לא רק נהגים יסבלו: הרכבת תביא לזיהום אוויר?
ארגונים ירוקים ותושבים חוששים כי פרויקט הרכבת הקלה יביא לפיזור חלקיקים מסוכנים לאדם, לזיהום מים ולפגיעה בצמחיה. סמנכ"לית בחברה האחראית על ביצוע הפרויקט מתגוננת: "ההשפעה שלנו על הסביבה היא מועטה. נתנו הוראות מחמירות לקבלנים מי שיעבור עליהן יוענש ואף יורחק מהפרויקט"
הרכבת באה, אך מה יהיו ההשלכות הסביבתיות שלה? בערב שיזמה החברה להגנת הטבע לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב, התארחה סמנכ"לית איכות וקיימות בנת"ע, גלי גלט שמחי וכן סגנית ראש עיריית תל אביב ובכירים נוספים והם עסקו בדיוק בנושאים האלה. צפו בדיון:
אחד האזרחים המודאגים שאל אודות כמויות האבק הגדולות שיווצרו כתוצאה מעבודות העפר בפרויקט וכן אודות חלקיקים מסוכנים שמקורם בבטון ואמר כי זהו נושא שמוזנח במדינה ואף אחד לא עושה דבר. בתגובה ענתה שמחי כי "נדרשנו לתנאים המחמירים ביותר. ההשפעה שלנו על הסביבה כאנשי נת"ע היא מועטה. אנחנו בקשר עם קבלנים שמבצעים את העבודה והם מייצרים את הבעיה הסביבתית. דאגנו להכניס פרק סביבתי שלא עשו כזה מבחינת דרישות מקבלן במדינת ישראל. נקנוס קבלנים שיפרו זאת ואף נפסיק את עבודתם במידת הצורך".
בנושא הפיקוח על העבודות ופינוי פסולת והעברתה התקשתה שמחי לענות על השאלות ואמרה כי זהו לא תחום העיסוק שלה. בדיון התגלה כי אין שום נתונים מרוכזים לגבי כריתת עצים במסגרת הפרויקט, ופקיד היערות במשרד החקלאות, הגוף האחראי על כך, הבטיח לדאוג לזה.