לוקו: אפליקציה שמשווה לכם ושווה לכם
האפליקציה החדשה של הדקה ה-90 משווה מחירים של עשרות טיסות לואו-קוסט ושולחת התראות יומיות לסלולר על הזדמנויות ועל המחירים הטובים ביותר
באיזו חברת תעופה הכי זול לטוס ללונדון בכריסמס ומי הכי זולה לסתיו בניו־יורק? חברת הדקה ה־90 משיקה את אפליקציית לוקו (Loco) שמשווה גם מחירים של חברות לואו-קוסט. האפליקציה ניתנת להורדה בחנויות אפל וגוגל ופועלת במכשירים ניידים במערכת אונליין בלבד. האם האפליקציה תיתן לכם באמת את הטיסות הזולות ביותר שקיימות? כן ולא. הסבר בהמשך.
בחודשים האחרונים ביצע מכון הגל החדש סקר עבור "הדקה ה-90". הסקר, שבדק את מודעות הצרכנים לטיסות מוזלות, העלה כי 86% מהישראלים מודעים לאפשרות של טיסות לואו-קוסט ו־%24 כבר טסו בטיסה מוזלת. הסקר גילה כי מי שהקדים לאמץ את הטיסות המוזלות היו חילונים ובעלי הכנסה גבוהה מהממוצע.
לדברי דנה לביא, משנה למנכ"ל "הדקה ה-90", השקת האפליקציה נעשתה לאחר תהליך פיתוח ארוך והיא מנגישה מגוון של יותר מ-130 חברות תעופה ישירות לטלפון הנייד, באופן זמין ונוח. "רפורמת שמיים פתוחים חוללה מהפכה באופן הזמנת החופשות ומאפשרת לצרכן ליהנות ממחירים נמוכים תחת קורת גג אחת. אנחנו מתכוונים להרחיב את האפליקציה ולהציע אותה כשירות גם בעולם, ובהמשך להציע מוצרי לוקו משלימים במחירים משתלמים במיוחד - מלונות, העברות משדה התעופה, הופעות ועוד".
יתרונה של לוקו שהיא שולחת התראות לסלולר ("פוש") על ההזדמנויות והמחירים הטובים ביותר על בסיס יומי. בדרך זו היא ממקדת את הצרכנים בהתאם למה שהם מחפשים ללא צורך לנבור בהיצע של מאות חברות ואלפי טיסות אפשריות באתרים. החברה אמנם מוכרת באמצעות האפליקציה מוצרים של חברות לואו-קוסט זרות, אבל מבחינת הלקוח הישראלי הם מוגנים על פי חוק הגנת הצרכן, כך שהם נהנים מהיכולת לבטל את ההזמנה על פי החוק בישראל.
בדיקה שערכנו מלמדת כי לאפליקציה, כמו לאתרי השוואה אחרים (כולל בינלאומיים) ישנה בעיה גדולה: הם אולי מראים לכם את המחירים הנמוכים ביותר בתאריכי היציאה והחזרה שאתם מקלידים, אבל ייתכן מאוד שבתאריכים קרובים תוכלו לקבל מחירים טובים יותר ואתם כלל לא ערים לכך. זאת בניגוד לאתרים של חברות תעופה המציגים לכם תאריכים של כמה ימים (עד שלושה שבועות) קדימה או לאחור ממועד הטיסה שבחרתם.
כך למשל, בדקנו את אפליקציית לוקו לטיסה לברלין, בין 19 ו-26 באוקטובר. הטיסה הזולה ביותר שקיבלנו הייתה של אל ע ל UP ב-254 דולר להלוך ושוב, לפני מזוודות, מושב ואוכל. אבל מה שלא ראינו באפליקציה וכן היה באתר של UP:
הזזנו את התאריך יום לאחור בהלוך, ויום קדימה בחזור והטיסה הוזלה לנו ל-205 דולר.
בדיקה נוספת עשינו בטיסות מלונדון בין 23-30 בנובמבר. הטיסה הישירה הזולה ביותר איזיג'ט הייתה איזיג'ט ב-236 דולר. אלא שבאתר של איזיג'ט המחיר הנמוך ביותר היה 224 דולר. דוגמה שלישית: מצאנו בלוקו טיסה לפריז עם איזיג'ט בתאריכים שביקשנו, 17-21 באוקטובר, ב-330 דולר. הזזת תאריכים יומיים קדימה הוזילה את הטיסה ל-275 דולר. לביא מסבירה כי בתוך זמן קצר האפליקציה תשודרג כך שתוכל להראות, כמו באתרים של חברות התעופה, מחיר עם תאריכים לכמה ימים קדימה או לאחור. יתרה מכך, פיתוח נוסף יאפשר לבצע הזמנות של "מולטי-סיטי". כלומר, לקוח יוכל לבצע הזמנת טיסה בין תל-אביב ללונדון,
מלונדון לפריז ומפריז לתל-אביב, לדוגמה, בהזמנה אחת. זאת בדגש על כך שלא מדובר בעצירת ביניים, אלא שהייה ביעד הביניים.