"החדש של עומרי גורדון": האיש החשוב הבא
שחקנים טובים, תסריט מאוזן ונטול קלישאות, ודמויות הזויות, הופכים את "החדש של עומרי גורדון" לסדרה מהנה במיוחד. כמה טוב שעידו רוזנבלום מספק לנו דרמה קומית בנוף הטלוויזיה הישראלית
מה הייתם עושים אם בוקר אחד הייתם קמים, ומגלים שפרץ פה שלום, שהלחות התנדפה ושבתי המרקחת מוכרים קנאביס? נשמע כמו תסריט אופטימי אם כי לא ברור כמה זמן מסך זה יחזיק. לעומרי גורדון קורה הדבר ההפוך. תוך פחות מ-24 שעות להקת האתיופים שלו מורדת בו, אבא שלו מת מאירוע לב, אמא שלו רוצה לשיר כשהמשפחה נפרדת מהגופה ובסלון שלו צץ תינוק בן פחות משנה, לכאורה הבן שלו, שהופך אותו לאבא בעל כורחו.
השם עידן רייכל מרוח על פני הפרק הראשון של "החדש של עומרי גורדון" שעלתה הערב (ב', 22:00, ערוץ 2), אבל לצופה רייכל אין סיבה לחשוש. הפרק אמנם נפתח עם קריצה פארודית לפרשייה שחשפה יחסים עכורים בינו ובין הזמרים האתיופים שאיתם עבד, ובתחילת דרכה הסדרה זכתה לשם (הזמני) "הפרויקט", אבל "החדש של עומרי גורדון" לא מנסה להיות סאטירה. הסיפור ההוא רק מניח את הבסיס לציר הראשי של העלילה: בחור הולל, אגואיסט וחסר אחריות שמתבגר בלית ברירה כשהוא מגדל תינוק. אולי לא קו העלילה המקורי בעולם, ועדיין, תמיד מענג לצפות בילד קטן מאלף סורר.
"החדש של עומרי גורדון" מרגישה כמו הבשלה בריאה של הז'אנר - דרמה קומית - בנוף הטלוויזיה הישראלי. המינונים בין הדרמה לקומדיה נכונים, כמו שילוב מדויק של מתוק ומלוח. המופנמות הטבעית של עידו רוזנבלום מונעת מהדמות שלו להתדרדר לראוותנות מוגזמת ושומרת אותו בגובה העיניים.
הוא גם מוקף בשחקנים טובים שמושכים אותו בכל סצנה לטריטוריה אחרת - בגזרת הדרמה זו נטע ריסקין, האחות, ובקומדיה אלה אייל גולדמן ויובל מנדלסון בתור הסייד-קיקס ההזויים, רבקה נוימן ("שמיכה חשמלית ושמה משה") בתפקיד האמא, שחקנית הפרינג' המרוכזת בעצמה, ואודי כגן בתפקיד הגיס, המנהל האישי והשחקן שגונב את ההצגה.
לא חסרות בטלוויזיה המקומית קומדיות שיושבות על המשבצת העממית ומסרבות להרפות, ודווקא מולן "החדש של עומרי גורדון" בולטת לטובה בהקפדה שלה לא ליפול לקלישאות או למלכודות של הומור צפוי.
אסף שלמון, שכתב את הסדרה עם האחים עמליה ועידו רוזנבלום, הוא אחד הכותבים של "ארץ נהדרת", אבל הרוזנבלומ'ז ושלמון הצליחו לייצר הומור עם טביעת אצבע שונה מזאת של "ארץ נהדרת", כזה שמסתמך על איפיון נכון של הדמויות ולא רק על שורות מחץ ומשחקי מילים.
כל זה, והעובדה שעכשיו קיץ וחם, הופכים את "החדש של עומרי גורדון" למצנן ראוי ואינטליגנטי של העונה הלוהטת, ולהבדיל אלפי הבדלות, אולי היא תהיה ה"איש חשוב מאוד" של רוזנבלום, ותחזיר אותו לאוטוסטרדה הטלוויזיונית הנכונה עבורו, מאז שלקח אותנו טרמפ על "מונית הכסף".