"בא לחדש לכם", וגם למכור לכם ספה
את העונה החמישית של "בא לחדש לכם" פתח מושיק גלאמין בלי שרה נתניהו אך עם הרבה יותר תשומת לב ועניין מהציבור. התוכנית אמנם סיפקה אתנחתה משלל שידורי האקטואליה ביניהם שובצה, אבל התפספסה בתוך ים התוכן השיווקי, שגם הבחורה עם הסוס לא הצליחה להסוות
לא משנה מה הוא יעשה, לנצח ייקשר שמו של מושיק גלאמין לבית ראש הממשלה. לכתמים על הוילונות, לקירות המתפוררים, למטבח הפנימיה הרומנית מהפיפטיז. אמנם מאז הועם אורו כמלחך המלכותי כשהעיתונאי בני ציפר הסתער על הנישה, אבל התמונה של גלאמין ושרה נתניהו אוחזים ידיים לעולם תצוף בכל פעם שאני אראה את גלאמין, לא משנה כמה בתים הוא יתעקש לחדש.
נתחיל במה שחיובי ב"בא לחדש לכם" - השיבוץ שלה. בימים רביעי וחמישי (ימי החול של "רשת"), בין החדשות שלפניה לחדשות שאחריה, גלאמין לפחות מחלץ אותנו ממלכודת האקטואליה עם תוכנית פרה-פריים שמתאימה לשעות הערב המוקדמות. האישיות הקופצנית הגייז-פורטה שלו מתלבשת טוב על הז'אנר, ולזכות ההפקה יאמר שלפחות לפרק הראשון הם מצאו אתגר מעניין - בואו לראות איך תוך 12 שעות מחדשים את הבית לבחורה שגרה עם סוס.
אבל כל זה לא יכול לחפות על העובדה שמעל לכל "בא לחדש לכם" באה לפרסם לכם. חיפויים, רהיטים, אקססוריז וגם קצת את החנות של גלאמין עצמו. לכאורה אף אחד לא מפסיד - הגופים המסחריים מקבלים פרסום יקר, הבחורה שפעם נפצעה בפיגוע ועכשיו יש לה סוס מקבלת בית חדש, ואנחנו נחשפים לכל היופי הזה. מחיר קטן לשלם תמורת עשיית מצווה פאסיבית כשכל מה שהיינו צריכים לעשות זה לשבת מול המסך.
זה אפילו היה נכון אם "בא לחדש לכם"היתה לומדת משהו מאחיותיה לז'אנר בניכר והיתה מטמיעה את הררי-הפרסום האלה בצורה קצת פחות גסה במהלך הפרק. אם היד שמנענעת את התוכן השיווקי היתה עושה את זה קצת יותר בעדינות, שלא נרגיש כאילו השתמשו בנו כשגלאמין ישתול ג'אקוזי במרפסת של בחורה עם סוס (מה לעזאזל?). ואולי כשתעלה ותבוא העונה הבאה של "הישרדות" גלאמין ינצל אותה כדי לחדש לנו גם את הדימוי הסלבריטאי שלו עצמו.