גט טקסי השיקה שירות: מוניות עם משקאות
החברה הכניסה מקררי משקאות קלים ל-250 מוניות. במסגרת השירות, שנקרא "Gett Drinks", לקוחות יוכלו להזמין מונית + שתייה קלה בתוספת של 6 שקלים מראש. הרווח והסיכון - על הנהגים, שיהפכו למעין קמעונאי משקאות ניידים. הם קונים מכספם את המשקאות והם אלה שירוויחו אם הלקוחות יחליטו לרוות את צמאונם
לקוחות שיזמינו במיוחד, דרך האפליקציה, את המוניות האלה, יתבקשו לשלם תוספת של 6 שקלים לנסיעה באשראי או במזומן (אי אפשר להתחרט באמצע אם לא צמאים). במונית, הם יתבקשו לבחור בין קוקה קולה, קוקה קולה זירו ומים מינרליים נביעות בבקבוקים של 500 מ"ל.
מי שיעצור מונית כזאת ברחוב (המוניות נוסעות בין היתר בערים: תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע ואילת), לא יהיה מחויב לקנות בה שתייה. מי שיזמין מונית עבור זוג אנשים או יותר - רק אחד מהם יתבקש לשלם בכל מקרה 6 שקלים. האחרים יוכלו לקנות משקה ב-6 שקלים במזומן, או לא לקנות משקה כרצונם.
מגט נמסר: "כדי להזמין את השירות, על המשתמשים יהיה להיכנס לאפליקציה, לבחור באייקון Gett Drinks במסך הראשי ולהזמין בלחיצת כפתור את המונית. בחודשים האחרונים הופעל פיילוט בשירות זה והוא מושק כעת בפריסה ארצית".
הנהגים יהפכו לקמעונאים ניידים
את המקררים מממנת חברת קוקה קולה שמרוויחה מהמהלך פרסום ופלטפורמה נוספת למכירת משקאות. הלוגו שלה מופיע באפליקציה והמשקאות הם אך ורק שלה. פרסום קל. גט טקסי מרוויחה מכך פרסום והגדלה אפשרית של היצע הלקוחות והיא תהיה אחראית על שיווק מוניות-השתייה, בעצם ההוספה של כפתור ייעודי לכך, באפליקציה.
גם הנהגים מרוויחים - מהרחבת קהל הלקוחות, אך כמובן שהם אלה שיצטרכו ממש לעבוד עבור השירות: הם יהפכו למעין קמעונאים ניידים. הם אלה שיתבקשו לשמור על המקררים מלאים, הם אלה שצריכים לקנות את המשקאות בעצמם, מכספם, בחנויות הנוחות של דלק - מנטה, והם אלה שגם ירוויחו ממכירת הבקבוקים, אם יעלה בידם למכור מספיק.
"אין מה להשוות לקופיקס"
איריס חרמון, מנהלת שיווק גט ישראל, אמרה ל-ynet שלקוחות אקראיים שנקלעו למונית כזאת, במסגרת הפיילוט, "התלהבו ואפילו הוסיפו לטיפ של הנהג", לטענתה. "החברה המרכזית למשקאות הזמינה עבורנו במיוחד מקררים בגודל ונפח שמתאימים למוניות והם מתחברים למתג המרכזי של הרכב. המקררים ממוקמים או במושב האחורי או בבגז' ויש גם פרסום בתוך המונית".
למה רק 3 סוגי משקה? למה אין משקה פירות למשל?
"כיוון שהמקרר מכיל 6 בקבוקים. החלטנו לצמצם עצמנו לשלישיית המותגים המובילים ביותר".
בקופיקס זה 5 שקלים. איך הגעתם למחיר 6 שקלים?
"אני לא משווה לקופיקס. יש הבדל בין קופיקס שזו חנות, לבין לשתות תוך כדי תנועה כשהבקבוק קר. 6 שקלים, מחיר אחיד לכל שלושת המותגים, זה מחיר אטרקטיבי מאוד, אי אפשר למצוא מחיר כזה. תיכנסי לפיצוציה זה יעלה לך 10 שקלים אם לא יותר.
"בסוף היום, זה להגדיל את החוויה שאנחנו נותנים ללקוחות. אנחנו מנסים שגט טקסי יהיה הרבה יותר מלהסיע אנשים מנקודה לנקודה, לדאוג לאנשים עם ילדים שיהיו להם בוסטרים במוניות או לדאוג לאנשים שרוצים להתפנק עם מרצדס, אז פה זה לדאוג לאנשים צמאים. זה מן קוריוז כזה במקום לעצור ב-AM:PM ולקנות משהו לשתות – יהיה להם משהו לשתות במונית".
"זה לא גימיק ליום אחד, כמו אובר"
כבר היום, גט מציעה שירותי אקסטרה כמו גט אקספרס הכולל רשת אלחוטית ומטען לסלולרי (שלא תמיד עובד), גט פרימיום – מוניות יוקרה (לעתים קרובות מרצדס, פעם כל המוניות בישראל היו מרצדס) – בתוספת של 5.20 שקלים, וגט קידס – מוניות עם מושבי בטיחות לילדים בני 3 עד 8 (בוּסטרים) בתוספת 5.20 שקלים.
במסגרת החלפת השם של החברה מגט טקסי ל-Gett, החברה החלה גם להציע שירותי הזמנת זר פרחים תוך 10 דקות, ב-99 שקל. השירות (של זר פור יו), ניתן כרגע רק ברמת גן, גבעתיים ומרכז וצפון תל אביב, בין השעות 16:00 ל-19:00.
מה דעתך על השירותים של אובר, המתחרה שלכם?
"הם עושים גימיקים ליום אחד. יום אחד חומוס, יום אחר גלידה. ליום אחד. פה זה שירות. זה לא גימיק לחודשי הקיץ. זה פה כדי להישאר והנהגים מאוד משתפים פעולה".
"כשרואים שיש היענות והזמנות למוניות כאלה, והנהגים חייבים שתהיה להם אספקה מלאה, כלומר מבחר מכל אחד משלושת המותגים. כשאת עולה למונית את לא מסמנת לו איזה משקה את רוצה. ההצלחה תהיה אם יש הזמנות ואם זה עובד ואז גם נרחיב את זה".
קוקה קולה ומנטה משלמות כדי להיות חלק מהשירות הזה?
"לא הם לא לוקחים מאיתנו כסף. מנטה מקבלים נהגים כלקוחות, קוקה קולה מקבלים נקודת מכירה, וכמובן המרוויחים הגדולים אלה הלקוחות והנהגים. גם אנחנו לא גוזרים פה קופה על הדבר הזה - כל הרווח הולך לנהג. הוא קונה את המשקאות במנטה, במחיר מאוד נמוך, ואז הוא מוכר ב-6 שקלים וכל הרווח הולך ישירות אליו".
הנהגים הם אלה שלוקחים את הסיכון
הרווח אמנם הולך לנהגים אבל הנהגים גם אלה שלוקחים את הסיכון, לא אתם. הם אלה שמשקיעים כסף והם אלה שצריכים למכור.
"כן. נכון, הם צריכים לנהל את המלאי של עצמם, אבל הם גם מגדילים את היקף ההזמנות שהם מקבלים ביום וגם יכולים להרוויח. הלקוחות שהשתתפו בפיילוט היו כל כך המומים שהם גם הגדילו לנהגים את הטיפ".
מה זה כישלון מבחינתכם? מה יגרום לכם לבטל את זה?
"אני לא רואה אותנו מבטלים. אלה נהגים שגם ככה נמצאים על הכביש ופשוט איפשרנו להם להגדיל את ההכנסה".