרגל תשובש ופחות אנשים יבואו לקנות". 

 

לדבריו, הסיוע היחיד שהוצע לו עד כה מטעם הרשויות היה "קורס ניהול פיננסי - איך להתמודד עם קשיים. לא הציעו סיוע מהותי – לא הנחה בארנונה, לא בעזרה כספית ולא במיגון פיזי נגד רעש ואבק".

 

רון הלל, בעל חומוסיה בצומת מעריב, התייחס לסיסמא המלווה את עבודות הרכבת, ואמר: "הניתוח יצליח אבל החולה ימות. העסק לא יהיה אחר כך, כדי שיהיה לו קל".

עבודות הרכבת הקלה באזור רחוב יהודה הלוי (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
עבודות הרכבת הקלה באזור רחוב יהודה הלוי(צילום: ירון ברנר)
 

הלל, שהתגורר מספר שנים בדנמרק, סיפר על האופן בו מתבצעות עבודות תשתית במדינה הסקנדינבית: "בדנמרק כל הזמן מרחיבים את הרכבת התחתית. עובדים בלילה, וביום שמים פלטות והמכוניות נוסעות עליהם רגיל. הכביש לא נסגר, העסקים עובדים כרגיל. זה עולה קצת יותר, מדובר בעבודות לילה, אבל לא גורמים לפשיטת רגל לאלפי משפחות".

 

הנחת העבודה: משך העבודות עלול להתארך

מוטי שפירא, מנכ"ל לה"ב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל), אמר שהפיתרון צריך להגיע באמצעות החלטת ממשלה עקרונית, להעניק פיצוי וטיפול לעסקים היושבים על תוואי הקו האדום של הרכבת. "מתוך פרוייקט של עשרות מיליארדים, צריך להקצות אחוז אחד למודל של פיצוי על אובדן ההכנסות או להנחות, כפי שנעשה בעולם", אמר.

 

לדבריו, "הנחת היסוד שלנו היא כי משך העבודות יהיה בהחלט ארוך, וכי קיים פוטנציאל גם להתארכותו.

 

"לפי ראייתנו יש מקום להבנות בתוך תקציב הפרויקט נתח של תקציב אשר יופנה למטרות הבאות: אתר אינטרנט ייחודי אשר יפרט מידע דינמי על התקדמות הפרויקט, הפרעה לתנועה, צפי עבודות וכדומה; תוכנית כוללת של דרכי גישה חלופיות אשר יהיו שקופות לבעלי העסקים ולמבקרים באזורי המסחר והשירותים, וכן הסדרי חניה חלופיים המלווים את התקדמות העבודות;

 

"תוכנית להפניית מסחר לאזורים אחרים על ידי העירייה; הקצאת תקציב משותף לעירייה לפתרון בעיות אשראי המהווות תנאי קיום כתוצאה מירידה בפעילות עסקית בגין העבודות; הנחות מובנות בארנונה לפי התקדמות קצב העבודות; והפניית הפיקוח העירוני לסיוע לבעלי העסקים במקום ולאזורי העבודות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים