על המפה: ענקיות הספנות יעברו בנמל חיפה
ברית הספנות M2, בין חברות הענק MAERSK הדנית ו-MSC השוויצרית, הכניסה את הנמל הצפוני למסלול הקו הארוך שלה. המשמעות: עוד כ-200 אלף מכולות יעברו בנמל בשנה. מנכ"ל הנמל: "מדובר באתגר גדול"
בשורה לנמל חיפה : ברית M2 – ברית הספנות בין חברות הענק MAERSK הדנית ו-MSC השוויצרית - הכניסה את הנמל הצפוני למסלול הקו הארוך של הברית, TP2/AE12. הקו מתחיל במזרח הרחוק ויעבור בישראל בדרכו לים האדריאטי בדרום אירופה. הצפי לכמות המכולות שיעברו מהמזרח לנמלים השנה הוא 200 אלף.
האונייה הראשונה שצפויה להגיע לנמל חיפה במסגרת ההסכם שנחתם היום, היא MAERSK GUSTAV, אוניית המכולות הגדולה ביותר שעגנה עד היום בישראל. היא תעגון בחיפה ב-15 באוקטובר. אורכה 367 מטר והיא יכולה להוביל 10,000 מכולות. בנמל אמרו היום כי הבשורה אינה בגודל האונייה אלא בתמהיל המכולות – האפורות של MAERSK והצהובות של MSC. האוניות בקו יגיעו לנמל חיפה אחת לשבוע.
"הבחירה בנו מחמיאה מאוד ומחייבת ואנו כבר נערכים לקליטת הקו יחד עם גורמים נוספים כמו המכס וחטיבת המטענים של רכבת ישראל כדי לתת את השירות הטוב ביותר הן לחברות הספנות והן ליבואנים והיצואנים", אמר מנכ"ל הנמל, מנדי זלצמן. "מדובר באתגר גדול עבור נמל חיפה ועובדיו. אפשר לומר שבשנים האחרונות הכנו את עצמנו לאתגרים האלה, וזכינו להכרה מלאה בעולם כטרמינל שמסוגל לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם".
בהנהלת הנמל אמרו כי ההסכם נחתם בין השאר בעקבות המדדים החיוביים בהם זכה הנמל ברמה הבינלאומית. בין השאר הזכירו את שיא הפריקה למשמרת של כל הזמנים, שנקבע בחודש שעבר, כאשר שישה עגורנים פרקו ביחד בשעה יותר מ-318 מכולות.
תחילתו של קו TP2/AE12 בנמל פוסאן בדרום קוריאה. הוא עובר דרך נמלי שנחאי, נינגבו, צ'יוואן וסינגפור, ומשם, בהפלגה ישירה לנמל חיפה. אחרי המעבר בחיפה, ימשיכו אוניות הקו לנמלים בים האדריאטי: קופר (סלובניה), טריאסטה (איטליה), ורייקה (קרואטיה).
עדני סימקין מנכ"ל msc ישראל אמר כי: "נמל חיפה נבחר כנמל הפריקה לאחר שהביע נכונות להעמיד לרשותנו את רציף הכרמל ביום קבוע ולתפעל את האוניות ביעילות ובתפוקות המקובלות בנמלים אחרים במזרח הרחוק. אין ספק שהמהלך יביא לתוספת משמעותית בפעילות היבשתית בין נמל חיפה ודרום הארץ ויהווה תרומה לפעילות הכלכלית והתעסוקתית בצפון הארץ".
עוד על הנמלים: