לקראת הפיצוץ: מהיום נסגרים כל הכבישים המובילים לגשר מעריב
משטרת ת"א אישרה לפוצץ את מה שנותר מגשר מעריב ביום שישי ב-6:00 בבוקר והקצתה מתחמים לצפיית הקהל ברחובות קרליבך, לינקולן ויצחק שדה. מ-16:00 היום ייחסמו כל הכבישים באזור הגשר לצורך הנחת חומר הנפץ. חברת החשמל תנתק את הזרם באזור כמה שעות לפני הפיצוץ
סמנו ביומנים: גשר מעריב יפוצץ ביום שישי הקרוב בשש בבוקר. המשטרה אישרה לחברת "דניה סיבוס" לפוצץ את מה שנותר מהגשר לקראת עבודות התשתית על הרכבת הקלה. כך נמסר היום (ד') מחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) האחראית להקמת הרכבת הקלה. מאחר הצהריים ייחסמו כל הרחובות באזור.
מהיום ב-16:00 תיאסר כניסת אוטובוסים לציר בגין בין רחוב החשמונאים לרחוב הרכבת עקב תחילת עבודת טעינת חומר הנפץ. בסך הכול ישתמשו ב-28 ק"ג חומר נפץ. בחברת נת"ע ייאסרו על עובדי המשרדים הסמוכים לשהות בבניינים בזמן הפיצוץ.
מיקי פז, אחראי פרויקט תחנת קרליבך מטעם "דניה סיבוס", אומר "לצורך פיצוץ הגשר ייעשה שימוש ב-28 ק"ג חומר נפץ. זה מעט מאוד חומר נפץ. הרעיון הוא לפוצץ רק את העמודים ובעצם להפריד את הבטון מהברזל כך שהגשר יצנח מעצמו למטה. לא ייראה פיצוץ גדול אלא פיצוץ עדין ומבוקר ללא רעש, לא יהיה 'שואו' גדול מבחינת פיצוץ. הגשר יצנח כמו דומינו לאחר שהעמודים יפוצצו בהפרשים של חצי שנייה. תוך 48 שעות יפונו כל ההריסות. הפינוי יתחיל חמש דקות מפיצוץ הגשר כך שביום ראשון האזור יחזור לקדמותו".
כשעה לפני הפיצוץ תנתק חברת החשמל את הזרם בכמה בניינים באזור: יצחק שדה 1, רחוב מנחם בגין (מספרים 78, 72, 72א, 66, 64א, 64, 62, 60). רחוב 1274 מס' 4, ורחוב 1275 מס' 3. הזרן יחודש לאחר בדיקת בטיחות באזור.
גשר מעריב, הבוקר:
שר התחבורה ישראל כץ יהיה זה שילחץ על הכפתור ביום שישי בבוקר ויפעיל את הפיצוץ המבוקר שבו ייהרסו שמונה מתוך 14 עמודי הבטון ("נציבים") שעליהם מוצב הגשר. המשטרה מכינה מתחמים שאליהם יוכל הציבור להגיע ביום שישי ולצפות בפיצוץ הגשר: ברחובות קרליבך, לינקולן ויצחק שדה.
רוב הגשר, ששמו הרשמי הוא "גשר הנשרים", נהרס באמצעות כלים כבדים ורק חלקו המרכזי יפוצץ. במשטרה העדיפו לפוצץ את הגשר ב-4:00 לפנות בוקר, עקב הרצון להימנע מעומסי תנועה. מנגד, החברה המפוצצת העדיפה לעשות זאת בשעה 6:00 בבוקר. הסיבה היא שבמקרה כזה הפיצוץ יתרחש באור יום, וניתן יהיה להפחית סיכונים בטיחותיים. זו גם ההצעה המועדפת על נת"ע.
מומחי חבלה מזכירים כי שעות ארוכות לפני הפיצוץ מתחילה עבודת ההכנה והחדרת חומרי הנפץ לעמודי הגשר, האמורים לקרוס ברגע אחד. אלפי אנשים כבר "הבטיחו את בואם", לפחות בפייסבוק,
לאירוע הפיצוץ - ועלה חשש מהתקהלות של המונים באזור וסכנה לחיי אדם.
כדי להקטין את ממדי ההרס הוחלט לפני כשבועיים כי חלקים מהגשר יפורקו עוד לפני הפיצוץ. ואכן, חלקו הצפוני של הגשר כבר נחרב והלילה נהרס קטע מצדו הדרומי.
פרט לפיצוץ מבוקר בחומר נפץ, בחנו גם את האפשרות להרוס את הגשר באמצעות כלים כבדים. האפשרות המועדפות על ידי נת"ע ו"דניה סיבוס" שנבחרה לביצוע פרויקט הקמת תחנת קרליבך ופירוק הגשר היא פיצוץ, משום שהוא נמשך רק כמה שניות. על פי התכנון, לאחר הפיצוץ יפנו משאיות את הבטון תוך כמה שעות ובכך יינתן האות לתחילת העבודות על תחנת קרליבך. תחנה זו היא הגדולה והמורכבת ביותר משום שהיא אמורה לשמש בעתיד שני קווים - הקו האדום והקו הירוק.