שתף קטע נבחר

 

סיוט בדרך לת"א: הנת"צ הבעייתי באיילון. צפו

עוד מכשול לנהגים בבוקר: שנתיים אחרי שסומן, החלה המשטרה לאכוף את נתיב האוטובוסים בין מחלף חולות לצומת חולון והחריפה דרמטית את הפקקים כך שהכביש צומצם בפועל משלושה נתיבים לשניים. כמות האוטובוסים שעוברת בנתיב בשעות האכיפה: כ-180 בלבד. ומדוע רוכבי דו-גלגלי אינם יכולים לנסוע בו?

 

כך נראה הסיוט באיילון    (צילום: אסף מגל ואבי חי)

כך נראה הסיוט באיילון    (צילום: אסף מגל ואבי חי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

סותמים את נתיבי איילון בדרך לתל אביב: שנתיים חלפו מאז שסומן נתיב תחבורה ציבורית בין מחלף חולות לצומת חולון על איילון צפון, ועכשיו מתחילה האכיפה שלו, אלא שהיא מתבצעת באופן שנוי במחלוקת. בין השעות 6:30 ל-9:00 מיועד הנתיב השמאלי לאוטובוסים ומוניות בלבד, ומאז השבוע שעבר החלה המשטרה גם לחלק דו"חות: ברגע שנתפס נהג בנת"צ עוצרים השוטרים את התנועה כולה כדי להעביר אותו לשול בצד ימין, ובכך הם מעכבים עוד יותר את התנועה באחד הצירים החשובים, העמוסים והמתישים ביותר בארץ. בנוסף, אחת השאלות העולות בימים האחרונים היא מדוע נאסר על רוכבי דו-גלגלי לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית, דבר שיקל במעט את העומס בנתיבים רגילים.

 

קטע הכביש בין שני המחלפים מונה שלושה נתיבים, והצמצום שלו לשניים בלבד גורם בפני עצמו להחרפת הפקקים בכניסה לתל אביב בבוקר. התנהלות השוטרים מחריפה את מצוקת הנהגים, והמצב צפוי להידרדר עם סיום החופש הגדול, ב-1 בספטמבר, בעיקר על רקע העבודות על תשתית הרכבת הקלה.

הפקק המשתרך וכמה רכבים סוררים בנת"צ (צילום: אסף מגל) (צילום: אסף מגל)
הפקק המשתרך וכמה רכבים סוררים בנת"צ(צילום: אסף מגל)

ניידת משטרה ורכבים שעצרה  (צילום: אסף מגל) (צילום: אסף מגל)
ניידת משטרה ורכבים שעצרה (צילום: אסף מגל)

 (צילום: אסף מגל) (צילום: אסף מגל)
(צילום: אסף מגל)

 (צילום: אסף מגל) (צילום: אסף מגל)
(צילום: אסף מגל)

הקנס על נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית עומד היום על 250 שקל, ובכוונת המשרד התחבורה להעלות אותו ל-750 שקל. מהמשרד נמר כי מצלמות חדשות יוצבו בנתיב לאורך כעשרה קילומטרים. העמדות הראשונות יוצבו על גשרים שמעל הכביש. המצלמות יחוברו למרכז שליטה ובקרה של המשטרה, שיפענח את הצילומים וישלח מיידית דו"ח לכל נהג רכב לא מורשה.

 

הקטע שבין צומת חולות ומחלף חולון הוא מהכבישים העמוסים בישראל, ומדי יום עוברים בו בממוצע כ-150 אלף כלי רכב. ממשרד התחבורה נמסר כי בשעות הרלוונטיות בבוקר עוברים בממוצע בקטע הכביש כ-60 אוטובוסים וכ-100 מוניות בשעה.

 

על פי נתוני המשרד, אלה מספרי כלי הרכב העוברים בנתיבי איילון בקטע שבין חולון לחולות:

 

בקטע שבין חולות למשה דיין: 1,400 כלי רכב בממוצע בשעה.

בקטע שבין משה דיין לקוממיות: 1,800 בלי רכב בממוצע בשעה.

בקטע שבין יוספטל לדב הוז: 2,500 כלי רכב בממוצע בשעה.

בקטע שבין וולפסון לחולון: 3,800 כלי רכב בממוצע בשעה.

 

נתיב התחבורה הציבורי נחנך כאמור בקיץ 2013, ושר התחבורה גם אז, ישראל כץ, התייחס השר כץ אליו בעמוד הפייסבוק שלו: "בדיון שקיימתי לפני 10 חודשים גיליתי להפתעתי שמדינת ישראל הקימה לפני שנים שני נתיבים חדשים לאורך ציר איילון דרום, אבל השאירו אותם סגורים כי לא החליטו איך להפעיל אותם", סיפר השר. "אתם ודאי שואלים, איך זה קורה? התשובה שלי היא שכנראה נוח לא להחליט ולא לקחת אחריות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף מגל
רכב סורר בנתיב התחבורה הציבורית
צילום: אסף מגל
מומלצים