שתף קטע נבחר
 

אפל מפתחת מכונית אוטונומית, ויש לכך הוכחות

לפי מסמכים שנחשפו לאחרונה, ענקית הטכנולוגיה נמצאת כבר בשלבי ניסוי ראשוניים של מכונית-ללא-נהג באתר ניסוי בקרבת סן פרנסיסקו

המכונית של אפל בשלבי פיתוח מתקדמים יותר מכפי שהוערך עד כה. מסמכים שהגיעו לידי הגארדיין הבריטי מוכיחים כי ענקית הטכנולוגיה אפל עומדת להתחיל בשלבי ניסוי מתקדמים יחסית למכונית אוטונומית מתוצרתה. מהמידע עולה כי עוד בחודש מאי נפגשו בכירים בצוות הפיתוח של פרויקט אשר נשמר עד כה תחת מעטה סודיות כבד, עם נציגי אתר הניסוי גו-מנטום (GoMentum). זאת במטרה להשתמש באתר העצום לצורך פיתוח ובחינת מכונית אוטונומית.

 

אתר הניסוי בו אפל תבחן את המכונית האוטונומית:

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

גוגל זה אוטו - ענקית הטכנולוגיה תייצר מכוניות

 

בסיס הצי לשעבר שהוקם בקרבת סן פרנסיסקו בתקופת מלחמת העולם ה-2, הוסב לאתר ניסוי כלי רכב אוטונומיים ומציע עשרות ק"מ של כביש בין עירוני ועירוני, מוסתר לחלוטין מעין הציבור, נשמר בקפדנות ונחשב לאתר ניסוי הרכב הסודי בעולם.

 

לפי הגארדיין, במסמכים שנחשפו כותב נציג אפל, פרנק פרון לג'ק הול האחראי בגו-מנטום על פעילות הניסוי: "אנחנו מבקשים לקבל מידע בנוגע ללוחות זמנים וזמינות של אזור הניסוי, וכיצד יתואם (הניסוי) עם גורמים אחרים המשתמשים בו (באותה עת)". הול ענה כי הוא מקווה "להמשיך ולהתקדם בקשר ולענות על צרכי הניסוי שלכם (אפל)". בהקשר זה ראוי לציין כי גו-מנטום מעניק זה מכבר שירותי ניסוי למספר יצרניות - דוגמת הונדה ומרצדס - הבוחנות במקום כלי רכב בעלי יכולות אוטונומיות שונות.

 

קאר-פליי, כבר משולבת ()
קאר-פליי, כבר משולבת

 

למרות הצפי הכמעט מובן מאליו למכונית אוטונומית, לפי מידע שדלף בחודש פברואר האחרון, אפל מפתחת דווקא מכונית חשמלית תחת שם הקוד טיטאן (Titan). עם זאת, ובהתחשב בלוח הזמנים בו נקבו מקורות בענקית הטכנולוגיה, יתכן והפרויקט הסודי יתגלה כמכונית אוטונומית-חשמלית. לפי דיווחים בבלומברג, טיטאן יהפוך למציאות על הכביש הציבורי באזור 2020. תאריך בו צפויות לנוע על הכביש מספר מכוניות אוטונומיות של יצרניות שונות.

 

אפל מעסיקה זה מכבר - לפי דיווחים שונים - מאות מהנדסים ואנשי תוכנה בחטיבת רכב שהקימה בבניין משרדים גדול הממוקם בקרבת קופרטינו, בסיס החברה. בכך היא מנסה ליישר קו עם מספר יצרניות רכב הנמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים של רכב אוטונומי, בהן ניסאן, פולקסווגן, ב.מ.וו, מרצדס, הונדה, טסלה ואחרות, כמו גם חברות מחוץ לתעשיית הרכב המסורתית כמו גוגל, סוני ואובר. לפי דיווחים, חלק מפיתוח המכונית האוטונומית עשוי להתבצע גם במרכז אפל בקורק, אירלנד, שם מתכנננת החברה להקים מרכז ענק חדש לחלוטין.

 

אפל עשויה אמנם לנסות ולייצר ולפתח מכונית משל עצמה, אך בהתחשב בזמן ובעלויות, היא יכולה לפנות ליצרניות מוכרות ולנצל את הפלטפורמה המוטורית שהן משווקות. כך למשל דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי לאפל קשרים טובים במיוחד עם ב.מ.וו, תוך אזכור ה-i3 בעלת גרסה חשמלית. לפי הדיווח, טים קוק, מנכ"ל אפל, ביקר במינכן עוד ב-2014 כדי לבחון אפשרויות שת"פ שונות. לפי מקור בב.מ.וו שצוטט, "בכירים באפל התרשמו מהעובדה שנטשנו שיטות ייצור מסורתיות והתחלנו מדף חלק. זה הזכיר להם את הדרך שבה הם פועלים".

 

ב.מ.וו או לא, יצרנית המחשבים-מחשבים ניידים-טאבלטים-טלפונים-נגנים-שעונים נמצאת בשנה האחרונה במירוץ להגדלת מצבת כוח האדם העובד עבורה בבכירים מעולם הרכב. כך למשל שכרה את שירותיהם היקרים של בכירים במחלקות פיתוח ומחקר ממרצדס ופיאט, ובעיקר כמה עשרות עובדי טסלה לשעבר שזכו - כך לפי דיווחים - במענק "עריקה" של 250 אלף דולר, יחד עם שיפור המשכורת אותה קיבלו מאלון מאסק בעשרות אחוזים.

 

בינתיים הצליחה אפל כבר למקם עצמה בתעשיית הרכב עם מערכת הפעלה ייחודית שתשולב במרכז המידע והבידור בדגמים שונים. לפי גוף המחקר IHS, עד שנת 2020 - השנה בה פרויקט טיאטן צפוי להסתיים - ינועו על הכבישים למעלה מ-30 מיליון מכוניות עם מערכת ההפעלה קאר-פליי (Car Play) של אפל. המערכת מאפשרת - על גבי מסך מגע בדומה לכל מוצרי החברה ועל בסיס מערכות הפעלה מוכרות - להפעיל לא רק את הטלפון, אלא להטמיע טכנולוגיות מתקדמות אחרות, כולל כמובן הפעלה קולית של כל פונקציה קיימת.

 

 


פורסם לראשונה 15/08/2015 21:36

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אפל עובדת כבר חודשים על פיתוח הרכב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים