מעסיק תבע את אחייניתו. השופטת: אתה אשם
משה אבישר, בעלי סוכנות נסיעות, טען ששניים מעובדיו – אחת מהם קרובת משפחתו – מעלו בכספי החברה. בדיון התבררה האמת המפתיעה
מנהל חברת התיירות "אופק", משה אבישר, הגיש תביעה בגין הונאה נגד שני עובדים שלו, אחת מהם היא אחייניתו, אבל בבית משפט השלום בחיפה התברר שדווקא התנהלותו היא המפוקפקת. השופטת מירב קלמפנר נבון דחתה את תביעתו על הסף וציינה כי בשל הממצאים שעלו בדיון, אבישר הוא האחראי לאי סדרים שבהם ביקש להאשים את עובדיו, וראוי שרשויות המס יערכו בדיקה שלו.
לגבי האחיינית טענה סוכנות הנסיעות כי בהיותה מנהלת חשבונות בחברה אפשרה את קיום המעילה במקום להודיע לממונים עליה.
פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:
- עיריית נתניה תחזיר כ-2.5 מיליון ש' לתושבים
- סירבה למשמורת משותפת – הילדים עברו לאב
- הקליטה שיחות והוכיחה: פוטרתי בגלל ההיריון
- נגמל מסמים נפל לבור - תאגיד המים ישלם לו
רוצים להתעדכן בחדשות הכלכלה והצרכנות? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו
בתביעה שהגיש אבישר נטען כי בזמן שהאחיינית הייתה בטיול בסין, הבחינה המחליפה שלה באי סדרים שהובילו אותה למסקנה כי הנתבעים מעלו בכספי החברה בהיקף של 370 אלף שקל. סוכנות הנסיעות טענה כי העובד לקח לכיסו כספים שגבה מלקוחות בדרכים שונות ומגוונות: ביטול קבלות מזומנים, העברת כספים בין כרטיסי לקוחות על מנת להסוות חוסר הכספי, כיסוי חובות על ידי הוצאת חשבוניות פיקטיביות, וכיסוי יתרות חוב בתיקי לקוחות על ידי שינוי בשיעורי המרת מט"ח.
מעילה
לקחה 150 אלף ש' ממשכורות עובדים
מערכת PsakDin
מזכירה בחברת הייטק הסתבכה בחובות ומצאה דרך מעניינת לשלם אותם: היא המשיכה לדווח להנהלת החשבונות על עובדים שעזבו
סוכן הנסיעות טען בתגובה שכל פעולותיו בחברה נעשו בידיעתו ובהנחייתו של אבישר. הוא הצהיר שמעולם לא לקח לכיסו אפילו שקל אחד. האחיינית טענה בדיון שהתביעה הוגשה נגדה במטרה להניע אותה מלדרוש בבית הדין לעבודה את זכויותיה.
לדבריה, היא לא שימשה מנהלת חשבונות ותפקידה היה פקידותי בלבד. לטענתה היא פעלה בנאמנות מוחלטת לדודה, ובשל עבודתה המסורה אף זכתה בטיול לסין, אך עם שובה לעבודה, קיבלה לתדהמתה מכתב פיטורין. היא הוסיפה שבני הדודים שלה אמרו לה בשלב מסוים שאין להם תלונות נגדה, וביקשו שתעזור להם "לבנות תיק" נגד הנתבע בתמורה לחלק מזכויותיה הסוציאליות.
תמונה קשה
השופטת מירב קלמפנר נבון דחתה את התביעה ומתחה ביקורת קשה על אבישר. היא לא מצאה אי סדרים בהתנהלות הנתבעים, להפך: היא התרשמה כי נוהלי העבודה שהנהיג אבישר שירתו את צרכיו האישיים, ובהם הוא ניסה להאשים את עובדיו.
היא הוסיפה שחוות הדעת של התביעה בוצעה על ידי רואה חשבון שכלל לא ערך את החקירה בעצמו, סיפק תשובות לא ברורות והסתמך על ממצאי חשב אחר, שלא העיד בעצמו. לעומת זאת, מומחה מטעם בית המשפט ביצע בדיקה יסודית ושלל כמעט את כל טענות התביעה.
עדותו של אבישר עשתה רושם לא אמין והעלתה תמונה קשה של אי סדרים שנבעו מהנחיותיו שלו. כסף מזומן ומט"ח נלקח על ידו אישית לטובת צרכיו שלו וחשבוניות שהוצאו בגין כספים אלו בוטלו. בהוראתו נסגרו חיובים ומקורביו נהנו משירותי החברה ללא תשלום.
גם העדים האחרים חיזקו את סברה זו, והשופטת ציינה כי "התנהלות התובעת ראויה לבדיקה של ממש בידי רשויות המס". היא סיכמה בכך שאבישר יכול להאשים רק את עצמו. לפיכך, סוכנות הנסיעות תשלם לנתבעים הוצאות משפט בסך 30 אלף שקל ושכר טרחת עו"ד בסך 40 אלף שקל.
- לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
- הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
- ב"כ התובעת: עו"ד עמית מור
- ב"כ הנתבעים: עו"ד ליאור פוליאקוב
, עו"ד יהושע מואס, עו"ד דן מרויץ
מומלצים