עובד בדואר: "לא מגיעים לכל החבילות"
עובדי דואר ישראל מצטרפים לטענות הצרכנים על שירות כושל, ומספרים על התנהלות כאוטית בחברה מאז הפעלת הרפורמה. א', העובד 22 שנה בדואר: "תמיד מחכה לי ערימת דואר שאני לא יכול לעמוד בה. אני כל הזמן בלופ של כאוס ועומס". ראיון באולפן ynet
בזמן שיותר ויותר ישראלים מתלוננים על השירות בדואר - העובדים מצדיקים את טענות הצרכנים וטוענים כי הסיבה לכך היא התנהלות כאוטית השוררת בחברה מאז החלה הרפורמה. א', שעובד כדוור מזה 22 שנה, מספר כי מאז נכנסו לתוקף השינויים, החבילות נערמות בסניפים והדוורים לא מספיקים לחלק אותן. "הדואר כרגע מתנהל בצורה פרטיזנית", הוא מספר.
כתבות נוספות בנושא בערוץ הכלכלה :
בלגן בדואר ישראל: סלולרי נעלם ודרכון מעוכב
תקלה בדואר - לא ניתן לקבל שירות בסניפים
מנכ"ל הדואר: אל תתעצבנו, בקרוב נשתפר
ככה נראה סניף דואר: צפיפות בלתי נסבלת
עובדי הדואר מתלוננים כבר תקופה ארוכה כי הרפורמה - שנועדה לייעל את פעילות החברה ואת השירות לצרכנים, דווקא פוגעת ביעילות ואף מביאה לעזיבה המונית של עובדים. א' מודה כי השירות לא היה טוב גם בעבר, אבל טוען כי המצב רק החמיר. "גם אם אנחנו מאוד מאוד רוצים - אנחנו לא יכולים לתת שירות", מספר א'. "הרבה דואר עומד והרבה מעוכב".
כך למשל הוא מדגים כי אזורי החלוקה של הדוורים הוכפלו והוצב להם יעד מסירה של 90% לחבילות. "מלכתחילה נותנים יעד בלתי אפשרי, כך שבסוף האזרח סובל", הוא טוען. "התושבים באזור החלוקה שלי שונאים אותי היום. הם כועסים עליי וזה מאוד כואב לי. אני לא מצליח להגיע ולתת שירות, והם חושבים שאני אשם. אני לא מצליח להסביר להם שאני לא מגיע לאזור בכל יום, וכשאני מגיע חזרה לבית הדואר מחכה לי עוד פעם נגלה שאני לא יכול לעמוד בה. אני כל הזמן בלופ של כאוס ועומס".
מחברת דואר ישראל נמסר כי "תכנית ההבראה הייתה מחויבת מציאות והצילה את מקום עבודתם של אלפי עובדים, ומבטיחה את יציבות החברה לאורך זמן, מה שגם יאפשר לה להשקיע בשיפורים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם. התוכנית הוסכמה על כלל הגורמים, כולל ארגון העובדים וההסתדרות. מדובר בתוכנית רחבת היקף, ואנו מודעים לקשיי ההסתגלות למצב החדש העולים אצל חלק מהעובדים, ופועלים על מנת לסייע להם במגוון אמצעים. בין היתר בשדרוג מכונות המיון האוטומטי, שמקלות על עבודת הדוורים, שינויים טכנולוגיים כגון הוצאת הודעות במסרון, במקום שהדוור יביא את ההודעה לבית הלקוח, ציוד הדוורים בסמארטפון שיקל על התקשורת עם הלקוחות והן בתהליך התפעולי של מסירות החבילות, ציוד הדוורים באופניים חשמליים, תגבור נקודתי בכוח אדם ולפי הצרכים בשטח ועוד".
תלונות הצרכנים: "אמרו לי שאין מספיק דוורים"
יישום הרפורמה בסניפי הדואר עורר שטף תלונות של לקוחות אשר סיפרו ל-ynet על עיכוב במסירת חבילות, חבילות אחרות שנעלמו, פריטים המגיעים לסניפים הלא נכונים, זמני המתנה ממושכים בסניפים, פקידים עצבניים ופעילות איטית.
במסגרת הרפורמה יוקרו תעריפי השליחה במקרים רבים של עשרות אחוזים ולעיתים אף למעלה מ-100%, פיטורי 1,200 עובדים, צמצום ימי חלוקת הדואר ושינוי שעות פעילות הסניפים. בדיון שנערך בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת ביולי האחרון הציע מנכ"ל הדואר דני גולדשטיין שהאזרחים יאזרו בסבלנות, וטען כי "חוסר חלוקה וקריסה זה כבר מאחורינו" - אולם מאז לא נעשה כל שינוי ממשי במצב.
עידן סיפר אז ל-ynet: "דואר ישראל לא מחלק דואר בפרדס חנה מעל ל-4 שבועות. לאחרונה, עמוד הפייסבוק של דואר ישראל מתמלא באנשים שהבינו זאת ומלינים על כך אך ללא מענה. בסניף טוענים שאין דואר. אליי לא הגיעו אישור מילואים וכן חשבונות שכבר שילמתי באינטרנט. בסניף אמרו לי שאין מספיק דוורים".
מאיה סיפרה ל-ynet: "אני גרה ברחוב בן גוריון בבני ברק. בחודשים האחרונים זה מרגיש כאילו אני גרה בעיירת ספר בקצה העולם. הדואר מגיע אחת למספר שבועות. אני מחכה לדברי דואר לפעמים כמעט חודש אחרי שכבר נשלחו על ידי השולח זו פשוט שערוריה". בנוסף גרמה תקלת תקשורת בתחילת החודש להפסקת קבלת שירותי בנק הדואר ושירותי דואר רשום בסניפים.
מדואר ישראל נמסר בתגובה לטענות הלקוחות: "אנו מתנצלים בפני הלקוחות על המקרים, נקיים בדיקה מעמיקה של כל אחד מהם. יצוין כי החברה עוברת בימים אלו שינוי משמעותי הן בשירות הניתן ללקוחות, והן משדרגת את המערכות התפעוליות, כך שהעברת הדואר תהיה יעילה ומהירה יותר.
"בתחילת יישום התוכנית, אכן היו עיכובים בחלוקת הדואר, אך מדי יום עם הוספת השירותים החדשים, מיון אוטומטי מורחב יותר של דברי הדואר, הכנסת אמצעי שינוע ועוד, אנו עדים לתחילתו של שינוי. ככל שיתקדם יישום התוכנית, הציבור כולו ירגיש בשינויים בשירותי הדואר".
עוד בערוץ הכלכלה: צפיפות בדואר. צפו