טסלה עושה בית ספר לשיווק רכב
יצרנית המכוניות החשמליות מעוניינת להרחיב את מעגל הקונים, ותציע שורת הטבות מקוריות לבעלי טסלה S ורוכשים חדשים
יצרנית הרכב טסלה ידועה בדרך הפעולה הלא שגרתית שלה, למשל הנטייה לפרסם הודעות בטוויטר ומסירת כל סודותיה המסחריים לכל המעוניין, אבל נדמה שהצעד החדש בו היא נוקטת שובר שיאים. במטרה לחסוך בעלות אולמות תצוגה ועמלות סוכנים, מציעה יצרנית הרכב החשמלי סכום כולל של 2,000 דולר (כ-7,600 שקל) על כל מכונית שתימכר מפה-לאוזן. העקרון פשוט: בעלי מכוניות יקבלו קישור במייל ובו פרסומת למותג. אם יעבירו אותו לחבר אשר ירכוש לבסוף טסלה חדשה, כל אחד מהם יקבל 1,000 דולר. וזה הופך לטוב יותר.
- 10 דברים שאתם צריכים לדעת על טסלה
במבצע שצפוי כרגע להתנהל עד סוף חודש אוקטובר הקרוב (או מאוחר יותר, בהתאם להצלחתו), ניתן להרוויח הרבה יותר. בעלי טסלה S שיפנו באופן המוזכר ל-5 רוכשים, יקבלו סיור מיוחד במפעל החדש לסוללות שהקימה החברה. פנייה ל-10 רוכשים אפשריים, תעניק לבעל הטסלה S הנחה של 20 אלף דולר (כ-76 אלף שקלים) ברכישת טסלה X החדשה. אם "מפיץ הבשורה" הוא הראשון באזור שלו, ה-X ימסר לו בחינם.
אלון מאסק, מייסד ומנהל היצרנית, מסביר שהצעד נועד לעקוף את הצורך באולמות תצוגה פיזיים במדינות בהן יש לובי חזק של סוכני מכירות. במדינות מסוימות בארה"ב, יצרניות הרכב אינן מורשות למכור את המכונית ישירות ללקוח, ומחויבות לעשות זאת דרך תיווך של "דילר", סוכן רכב.
אלא שטסלה בחרה לשווק את מכוניותיה רק ישירות (ולכן גם הסיכוי לראותה בישראל קלוש), עובדה שגרמה ללא מעט אי-שביעות רצון מצד דילרים ברחבי המדינה. אלו לא היססו גם לתבוע ולהפעיל את הלובי שלהם במשרדי המושלים, בכדי למנוע חקיקה שתתיר את השיווק הישיר.
על-פי מאסק, התוכנית החדשה מוגדרת כניסוי ויראלי, ואם תצליח תהפוך לתוכנית שיווק קבועה. יצוין כי בשוק האמריקאי הנחות גדולות על מכוניות - לעיתים בשיעור של 10,000 דולר ויותר אך לרוב בסביבות ה-5,000-3,000 דולר - הן מחזה נפוץ. זאת למרות שמחירי המכוניות מלכתחילה נמוכים משמעותית בהשוואה לישראל.