שתף קטע נבחר

 

צפו: חלק מגשר מעריב נהרס הלילה

הפיצוץ הגדול עדיין לא היה, אבל הריסת גשר מעריב כבר בעיצומה. לאחר שבסוף השבוע נהרס חלקו הצפוני של הגשר התל-אביבי, הלילה נהרס קטע מצדו הדרומי

 

הריסת חלק מגשר מעריב, הלילה    (צילום: סער הס)

הריסת חלק מגשר מעריב, הלילה    (צילום: סער הס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

כלים הנדסיים כבדים פירקו הלילה (יום ג') קטע מחלקו הדרומי של גשר מעריב לאחר שבסוף השבוע שעבר נהרס חלקו הצפוני. צומת מעריב נחסם לחלוטין לתנועה לכל הכיוונים וכלי כבד עלה על הגשר והרס חלק זה.

ממשיכים בהריסת גשר מעריב (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
ממשיכים בהריסת גשר מעריב(צילום: עופר עמרם)

 (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
(צילום: עופר עמרם)

 (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
(צילום: עופר עמרם)

 (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
(צילום: עופר עמרם)

חלק מהגשר נהרס  (סער הס) (סער הס)
חלק מהגשר נהרס (סער הס)

 

סקרנים המצפים בכליון עיניים לפיצוץ הגשר תיעדו את ההריסה הלילה. התושבים המתגוררים בסמוך לגשר, ששמו הרשמי הוא "גשר הנשרים", נהנו כנראה פחות מהמאורע ההיסטורי שמתרחש לידם. הקולות אחרי חצות היו רמים. גם בשש השנים הבאות צפויים התל אביבים להתרגל לקולות הללו.

 

במהלך היום צפויים להכריע במשטרה ובנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) כיצד יפורק מרכז הגשר. בין האפשרויות שעומדות על הפרק היא פיצוץ מבוקר בחומר נפץ, הריסה באמצעות כלים כבדים או פירוק.

 

האפשרות המועדפות על ידי נת"ע ו"דניה סיבוס" שנבחרה לביצוע פרויקט הקמת תחנת קרליבך ופירוק הגשר היא פיצוץ, משום שהוא נמשך רק כמה שניות. על פי ההערכות, מועד הריסת הגשר יישאר ביום חמישי השבוע אך יידחה לשעת לילה מאוחרת על מנת לנסות למנוע מאזרחים להגיע למקום. במשטרה דנו בדחיית שעת הריסת הגשר שהייתה אמורה להתבצע בין חצות ל-2:00 בלילה שבין חמישי לשישי מחשש לסקרנים רבים. קבוצות פייסבוק הוקמו והזמינו את הציבור לחזות באירוע. .

 

בינתיים עובדים של החברה המבצעת לא מבזבזים שום רגע. בימים האחרונים פורקו הרמפות של הגשר - כלומר קצותיו - כדי לוודא שאף אחד לא יעלה עליו. גם הקורות בצדו של הגשר נהרסו הלילה, אך ההריסה המרכזית טרם החלה. על פי התכנון, לאחר הפיצוץ יפנו משאיות את הבטון תוך כמה שעות ובכך יינתן האות לתחילת העבודות על תחנת קרליבך של הרכבת הקלה בגוש דן. התחנה הזו היא הגדולה והמורכבת ביותר משום שהיא אמורה לשמש בעתיד שני קווים - הקו האדום והקו הירוק. המשמעות היא שתחנה זו תכיל שלושה מפלסים תת-קרקעיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סער הס
הריסת חלק מגשר מעריב
סער הס
מומלצים