חגיגה לאוזניים: כשעפרה חזה נכנסה לסרט
"שיר הפרחה" כמעט לא קרה כי צביקה פיק ניתק לאסי דיין את הטלפון, יהורם גאון עשה שלום במזרח התיכון על סט "קזבלן" ו"שתי אצבעות מצידון" הותיר את הזמר ללא מילים. קבלו הצצה לסיפורים של הקלאסיקות המוזיקליות שנולדו למסך הישראלי, מתוך פרק סיום הסדרה התיעודית "חגיגה לעיניים"
"היה רעיון שזמרת חדשה בשם עופרה חזה תשיר", הוא מוסיף ונזכר. "אני לא הכרתי ולא ממש זרמתי עם זה בהתחלה אבל בסוף זרמתי איתם. היא באה מבוישת כזאת אבל מבחינה מוזיקלית הבנתי שהיא אחד הקולות הצלולים והמקסימים ביותר מכל הזמרים שכתבתי להם עד היום".
חזה גילמה בסרט את דמותה של דינה, בתו של ישראל (פולי) פוליאקוב מהגששים, ובין היתר ביצעה בו גם את "שיר הפרחה". כזמרת צעירה בתחילת דרכה היא אולי לא כל כך הבינה על מה היא שרה, ואף הצהירה שהתביישה לשיר את השיר במשך שנים ארוכות, אבל הדבר ממש לא מנע מהשיר לצאת מהמסך, להיכנס לכולנו ללב ולהפוך לימים לאחד מלהיטיה הגדולים ביותר.
בסיפורו של "שיר הפרחה", ובסיפוריהן של קלאסיקות מוזיקליות נוספות שנכתבו לקולנוע הישראלי, יעסוק הפרק האחרון בסדרה התיעודית "חגיגה לעיניים", שישודר הערב (א') בערוץ הראשון. הפרק, הבנוי בצורה כרונולוגית, מציג ראיונות וביצועים חדשים של זמרים כמו אהוד בנאי, צביקה פיק, עברי לידר, אושיק לוי, יאיר ניצני, סי היימן ורבים נוספים שהשתתפו במיטב הסרטים ותרמו את קולם לקולנוע.
בהצצות מתוך הפרק, המוצגות כאן לפניכם, תוכלו גם לגלות מה באמת חושב יאיר ניצני על "שירו של שפשף" שנולד בלילה ללא שינה, את הסוד הגדול של השיר "כולנו יהודים" מתוך הסרט "קזבלן" ומדוע שיר הנושא מתוך "שתי אצבעות מצידון" הותיר את הזמר ללא מילים.
מפיק ועורך ראשי הסדרה "חגיגה לעיניים - סיפורו של הקולנוע הישראלי": אריק ברנשטיין, עלמה הפקות. במאית: נואית גבע, תסריטאי: שי להב, עורך תוכן: יאיר רוה, מפיקים שותפים: משה אדרי, לאון אדרי ודודי זילבר.