הרווח של פרטנר צנח ב-80% ברבעון; החברה: ברבעון הבא נעבור להפסד
הכנסות החברה עמדו ברבעון השני על 1.044 מיליארד שקלים, ירידה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2014. החברה רשמה רווח של 9 מיליון שקל, צמצום של 80% בהשוואה לרבעון המקביל. בעקבות הסערה שעוררו דברי מנכ"ל אורנג' העולמית: מחקר שוק יבדוק את ההשפעה על פרטנר בישראל
קבוצת פרטנר פרסמה הבוקר (ד') את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2015. מהדו"חות עולה, כי הכנסות החברה עמדו ברבעון על 1.044 מיליארד שקלים, ירידה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2014. החברה רשמה רווח של 9 מיליון שקל, צמצום של 80% בהשוואה לרבעון המקביל.
כתבות נוספות בערוץ הכלכלה :
פרישה מרצון בפרטנר: מאות יילכו הביתה
פרטנר תוכל להיפרד ממותג אורנג' ותקבל עשרות מיליונים
פרטנר: "שוקלים לתבוע את מנכ"ל אורנג'"
בעקבות הסכם עם נציגות העובדים וההסתדרות יפרשו מן החברה בחודשים הקרובים 350 עובדים קבועים. החברה חוזה כי ברבעון השלישי היא תעבור להפסד בגלל הפרשה של 35 מיליון שקל לפרישת העובדים, וכן בשל התחרות הגוברת בשוק הסלולר. החברה מציינת כי חלק מן ההפסדים יקוזזו בהסכם הפיצויים שחתמה עם חברת אורנג' העולמית לפני כחודשיים, על רקע הסערה שעוררו דבריו של מנכ"ל אורנג' העולמית על יציאה מישראל.
הירידה בהכנסות נבעה מצלילה של 12% בהכנסות ממכירת שירותים שהסתכמו ב-757 מיליון שקל לעומת 862 מיליון ברבעון המקביל ב-2014. הירידה בהכנסות משירותים נובעת מהמשך התחרות החריפה ושחיקת המחירים בשוק הסלולר. ירידה זו קוזזה חלקית מעלייה בהכנסות משירותי אירוח כתוצאה מההסכם שנחתם עם HOT mobile ונכנס לתוקף בתחילת 2015.
פרטנר רשמה גם ירידה של 9% בהכנסות משירותים במגזר הנייח על אף הרפורמה בשוק התקשורת הקווית שאפשרה לפרטנר החל מפברואר השנה לחכור את תשתית בזק ולמכור על גביה חבילות משולבות של ספק ותשתית. לעומת זאת, פרטנר הצליחה לפצות חלקית על אובדן ההכנסות משירותים באמצעות עלייה חדה של 28% בהכנסות ממכירת ציוד.
ברמת המנויים איבדה פרטנר כ-27 אלף לקוחות ברבעון כאשר כולם היו לקוחות פרי-פייד המשלמים מראש על השירותים הסלולריים. לקוחות אלו נחשבים לרווחים יותר אך גם לנאמנים פחות. ההכנסה הממוצעת ממנוי עמדה ברבעון השני על 70 שקל בחודש, ירידה לעומת 76 שקל לחודש ברבעון המקביל ועלייה לעומת 69 שקל ברבעון הראשון.
15 מיליון אירו פיצוי על הסערה בחודש יוני
מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, אמר: "תוצאות הרבעון השני משקפות את המשך התחרות בשוק התקשורת בישראל, לצד השפעת העונתיות וההשפעה החיובית של המשך מיקוד במכירת ציוד. אנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה להפוך לקבוצת תקשורת כוללת המעניקה שירות איכותי תוך שמירה על מצוינות טכנולוגית.
"בתחילת השבוע קיבלנו ממשרד התקשורת את הקצאת תדרי מכרז הדור הרביעי, וכעת, ביחד עם רצועת התדרים שקיבלה הוט מובייל, נציע רצועת פס ברוחב 20 מגה הרץ בימים הקרובים. רצועות התדרים של 20 מגה הרץ בשילוב עם הפריסה הארצית הקיימת שלנו של 1,400 אתרי דור רביעי יאפשרו ללקוחותינו ליהנות מחוויית גלישה משופרת באופן משמעותי".
בנבנישתי ציין כי בעקבות ההסכם שנחתם עם חברת אורנג' העולמית, בעקבות הסערה שעוררו דבריו של מנכ"ל אורנג' העולמית, קיבלה פרטנר תשלום ראשון של 15 מיליון אירו שיכנס לדו"ח הרבעון השלישי. הוא הוסיף כי החברה עורכת בימים אלה מחקר שוק, כדי להעריך את מיצובה של פרטנר במפת התקשורת הישראלית, ואת השפעת סערת אורנג' העולמית על תדמיתה.
בתחילת חודש יוני האחרון הודיעה חברת אורנג' העולמית על כוונתה להפסיק את פעילותה בישראל, ולהפסיק את התקשורת עם פרטנר, אשר משלמת כ-15 מיליון שקל בשנה לאורנג' על דמי זיכיון או תמלוגים עבור שימוש במותג. "אורנג' לא רוצה להמשיך להחזיק את המותג שלה במדינות, שבה היא לא המפעילה הישירה", נכתב בהודעת אורנג' אז. "לפיכך, אורנג' מעוניינת לשים סוף לנתינת רישיון למותג".
מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, שלל אז את הטענות על כוונות פוליטיות מאחורי ההכרזה: "אנחנו חברים של ישראל, אין לזה שום קשר לישראל, אנו אוהבים את ישראל. מילותיי לא הובנו נכון, אני דיברתי על עניין מסחרי טהור".
צפו: מנכ"ל פרטנר מגיב על החרם בחודש יוני האחרון (ארכיון):