שתף קטע נבחר

ד"ר בייבי: אי אפשר לממש זיכויים וגיפט קארד

צרכנים סיפרו ל-ynet שברשת מסרבים לכבד כרטיסי מתנה וזיכויים, בשווי מאות שקלים. במקביל צרכנים לא קיבלו חבילות לידה שרכשו: בין היתר, מיכאל וריטה, שבנם הבכור כבר נולד; והדר ההריונית, שקנתה מוצרים ביותר מ-3,000 שקל. מפרק החברה מעוניין לעזור ללקוחות: "מחכים שהכונס הרשמי ימסור את תגובתו בעניין כבר מחר". לגבי כרטיסי מתנה אמר: "ננסה לתת מענה"

לא רק חבילות לידה : לקוחות רשת ד"ר בייבי, שנמצאת בפירוק זמני וסניפיה עומדים למכירה, טוענים שגם כרטיסי מתנה (גיפט קארד) וזיכויים לא ניתן לממש ברשת.

 

גם אתם לא הצלחתם לקבל מוצרים ששילמתם עליהם? ספרו לנו >> 

 

אתר הרשת. "מגוון מוצרים עצום", אך כרגע, מוכרים רק במזומן ()
אתר הרשת. "מגוון מוצרים עצום", אך כרגע, מוכרים רק במזומן

 

מאות שקלים וברשת מסרבים לממש

עינת לוי סוחמי, אם טרייה, סיפרה ל-ynet: "לפני כחודש וחצי נולדה לנו תינוקת ולרגל המאורע קיבלנו מחברים לעבודה כרטיס מתנה על סך 350 שקל שנקנה בד"ר בייבי. ברשת מסרבים לתת לנו מוצרים תמורת הכסף בכרטיס, כלומר איננו יכולים לנצל ולפדות את הכסף בכרטיס.

 

"זה נראה לנו מקומם מאוד, כיוון והכסף כבר שולם לדר בייבי וזה כרטיס שלהם. בשירות הלקוחות אמרו לי שגם זיכויים לא מקבלים. אני מאמינה שיש עוד אנשים שנתקלו בבעיה זו. זה לא סכום גדול כמו חבילת לידה, אין ספק שיש אנשים שנתקעו אחרי ששילמו אלפי שקלים, אבל זה בכל זאת מרגיז. בעיקר כלפי החברים שלנו, שרצו לשמח אותנו ובחרו ברשת הלא נכונה".

 

גם אורית נתקלה בסירוב דומה: "קיבלתי בתנה גיפט קארד שטעון בכ-400 שקל", סיפרה ל-ynet. "כשהגעתי לממש אותו, בסניף ב"ש, נאמר לי שמקבלים רק מזומן. אני לא רוצה את הכסף אלא שיתנו לי לקחת מוצרים בשווי הגיפט קארד. החנות עדיין קיימת ומלאה במוצרים".

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מיכאל וריטה: המליצו לי לשכוח מ-500 שקל מקדמה

אתמול פרסמנו שיש 60 משפחות שממתינות לחבילות לידה שקנו ברשת. הן לא יכולות לקבלן למרות ששילמו תשלום מלא, תשלום ראשון או מקדמה, עקב מצבה של ד"ר בייבי: נכסיה מוקפאים ומיועדים לנושים מובטחים, קרי בנקים וספקים. הצרכנים, כתמיד, אחרונים בתור. הרשת נמצאת בבעלות אלון רבוע כחול והיא מעין רשת אחות של מגה.

 

מיכאל וריטה גנס הם מהלקוחות שהזמינו חבילת לידה, אם כי מצומצמת: שידת החתלה, מיטה ומזרן. מיכאל סיפר ל-ynet: "הזמנו רהיטים לחדר תינוק בסך 2,500 שקל. כמו רוב הקונים לקראת לידה, החלטנו שלא לקחת את הרהיטים הביתה, עד אחרי הלידה. אשתי ילדה ביום שלישי שעבר את בנינו הבכור ואני, האבא, ישר התקשרתי לחנות, סניף ב"ש, כדי לתאם אספקה. לא הייתה שום תשובה והחלטתי להגיע פיזית לסניף.

 

"על דלת הסניף נתלה מכתב לא ברור, רשום בכתב יד, שאמר שלפי צו בית משפט הסניף יפתח מחר (29 ביולי). למחרת שוב התקשרתי לסניף ואחרי כמה נסיונות ענתה לי עובדת מבולבלת שאמרה שהיא לא יכולה לעזור לי ונתנה לי את מספר הטלפון של מפרק החברה.

 

"המפרק המליץ לי בצורה בלתי פורמלית לשכוח מהמקדמה של 500 ש' ששילמנו ומהרהיטים, ורמז שביום ראשון 2 לאוגוסט תהיה אולי איזשהי החלטה לגבי החברה".


אילוסטרציה. שידה ומיטה (צולם בסניף של ד"ר בייבי) (צילום: עמיקם דקל) (צילום: עמיקם דקל)
אילוסטרציה. שידה ומיטה (צולם בסניף של ד"ר בייבי)(צילום: עמיקם דקל)

 

לחכות או לקנות רהיטים ברשת אחרת?

לטענת מיכאל, הוא התקשר שוב למפרק ביום א' והגיע למזכירה, "שרק הסכימה לקחת פרטים ואמרה שיחזרו אלינו מתישהו", כך לטענתו. "כמו כן, כל נסיון להבין לאן נושבות הרוחות ומתי תהיה תשובה בנושא לא צלחו.

 

"המצב הזה פשוט בזיוני שרשת גדולה לא יכולה לעמוד בהבטחותיה ללקוחות במיוחד כשמדובר במוצרים לתינוק. הרשת מעמידה אותי במצב מאוד בעייתי כשאני לא יודע האם אני צריך לחכות ללא נודע, או לשכוח מהם וללכת להזמין רהיטים בחנות אחרת. מזל שלא קנינו אצלם עגלה".


אילוסטרציה. חבילת לידה בד"ר בייבי (צילום: עמיקם דקל) (צילום: עמיקם דקל)
אילוסטרציה. חבילת לידה בד"ר בייבי(צילום: עמיקם דקל)

   

שבוע 37, ואין דבר שמוכן לקראת לידת בני הבכור

גם, הדר, שנמצאת בחודש התשיעי להריונה, חוששת שלא שלא תראה אף מוצר מחבילת הלידה שלה. הדר כתבה ל-ynet: "אני אחת מנפגעי דר' בייבי סניף ראשל"צ. כרגע אני בשבוע 37. את חבילת הלידה הזמנתי לפני חודשיים. מדובר בחבילה שכוללת עגלה, סלקל, כסא, ביגוד ראשוני, שמיכות, חיתולי בד, מוצרי היגיינה. פשוט הכל!

 

"לקראת סוף יולי, יצרתי קשר עם החנות, כדי לבוא ולאסוף את החבילה, הם אמרו שאין שום בעיה ושאגיע מתי שארצה. לאחר כמה ימים, התקשרו אלי ואמרו שכיוון שלא באתי לאסוף את החבילה, הם עכשיו נכנסו לתהליך פירוק ואני לא יכולה יותר לקבל את המוצרים שהזמנתי.

 

"רוב הסיכויים שגם לא אקבל חזרה את 2 התשלומים שהם כבר גבו, בשווי 1,000 שקל שמהווים 30% מסך החבילה (שוויה עומד ככל הנראה על כ-3,300 שקל מ.ק). אין יותר מענה בחנות, אין לי עם מי לדבר וכרגע, אני אובדת עצות. אני לא יודעת מה לעשות או למי לפנות.

 

"אני עתידה ללדת בשלושת השבועות הקרובים ואין לי שום דבר שמוכן לקראת לידת בני הבכור. במקום חלום - זה הפך לסיוט".

 

בגלל הקרנות - קשה לי ללכת לחנויות אחרות

דורון, אב חולה סרטן טוען שבחנות במתחם איילון בר"ג-בני ברק ניסו ללכת לקראתו, אבל בסופו של דבר - לא קיבל דבר ממה שהזמין, עד להודעה חדשה. "הזמנו הזמנה לקראת הלידה בחנות ד״ר בייבי מול קניון איילון בר״ג, לפני מס׳ שבועות. שילמנו מקדמה של 1,000 שקל.

 

"אתמול התקשרו ואמרו שלא יוכלו לספק את ההזמנה. אמרו לנו שכדאי לנו לבוא לסניף לקחת מוצרים בשווי 1,000 שקל. הגענו היום ומנהל הסניף אמר שהמצב השתנה וכעת לא ניתן לספק לנו כלום. שילמנו ממיטב כספנו וכעת איננו יודעים מה לעשות. אני חולה סרטן, בעיצומם של טיפולי הקרנות וקשה לי ללכת לחנויות אחרות. החנות כמובן עדיין פועלת".

 

המפרקים: מקווה שמחר תהיה תשובה לעניין חבילות הלידה

מפרק רשת ד"ר בייבי עו"ד יריב שי ישינובסקי, ממשרד אפשטיין קנולר טננבוים ושות', מסר בתגובה: "כנהוג בתחום מוצרי התינוקות, לקוחות שילמו מקדמות לד"ר בייבי עבור מוצרים ואספו את המוצרים בשלב מאוחר יותר (תוך השלמת מלוא התמורה).

 

לאור הקשיים של מגה (שהינה בעלת השליטה בחברה) נקלעה גם החברה לקשיים ובסופו של דבר הגיעה לפירוק זמני.

 

"בימים שלפני מתן צו הפירוק הזמני, ניסו עובדי החברה לתת מענה ללקוחות ששילמו מקדמות לחברה. כך יצא שלפי נתונים ראשוניים שקיבלנו מהחברה במקום מקדמות של 600 אלף שקל, כיום יש רק מקדמות של 160 אלף שקל.

 

"לאחר צו הפירוק הזמני לא ניתן כמובן לשחרר מוצרים ללקוחות ששילמו מקדמות, אולם בנסיבות העניין לאור מצוקת הלקוחות נעתרנו בבקשה לבית המשפט להתיר לנו לעשות כן. בית המשפט כבר הורה לכונס הרשמי להגיב לבקשה תוך 3 ימים, ואנו מקווים שהכונס הרשמי ימסור את תגובתו בעניין כבר מחר (ומקווים מאוד שתגובתו תהיה חיובית). אנחנו מצידנו לא נחסוך מאמצים על מנת לקדם מתן החלטה המאשרת אספקת מוצרים ללקוחות ששילמו מקדמות.

 

"כפי שהבהרנו בבקשה לבית-המשפט, אספקת המוצרים ללקוחות הינה ניתנת להצדקה מבחינה משפטית, נכונה מבחינה כלכלית באשר לשמירה על אמון בין החברה לבין לקוחותיה וכמובן נכונה מבחינה מוסרית כלפי לקוחות שהשקיעו ממיטב כספם.

 

"החברה ממשיכה לפעול כיום למרות צו הפירוק הזמני ולפרנס עשרות משפחות שתלויות בהמשך פעילותה".

 

"בעניין כרטיסי המתנה, מבדיקה ראשונית שערכתי בעקבות פניית ynet עולה כי מדובר בהיקף קטן מאוד. אנו בכל מקרה נלמד את הנושא לעומק וננסה ליתן מענה גם לסוגיה זו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים