כמו סרט אימה: נחש מתכתי טוען מכונית חשמלית
לפני כחצי שנה הבטיח אלון מאסק, האיש מאחורי יצרנית הרכב החשמלי טסלה, כי יציג מערכת טעינה אוטומטית למכוניות. כעת הוא מקיים את ההבטחה. לא מומלץ לסובלים מסיוטים בעקבות סרטי מדע בדיוני
אלון מאסק, היזם שמאחורי יצרנית הרכב החשמלי טסלה, הבטיח לפני מספר חודשים להציג נחש-מתכת שמסוגל לטעון מכוניות חשמליות ללא מגע יד אדם. עבור מי שאינו מכיר את היזם הפורה והמאד מצליח, נשמעה ההבטחה כמדע בדיוני חסר סיכוי, בוודאי כאשר מדובר במכונית סדרתית ולא במפציץ חמקן. מי שמודע טוב יותר ליכולותיו והשגיו של האיש עד כה, לא פקפק לרגע. ומאסק מוכיח היום (שישי) שוב שיש כיסוי להבטחות, עם חשיפת כבל טעינה אוטונומי שמתחבר באופן עצמאי למכונית טסלה וטוען אותה ללא מגע יד אדם.
הבטיח, קיים: "כבל החשמל ינוע כמו נחש ויתחבר לבד לרכב"
נחש המתכת הנע עצמאית לכיוון שקע הטעינה במכונית הטסלה מודל S שבווידאו נמצא אמנם עדיין בשלב אב-טיפוס, אך מתקדם למדי. יצרנית המכוניות החשמליות מארה"ב צייצה את הסרטון הזה לעוקביה, והוא זכה כמובן מיד לאינספור תגובות, אוהדות באופן גורף כמובן.
"דרך אגב, אנחנו עובדים על כבל שנע אוטומטית מהקיר ומתחבר כמו נחש מתכת (למכונית). באמת", כך כתב בתחילת השנה מאסק. זו כמובן אינה פעם ראשונה בה טסלה מדהימה את עולם הרכב. לפני כשנתיים הציג מאסק תחנה להחלפת סופר-מהירה של סוללות, כמו הרעיון שעמד מאחורי בטר פלייס של שי אגסי, רק בזמן מהיר פי כמה - 90 שניות בלבד. היום הוא כבר מצייץ "אב-טיפוס של נחש טעינה מתכתי למכונית טסלה. נראה קצת בעייתי :)".
כדאי להזכיר כי אחת הבעיות הגדולות בחדירת מכוניות חשמליות לשוק הרכב העולמי נוגעת לנוחות השימוש בהן - טווח נסיעה מוגבל וצורך בתשתית ייעודית במספרים ראויים. טסלה, כך נראה, מצליחה לטפל בכל הבעיות, אחת לאחת. טווח הנסיעה במכוניות טסלה דומה - ולעיתים אף גדול - לזה של מכונית "רגילה". חשיפת מערכי החלפת סוללה וטעינה נוחים, פשוטים ומהירים במיוחד, יחסלו ללא ספק עוד יותר את רתיעת הקהל הרחב.
נותרה כמובן עדיין בעיית המחיר הגבוה וטסלה מודעת לכך, שכן כיום היא מייצרת אך ורק מכוניות יקרות בכל קנה-מידה. עם זאת היצרנית חשפה לאחרונה שיטת שיווק חדשה ומעניית מאד, ותציג גם שינוי בהיצע הדגמים בקרוב.