שתף קטע נבחר

מנכ"ל שופרסל: "אין מוצר אחד של יוניליוור שצרכנים לא יכולים לוותר עליו"

איציק אברכהן אמר היום על הסכסוך עם יוניליוור: "אני לא אהיה זה שיחטוף את כל הזעם על עושק הציבור. מוצרי יוניליוור זה לא קוקה קולה או קוטג' תנובה". על מגה אמר: "אסור שתיסגר אבל גם אם זה יקרה, השוק יתייצב". יו"ר שופרסל רפי ביסקר: "שיוניליוור תמשיך לחלק קופונים. המותגים הפרטיים שלנו זולים ב-50% וב-100%, אז לא צריך קופונים"

"אין לנו ריב עם אף אחד". כך אמר היום מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, על הסכסוך עם חברת יוניליוור, במקביל לפרסום הדו"חות של הרשת שמעידים על ירידה במכירות בסניפים אך על עלייה ברווח התפעולי והגולמי.

 

כתבות נוספות בנושא שופרסל:

 

איזה מוצר של יוניליוור קשה לחיות בלעדיו? "אף לא מוצר אחד"    (צילום: ירון שרון וג'ורג' גינסברג)

איזה מוצר של יוניליוור קשה לחיות בלעדיו? "אף לא מוצר אחד"    (צילום: ירון שרון וג'ורג' גינסברג)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"לא יכול להיות שספק ירוויח במספרים דו ספרתיים והרשתות פחות מ-2% והספק יצפה שנעלה מחירים לצרכן. ידענו שהציבור יראה שהמוצרים לא יהיו על גבי המדפים. הם לא יודעים מה הקשר בין ליפטון ובלו בנד ליוניליוור. לכן הצבנו שלטים בחנויות. ולמרות זאת ביולי ואוגוסט יש לנו עלייה במכירות".

 

צרכנים שמו לב שחסרים מוצרים? 

 

"יתכן אבל למוצרים האלה יש תחליף. זה לא מותגי על, כמו קוטג' תנובה וקוקה קולה. בכל הרשתות יש לא מעט תחליפים לקורנפלקס של תלמה ולאו דווקא של המותג הפרטי של שופרסל. הורדנו מחירים של עשרות אלפי מוצרים וגם אם הציבור חושב שלא הורדנו מספיק, זה עלה לנו לא מעט". 

 

מימין: דגני בוקר של המותג הפרטי של שופרסל. משמאל: דגני בוקר תלמה של יוניליוור. באמצע: הודעה של שופרסל לצרכנים (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
מימין: דגני בוקר של המותג הפרטי של שופרסל. משמאל: דגני בוקר תלמה של יוניליוור. באמצע: הודעה של שופרסל לצרכנים(צילום: מירב קריסטל)

 

 

"יכולים לחיות בלי יוניליוור"

יוניליוור מוכרת בין היתר את דאב, גלידת שטראוס, קנור, קליק, סיף, ליפטון, מיונז תלמה, מיונז הלמנ'ס ומזולה. היא לא מוכרת לצרכנים אבל יוניליוור זה ספק המזון החמישי בגודלו בישראל. לשופרסל היו בעבר סכסוכים עם נטו ואסם אך מעולם לא הורידה את הכפפות כמו בסכסוך עם יוניליוור. בימים אלה כבר קשה למצוא בסניפי שופרסל מוצרים כמו מגנום ומרגרינה. נותרו ביקר דגני בוקר של תלמה ותה של ליפטון.

 

"אני יכול גם להסתדר בלי יוניליוור אבל אני מעדיף למכור את כל המותגים", מסביר אברכהן. "תזכרו שיוניליוור היתה החברה הראשונה שהעלתה מחירים אחרי המחאה החברתית. שופרסל היתה זאת שבלמה את ההעלאה הזאת במשך תקופה ארוכה".

 

יהיו עוד ספקים שתוציאו משופרסל?

 

"אנחנו לא רוצים להוציא ספקים משופרסל. אנחנו רוצים להגיע להבנות מסחריות שהם ירוויחו יפה, הציבור לא לין על מחירים גבוהים, אבל שגם אנחנו נרוויח".

 

האם יהיו עוד סכסוכים בסגנון הזה?

 

"הצרכנים כבר מבינים שעיקר הבעיה לא אצלנו אלא אצל הספקים. אז יהיו ויכוחים מסחריים וזה לגיטימי וזה בסדר אבל אני מניח שבסוף נגיע להבנות. שופרסל תעשה כל שהיא צריכה לעשות כדי להרוויח כמו כשצריך וביציבות".

 

גם אם זה אומר להוציא מותגים מובילים?

 

"אכן כן".

המותג הפרטי של שופרסל ()
המותג הפרטי של שופרסל

שמפו דאב של יוניליוור בשופרסל. יש תחליפים? ()
שמפו דאב של יוניליוור בשופרסל. יש תחליפים?

בייגל בייגל. הצרכנים לא יודעים: זה מותג של יוניליוור (צילום: אבי כהן) (צילום: אבי כהן)
בייגל בייגל. הצרכנים לא יודעים: זה מותג של יוניליוור(צילום: אבי כהן)

 

 

 

   

איזה מוצר של יוניליוור הדאיג אותנו שייחסר? אף לא אחד

לשאלה: מה המותג של יוניליוור שהכי הדאיג אתכם שלא יהיה בסניפים? ענה אברכהן בנחרצות: "אף לא אחד".

 

הוא הסביר: "יוניליור זו חברה בינלאומית מצויינת ויש לה מוצרים מצויינים, אך בעידן החדש ב-2015 בישראל, יש היום תחליפים ל-99% מהמוצרים, לא רק של יוניליוור אלא גם של שאר הספקים. יש תחליפים מקבילים של מותגים ויש תחליפים מהמותג הפרטי, לכן אני סבור שהתקופה הקודמת של אין תחליף עברה. זה לא קוקה קולה וזה לא קוטג' של תנובה. אין אצלם מוצרים שהם מותג על. רוב המוצרים שלה הם מצויינים, אבל יש להם תחליפים וטעימים וזולים יותר".

 

אז את קוטג' וקוקה קולה לא תוכל להוציא כדי להוריד מחירים

 

"אני לא רוצה להוציא. למה שאוציא? הציבור רוצה אותם. לא צריך לריב עם כולם על הכל".

 

"לא איבדנו לקוח אחד"

אתם חושבים על הרווחיות לא על הצרכנים.

 

"אנחנו בהחלט חושבים על הרווחיות אבל אפשר גם להרוויח וגם למכור במחירים הוגנים לצרכנים, רק שזה בלתי אפשרי כשהספקים מרוויחים והרשתות נלחמות על חייהן".

 

מה יקרה לשוק אם מגה תיסגר?

 

"אסור שמגה תקרוס אבל אם זה יקרה השוק יתייצב. המצב לא יכול להימשך כך שהרשתות נשחקות והספקים משפרים רווחיות".

 

למה לא הצעתם לקנות סניפים של מגה?

 

"בגלל חוק המזון שאוסר עלינו לרכוש סניפים באזורים בהם אנחנו כבר מפעילים סניפים, אבל הגשנו בקשה לגבי כמה סניפים ונראה".

 

שופרסל גם בסכנת סגירה?

 

"בהחלט לא. שינינו את הרשת מקצה לקצה עם מהלך הורדת המחירים. הודענו מראש על סגירת 3-2 סניפים ברבעון ושום דבר לא השתנה. מצבנו משתפר".

 

הצרכנים עדיין כועסים על שופרסל?

 

"לא איבדנו לקוח אחד. הצרכנים רואים שהורדנו מחירים אני חושב שהם מבינים שהבעיה כיום היא בספקים".

 

"המותגים הפרטיים שלנו זולים מיוניליוור בעשרות אחוזים"

יו"ר שופרסל רפי ביסקר, אמר במסיבת עיתונאים שערכה הרשת שיוניליוור יכולה להמשיך לחלק קופונים: "החברה שאנחנו כרגע בסכסוך איתה, מחלקת קופונים של 20%-30% ברשתות אחרות. טוב מאוד. שתמשיך להוריד את יוקר המחיה. אבל המותגים הפרטיים שלנו זולים ב-50% וב-100%, אז לא צריך קופונים. בואו לשופרסל. המאבק של שופרסל צודק ונכון והיה חייב להיעשות. יוניליוור הפסיקו עם כל המבצעים לרשת אז מצפים שלא נהיה בסכסוך?

 

"אנחנו לא במלחמה עם יוניליוור. הספקים הם שותפים של שופרסל וימשיכו להיות. יש סכסוך עסקי. כמו שבמחאה החברתית שופרסל עמדה בחזית וספגה ונשאה בנטל, היא צריכה להמשיך לעמוד בחזית.

 

"אנחנו מרגישים שאנחנו שליחי הצרכנים במדינת ישראל. לא יתכן שהספקים מוכרים לנו במחירים גבוהים ממחירי העולם. תבדקו אתם כמה מרוויחים הספקים והיצרנים. מטרתם להרוויח גם מטרתנו להרוויח, אך בכבוד ובאיזון מסוים. שופרסל תוכל להתמודד. הספקים זקוקים לנו. הם מוכרים את התוצרת שלהם דרך המדפים שלנו והם צריכים למכור אותה ברווחיות סבירה ולא לצפות שנעלה מחירים. אנחנו נמשיך לעמוד בראש החזית למען הצרכן, למען 13 אלף עובדי שופרסל ולמען בעלי המניות".

ביסקר: "מרגישים שאנו שליחי הצרכנים בישראל" (צילום: יונתן בלום) (צילום: יונתן בלום)
ביסקר: "מרגישים שאנו שליחי הצרכנים בישראל"(צילום: יונתן בלום)
 

אברכהן הוסיף: "אנחנו יצאנו למהלך האסטרטגי הגדול ביותר מעולם שביצעה רשת בישראל. הרשת ערכה שינוי כיוון מוחלט. עברה להיות עם הפנים ללקוח. הורדנו מחירים במאות מיליונים על מנת לענות על הזעם הציבורי. "טיפלנו במחירים, בהליכי עבודה ובהוגנות. למרות פתיחות הסניפים של המתחרים, למרות האגרסיביות בתחרות.

 

"בין ינואר ויולי 2015 שופרסל יושבת באותם מספרים שהיו בתוכניות. תוכניות כאלה לוקחות 3-2 שנים ואנחנו תוך שנה הגענו לרווח תפעולי של 2.6%. אנחנו רוצים להגיע לרווחיות של 3% בחנויות. זה לגיטימי, זה צודק. המטה שלנו לא גדול. אנחנו היום נמצאים במצב בו אנחנו חייבים לייצב מחדש את האיזונים בין הרווחיות של הקמעונאי שהיא דו ספרתית, לרווחיות של יצרן ספק.

 

"אני לא אהיה זה שחטף את כל הזעם הציבורי כי עשקנו את הציבור ולמעט תנובה ושטראוס שספגו איתנו, כל הספקים הסתתרו מאחורי הסינר של שופרסל. מותר לקמעונאי להרוויח 3% בחנויות כשהספקים מרוויחים מעל 10%. אין קמעונאי אחד שצומח. כולם מתגלגלים ברווחיות של אפס ל-2%. זה נורמלי שכל 10-5 שנים תקרוס רשת קמעונאית.

 

"לא עושים לנו טובה, מגיע לנו לקבל הנחות הכי טובות. אנחנו הרשת הכי גדולה. אין לי בעיה שהספק ירוויח דו ספרתי אך לא יתכן שאנחנו נושאים על גבנו את המחאה ואז את חוק המזון. לא יתכן שהספקים מרוויחים על חשבוננו. זה דבר שחייב להשתנות. אנחנו חברה חזקה, שתדע להתמודד עם תחרות, רגולציה וספקים, כדי שהצרכנים יאמרו שאנחנו הוגנים כלפיהם וכדי שבסוף נרוויח.

 

"יש לנו ירידה בהכנסות"

לעניין דו"חות הרבעון השלישי שפרסמה החברה היום אמר ביסקר: "אנחנו מסכמים תוצאות רבעון 2 של רשת שופרסל בשוק נפיץ, עם רגולציה לא סבירה ותחרות לא סבירה. אני בהחלט רוצה להגיד שאני מרגיש תוצאה חיובית. ההשוואה הרבעונית לא רלוונטית, בגלל עיתויי חג. בחציון הראשון הגענו ל-100 מיליון שקל רווח תפעולי, לעומת הפסד של 88 מיליון שקל בשנה שעברה. בחודשיים האחרונים יש לנו עלייה במספר הסלים של הלקוחות.

 

"אז נכון שיש לנו ירידה בהכנסות, אך היא קשורה במספר אלמנטים ואני אמנה אותם. מצמצמים שטחי מסחר, סוגרים חנויות מקטינים גדולות אין ספק שזה גורם לירידה מסוימת בהכנסות. המותג הפרטי קפץ למספרים שלא חשבו שנגיע אליהם כל כך מהר. אנחנו בהיקפים של מעל 15% במותג הפרטי ונגיע ל-25%. זה לא רק מוצר באותה איכות ללא המותג ובפחות כסף. כיו"ר החברה זה אומר שהצרכנים מצביעים ברגליים זו הבעת אמון בחברה. כששופרסל מציגה על מדפיה מותג פרטי, היא עומדת מאחורי האיכות והבקרה והטיב.

 

"עוד סיבה לירידה בהכנסות היא שהורדנו מחירים בשופרסל בלא מעט כסף וזה מתבטא בירידה בהכנסות בלא מעט מוצרים. לא יתכן שכל הקמעונאים יישאו בנטל של מחירי הצריכה במדינת ישראל. מגה זה קמעונאי שהחזיק 5,500 עובדים ולא הרוויח מספיק כסף כדי לפרנסם. כאשר רווחי הספקים נעים במספרים דו ספרתיים. הנפילה הזאת של מגה רעה למדינה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים