מחאת בעלי העסקים: חסמו את צומת מעריב
אלפים תכננו להגיע ביום ה' הבא כדי לצפות בהרס הגשר, אבל במשטרה מבהירים שטרם נקבע מועד להריסה - וכלל לא ברור אם ניתן לפוצץ את הגשר. נת"ע: "לאור ההתעניינות העצומה, החלו דיונים לקביעת מועד אחר להריסה". עשרות בעלי עסקים חסמו את הצומת במחאה על העבודות
בתשובה לשאלת ynet אם המשטרה ערוכה להגעת אלפי אנשים לצפייה בהריסת הגשר, אמרו במשטרת מחוז תל אביב כי "טרם נקבע מועד לפיצוץ גשר מעריב. לאחר הערכות מצב של נת"ע ושל המשטרה, לצד אישור המשטרה, תיקבע התוכנית המבצעית לביצוע". היום נערכה ישיבה מקדימה לפני אישור תוכניות. בהמשך ייערכו ישיבות נוספות, ורק אחרי האישור יוחלט אם ניתן בכלל להרוס את הגשר בפיצוץ, ומהיכן הקהל יוכל לצפות בכך.
בחברת נת"ע אמרו בהקשר זה כי "לאור ההתעניינות ההמונית העצומה להריסת הגשר והצפי להתקהלות המונית מתקיימים דיונים בין החברה לבין משטרת ישראל לבדיקת מועד אחר להריסת הגשר. הרצון של כולנו הוא להימנע ככל שניתן מהפרעה לציבור, לצד שמירה על בטיחותו".
סולי מחדד, שהשתתף בהפגנת בעלי העסקים הערב, אמר: "הרכבת לא תיסע איתנו, רק תדרוס אותנו. אנחנו בעלי עסקים במקום הזה כבר 30 שנה ועכשיו העסק שלי ייסגר ולא נשאר לי כלום. לא יתכן ששבועיים לפני שמפוצצים את הגשר אף אחד לא דיבר איתנו". איציק אהרון, בעלים של חנות אלקטרוניקה: "זה סוף הדרך של עשרות עסקים שנגזר עליהם להיסגר. אף אחד לא דואג לנו, זורקים אותנו לכלבים. אנחנו דורשים קרן פיצויים ושיתחשבו בנו".
מחר ב-20:00 בערב ייסגר צומת מעריב לטובת הקמת תחנת קרליבך התת-קרקעית של הרכבת הקלה. בשעה 20:30 יחלו העבודות במקום ולמחרת בבוקר ייפתח בעיריית תל אביב חדר מצב בהשתתפות כל נציגי הרשויות. המועד המתוכנן לפיצוץ הגשר הוא יום חמישי הבא בחצות, אולם כעת נבדק כאמור מועד חלופי.
בתוך כך, משרד התחבורה סיים הקמת שני חניונים נוספים לבאים לתל-אביב, כמענה לעומסים הצפויים בגלל עבודות הרכבת הקלה. החניונים, שיופעלו מיום ראשון הקרוב, הוקמו בראשון לציון ליד אצטדיון הכדורגל והסופר לנד (1,000 מקומות) ובהרצליה ליד האצטדיון (500 מקומות). בנוסף החל מיום שישי הקרוב יחלו לפעול אוטובוסים חדשים בקווים שנועדו לשרת את מי שזקוק להגיע לאזורי תעסוקה בעיר.
למשתמשים בחניונים יוצעו אוטובוסים בתדירות של כל 12 דקות בשעות השיא ו-20 דקות בזמן השפל, והם מצטרפים ל-4,000 מקומות חניה ברחבי הארץ שנפרסו עד כה לטובת הבאים לתל-אביב. על-פי תוכנית המשרד, בתום שלב ההקמה יעמדו לרשות הבאים לתל-אביב 10,000 מקומות חניה בחניונים הפרוסים בכל הכניסות לתל-אביב.
החניונים החדשים יאפשרו להגיע באוטובוס לאזורי אבן גבירול, רוטשילד, אלנבי והמלך ג'ורג'. ב-6 בספטמבר יצטרפו אליהם שני חניונים נוספים - ליד איצטדיוני כפר סבא ונתניה, עם 1,600 מקומות חניה בסך הכל. גם משם ניתן יהיה לנסוע באוטובוס שיצא בכל 12 דקות בשעות השיא (בוקר ואחה"צ) וכל 20 דקות בשעות השפל. שלושה חניונים נוספים יוקמו בעוד ארבעה חודשים בבית דגן (1,000 מקומות), אזור וקרית שאול (מאות מקומות בכל אחד).
שינויים גם בקווי האוטובוסים
לצד פתיחת החניונים, ביום שישי הקרוב יחלו לפעול קווי אוטובוס חדשים שתוכננו לטובת מי שמוותר על רכב פרטי בימי העבודות. מתחנת סבידור מרכז יצאו אוטובוסים בקווים 20 ו-21, במסלול מעגלי דרך תחנות השלום וההגנה ומוקדי מסחר בעיר. קווים אלו יפעלו בכל 10 עד 15 דקות.
מתחנת חולון-עתידים יצאו אוטובוסים כל 12-8 דקות בקו 189 משודרג
לאבן גבירול בת"א, בהם ניתן לעלות מכל הדלתות. לטובת העובדים ברמת החייל יפעל קו 8 שיצא מתחנת האוניברסיטה לעתידים, שדרות רוקח, שטרית וראול ולנברג.
מיום ראשון יצטרף קו 15 מההגנה להבימה, דרך תחנה מרכזית, אלנבי ורוטשילד בכל 15-10 דקות, ואילו מחניון מצפה מודיעין יצא קו נוסף, 131, שייסע ליגאל אלון בתל-אביב בכל 20-12 דקות. קו זה מצטרף לקו 130 שהושק לפני כשבועיים ומחיר הנסיעה בו מוזל (10.3 שקל לכיוון). חניון מצפה מודיעין הממוקם סמוך לנמל התעופה בן גוריון, הוא היחיד בו החנייה חינם והנסיעה באוטובוס כרוכה בתשלום. ביתר חניוני ה"חנה וסע", הנהג משלם 15 שקלים עבור החנייה, ומקבל בתמורה אפשרות לנסוע בתחבורה ציבורית לתל-אביב.