שתף קטע נבחר
 

המחירים יירדו? רפורמה במיסוי רכב דו-גלגלי

משרד האוצר מעדכן כי לפי שיטת המיסוי החדשה, תבוטל אבחנת המיסוי בין קטנועים לאופנועים, תנתן הטבה לכלים עם ABS ויוענק זיכוי של אלפי שקלים לתלת-גלגליים. יבואנים: זה לא מספיק

האם קטנועים ואופנועים יוזלו סוף סוף? רשות המיסים מדווחת הבוקר (ב') כי השר משה כחלון חתם על צו והוראת שעה, בעניין שינויים בשיטת מיסוי כלי רכב דו-גלגליים. לפי הרפורמה שנכנסה לתוקפה, תבוטל האבחנה הקיימת בין אופנועים וקטנועים ויוענק תמריץ לרכישת כלי רכב דו-גלגליים "בטוחים יותר" - בעלי ABS ועם צמד גלגלים לפנים (תלת-גלגל). לדברי האוצר, ההבדל בין אופנוע וקטנוע כבר אינו מובחן - מבחינת מבנה, נפח מנוע, שימוש, בטיחות וזיהום סביבתי - באופן ברור, ולראיה מזכירים שם כי גם משרד התחבורה איחד בעבר את שתי הקטגוריות.

 

 

רוכבים ורוכבות - האם האופנועים והקטנועים יוזלו? (בילי פרנקל) (בילי פרנקל)
רוכבים ורוכבות - האם האופנועים והקטנועים יוזלו?(בילי פרנקל)

 

יש להזכיר כי עד עתה עמד שיעור המס על קטנועים (ואופנועים קטנים עד 125 סמ"ק) בכל הנפחים על 40%, ואילו באופנועים בכל הנפחים (למעט עד 125 סמ"ק) על 72%. מעתה, לפי הודעת האוצר, יהיו שיעורי מס אלה:

  • עד 500 סמ"ק (קטנועים ואופנועים) - בין 40%-70% בהתאם להספק המרבי של המנוע
  • בין 501 ל-800 סמ"ק - בין 50%-70% בהתאם להספק המרבי
  • מעל 800 סמ"ק - 70% ללא קשר להספק המרבי

 


טבלת מיסוי אופנועים וקטנועים

טבלת מיסוי אופנועים וקטנועים
הספק (כ"ס) לנפח (סמ"ק) עד 33.5 עד 46.9 עד 100.8 לא מוגבל
500 40% 50% 60% 70%
501-800 50% 50% 60% 70%
מעל 800 70% 70% 70% 70%

 

באוצר אומרים כי השינוי יוביל להוזלה משמעותית בשיעורי המס בנפח מנוע שמעל 125 סמ"ק, כמו גם בהספק של עד 100 כ"ס, אך ישאיר את מיסוי ה-40% הנוכחי על מרבית האופנועים הקטנים (מתחת ל-125 סמ"ק) וכל הקטנועים, המהווים יחדיו כמעט 90% מכלל הכלים המיובאים בשנה - כ-14 אלף אשתקד, והשנה אף יותר מכך.

 

רוכבות מכורות - התחביב יהפוך לזול יותר? 

צילום: ירון ברנר

צילום: ירון ברנר

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בנוסף אומרים באוצר כי נוספו דרגות ביניים לזיכוי בכלי רכב דו-גלגליים (קטנועים ואופנועים) עם ABS (מערכת למניעת נעילת גלגלים) לפי שיעור המס הנקבע עליהם, אשר עשויות להוזיל את הכלים לצרכן:

  • דרגת מס של 40% - 610 שקלים
  • דרגת מס של 50% - 1,000 שקלים
  • דרגת מס של 60% - 1,400 שקלים
  • דרגת מס של 70% - 1,700 שקלים

 

לפי דרגות הזיכוי הישנות, סכום ההפחתה עמד על 610 שקלים לשיעור מס של 40%, או 1,700 שקלים לשיעור מס של 72%. תמריץ נוסף עליו מכריז האוצר נוגע לתלת-גלגל, כלים בעלי שלושה גלגלים (שניים לפנים) הנחשבים לבעלי יציבות גבוהה יותר בכל סוג כביש. לפי הרפורמה עליה הכריז כחלון, תינתן הטבה בסך 3,000 שקלים לרוכשים. ובניגוד לפרסום בצו, קטנועים ואופנועים חשמליים ימשיכו ליהנות מפטור ממס קנייה.

 

לדברי גדי אבירם, מנכ"ל מטרו מוטור, יבואנית סאן יאנג, ימאהה וקוואסאקי, "אין ספק שרפורמה במיסוי שתביא להורדת מחירים מתבקשת של רכבים דו-גלגליים בישראל היא מבורכת. דו-גלגלי הוא פתרון ישים, זמין וזול למצוקת התחבורה בישראל. יחד עם זאת, אנחנו סבורים שתעריפי המיסוי ברכב דו גלגלי לאור ייעילותם ותרומתם לתחבורה העירונית והפריפריאלית צריכים להיות נמוכים משמעותית, כלומר להתחיל ממיסוי של 20% ולא מ-40% כפי שמצוין בהוראת השעה. לראייה, גם לאחר פירסום הרפורמה בהוראת שעה, המס בפועל על רכב דו-גלגלי קטן ובינוני שווה או גבוה למיסוי רכב ארבע גלגלי.

 

"צריך לזכור שתחבורה דו-גלגלית משמשת ברובה את האוכלוסיה הצעירה בישראל ואת מעמד הביניים, ותורמת באופן משמעותי להקלת מצוקת העומס בכבישים עבור כל משתמשי הדרך ולפיכך יש לעודדה. אנו מצפים מהאוצר ורשות המיסים להסתכל על התמונה הכוללת ולוודא שמכלול הגורמים המשפיעים על מחירי הדו-גלגלי, לרבות המיסוי ותעריפי הביטוח, יוזלו משמעותית על מנת לעודד את השימוש בו-גלגלי בקרב הציבור, המחפש פתרון למצוקת התחבורה הקיימת".

 

לדברי קובי גילון, סמנכ"ל בקבוצת עופר אבניר, יבואנית קימקו, סוזוקי, מוטוגוצי, אפריליה והוסקוורנה, "אנו מברכים על הכוונה של משרד האוצר להפוך את הכלים הדו גלגליים לנגישים יותר. בעולם הוכח כי למדינה תפקיד חשוב בעידוד השוק לעבור לדו גלגלי. הדו גלגלי הוא אחד הדרכים המרכזיות בטיפול במשבר התחבורה בישראל, אשר מחריף עקב עבודות הרכבת הקלה. אנו לומדים את הרפורמה, מתייעצים עם היצרנים, ונפרסם מחירון מעודכן בימים הקרובים.

 

"עם זאת, אנו סבורים כי המדינה צריכה לפעול ביתר שאת על מנת לעודד נהגים לעבור לדו גלגלי, להוריד את המיסוי על דגמי ה125-250 סמ"ק על מנת לעודד מעבר לדו גלגלי במרחב העירוני, ולייצר תוכנית ארוכת טווח שתכלול בתוכה הטבות מיסוי, הפחתת תעריפי הביטוח הגבוהים, ושיפור התשתית. רק כך יוכל ענף הדו גלגלי המתאים כל כך לישראל, לשגשג, והגודש בכבישים יופחת" .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
מחאת האופנועים על מחירי הביטוח
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים