הוזלות ענק בתחבורה הציבורית: עד 220 שקל לחודש
תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית צונחים בעשרות אחוזים ויחסכו לבעלי כרטיס חופשי-חודשי משולב עד מאות שקלים בחודש. בהמשך צפויה גם הוזלה בכרטיסי נסיעה יומיים. שר התחבורה: הרפורמה תגדיל את האטרקטיביות של התחבורה הציבורית
בתגובה לפניית ynet באשר לתאריכי היעד ליישום הרפורמה, נמסר ממשרד התחבורה כי זו צפויה אמנם להתחיל בתוך מספר שבועות, אך לא נקבו בתאריך יעד מדויק. עם זאת, שר התחבורה הנחה את מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרדו להיערך מיידית להפעלתה.
מחיר נסיעה מת"א לראשון לציון לדוגמה ירד ב-148 שקלים ל-252 (37%-) לחודש, נסיעה מת"א לנתניה תוזל ב-28% ל-351 שקל ומת"א לרחובות המחיר יצנח ב-42% ל-286 שקלים לחודש. ההוזלות, שיחסכו למי שנוסע כל השנה באוטובוס ורכבת עד כ-2,700 שקלים, ייכנסו לתוקף באופן הדרגתי בשבועות הקרובים וילוו במסע פרסום והסברה.
מסלול הנסיעה | מחיר חדש | מחיר ישן | פער (פער באחוזים) |
תל-אביב - ראשון-לציון | 252 | 400 | 148 (37%-) |
תל-אביב - רחובות | 286 | 491 | 205 (42%- |
תל-אביב - אשדוד | 351 | 574 | 223 (39%-) |
תל-אביב - נתניה | 351 | 491 | 140 (28%-) |
תל-אביב - מודיעין | 351 | 574 | 223 (39%-) |
תל-אביב - רמלה-לוד | 252 | 399 | 147 (37%-) |
שר התחבורה כץ ציין כי הרפורמה, שעלותה נאמדת ב-120 מיליון שקלים בשנה, מציעה לראשונה בישראל מבנה תעריפים "מודרני, יעיל וידידותי לנוסע בתחבורה הציבורית, המשלב בין אוטובוסים ורכבות, בהתאם למקובל במדינות אירופה". לדבריו, הרפורמה תגדיל את האטרקטיביות של התחבורה הציבורית. שר האוצר כחלון הוסיף כי הרפורמה תסייע להורדת יוקר המחייה בישראל.
דוגמאות לתעריפים החדשים, לחצו להגדלה (מקור: משרד התחבורה)
ממשרד התחבורה נמסר כי התוכנית כוללת הוזלה משמעותית בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בכל המטרופולינים - באר שבע, גוש דן, חיפה וירושלים. בהמשך תחול הוזלה גם בתעריפי הנסיעה הבינעירוניים באזורי הפריפריה, בקווים שאינם מובילים בהכרח לעיר גדולה. במשרד מבטיחים גם לטפל בגובה תעריפי הנסיעה באוטובוסים ורכבות לנוסעים מזדמנים - כלומר בכרטיסי כיוון אחד והלוך ושוב ולא רק בכרטיסי חופשי-חודשי.
במשרד מציינים כי בין מטרות הרפורמה, היא עידוד מעבר של נהגים לתחבורה הציבורית, כדי להפחית את עומסי התנועה הצפויים בעקבות עבודות הקמת הרכבת הקלה בגוש דן. אלו יצאו לדרך ביום שני האחרון עם הנחת אבן הפינה לתחנת אלנבי וסגירת רחוב הרכבת בתל-אביב לתנועת כלי רכב. עבודות הרכבת הקלה צפויות לארוך שש שנים ובסופן יפעל קו אחד שמרבית המסלול שלו תת-קרקעי.