בפארק המים גונבים נעליים. אין פיצוי
אורחת בימית 2000 סיפרה ל-ynet שלבנה ולנכדה נגנבו כפכפי הוויאנס, כשהם נכנסו לבריכה והם נאלצו לקנות נעליים בחנות הפועלת במקום. "בזמן שזה קרה לנו, זה קרה שם גם לעשרות אנשים". מנהל הפארק: "זו תופעה בכל פארקי המים. אנחנו חושבים על פתרונות ומציעים להגיע עם נעליים זולות"
מבקרת בפארק המים ימית ספארק המים חולון (ימית 2000) סיפרה ל-ynet על תופעה: גניבת נעליים. לטענתה, גנבו לבנה ולנכדה כפכפי הוויאנס (Havaianas) כשטבלו בבריכה, ולטענתה, את אותה החוויה בדיוק עברו עשרות מבקרים נוספים. בפארק מכירים את התופעה וטוענים כי היא לא בלעדית למקום. עם זאת, בפארק לא מפצים על זוג כפכפים שנגנב, והמבקר נאלץ לקנות זוג בחנות הפועלת במקום (אלא אם הגיע עם זוג חלופי). בפארק טוענים שהם "עובדים על פתרונות".
קרה לכם מקרה דומה? כיתבו לנו >>
"אדם בן 50 אמר לי שגנבו לו את הנעליים בפעם השנייה"
חיה סיפרה ל-ynet: "הגענו ב-12:00 בשבת לימית 2000 בחולון. היינו שבעה אנשים. רכשנו כרטיסים, נכנסנו לבריכה. בשטח הבריכה אפשר לראות הרבה נעליים זרוקות כי אנשים חולצים אותן רגע לפני הכניסה לבריכה. פתאום שמעתי אנשים שצועקים: איפה הנעליים? גנבו לי את הנעליים. אחרי זה הסתבר שגם אנחנו נפגענו: גם הנכד וגם הבן שהלכו למקומות שונים, חזרו בלי נעליים. גנבו להם. אדם בן 50 אמר לי: 'גנבו לי פעם שנייה וכל פעם אני צריך לקנות פה נעליים בחנות'.
"הלכנו לחנות שפועלת במקום ומוכרת בין היתר נעליים. המוכרת אמרה לנו: "הקופה מלאה היום' שאלנו אם זה בגלל מכירות נעליים, אמרה שכן. גם בגלל זה.
"במקום שהו מאות ואולי אלפי אנשים. באזור החנות היו לפחות 40 אנשים שקרה להם דבר דומה ובבריכה עוד עשרות רבים. בסוף קנינו שני זוגות נעליים ב-35 ו-50 שקל וזה אחרי ששילמנו הרבה מאוד כסף על הכניסה: 85 שקל לכרטיס אחד ועוד 300 שקל לשאר המשפחה".
"הנהלת המקום אינה אחראית לרכוש אישי"
כרטיס כניסה למקום עולה 100 שקל, אך רבים נכנסים בהנחה. כשמתקשרים לשירות הלקוחות של הפארק, נשמעת הקלטה שבה נאמר: "הנהלת המקום אינה אחראית לרכוש אישי. אין להגיע למקום עם נעלי מותג וסמארטפונים".
ודאי שרוב הנכנסים לפארק, מגיעים עם סמארטפונים ושומרים עליהם, רק שגניבת נעליים זו התנהגות פחות צפויה בפארק פרטי שכזה.
בפארק אמנם מזהירים מראש, אך לא מפצים במקרה של גניבה, כפי שברוב מקומות הבילוי לא מפצים על גניבת חפצים. מה שכן, אי אפשר שכל האחריות לשלום הנעליים תהיה אך ורק על הלקוחות, אחרת אלה יפסיקו להגיע לפארקי מים. יש גם אחריות שירותית למקום (אם לא פלילית, אם חלילה מדובר במועסקים שגונבים).
"איך אנחנו יכולים לפצות"?
מנהל הפארק עדי נתיב, אמר ל-ynet: "זו תופעה בכל פארקי המים, לא תופעה בלעדית אצלנו. אני מבין, אני מקבל, אני מסכים שזו תופעה נוראית. זה קורה, לצערי. אנחנו חושבים על דרכים יצירתיות לפתור אותה אין פה פתרונות קסם. בטח לא לכאלה שיכולים להכניס רגל לנעל שאינה שלהם. אדם נורמטיבי לא יעשה דבר כזה".
אז מי עושה דבר כזה?
"זה סוג אוכלוסיה מסוים שעושה את זה. אנחנו משקיעים משאבים אדירים במניעת גניבות. לפעמים אנחנו מצליחים למנוע או לתפוס גניבה, ברוב הפעמים זה מאוד קשה. זה לא משהו שהוא מעשי. זו בעיה ואנחנו חושבים להתמודד עם הבעיה הזאת. זה קורה בכל מקום שבו אנשים חולצים נעליים. לכן באתר הבית שלנו יש המלצות להגיע עם נעליים פשוטות".
יש לוקרים?
"כן (מחיר: 35 שקל + 15 שקל פיקדון מ.ק) והם מצולמים, אבל נעל זה יותר מורכב כי כשהאדם הולך על רצפה חמה בחוץ הוא רוצה ללכת עם נעליים. ההמלצה שלי היא, כאמור, להגיע עם נעליים פשוטות. לא להגיע עם נעלי מותג ב-200 שקל, כי אני מבין את הכאב על 200 שקל. זה מה שאני ממליץ לעשות עד שיימצא פתרון לבעיה והבעיה היא בעיה אמיתית וארצית".
אין שום דרך לפקח, בכל זאת זה גורם עוגמת נפש ללקוחות שלכם?
"מאוד מאוד קשה נקודתית לעלות על הדברים האלה. מה, נפנה לכל אדם שנועל נעליים ונתחקר אותו אם הן שלו? כשאנחנו תופסים, אנחנו מטפלים במלוא החומרה: תלונה במשטרה ומוציאים את האנשים עם אזיקים ועדיין זו טיפה בים".
אתם מפצים אנשים?
"איך אנחנו יכולים לפצות? אני לא יכול להיות אחראי על דבר כזה. יש פה תחום מאוד אפור, שאנחנו כמקום מתריעים ועושים מה שאנחנו יכולים לעשות. תבוא עם נעליים ב-5 שקלים ולא 200 שקל".
המתלוננת משערת שבמקום פועלת לכאורה חנות נעליים שמרוויחה מהסיפור.
"נראה לך? סיכמתי עם הזכיין שיהיו לו נעליים זולות בשביל מקרים כאלה ובכלל".