שתף קטע נבחר

 

רגב מסתבכת: מיליונים ללא מכרז ושיחת תיאום גרסאות

משרד התרבות והספורט העביר תקציב פרסום של יותר משניים וחצי מיליון שקלים ללא מכרז. כך נחשף בערוץ 10, שפרסם הקלטות של שיחות ועידה שבהן נשמעת השרה מירי רגב מנסה לתאם, לכאורה, גרסאות עם יועציה

 

השרה מירי רגב כפי שהוקלטה בשיחה    (באדיבות ערוץ 10)

השרה מירי רגב כפי שהוקלטה בשיחה    (באדיבות ערוץ 10)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

שרת התרבות והספורט מירי רגב נשמעת בהקלטה שפרסם אמש (יום א') כתב ערוץ 10 ספי עובדיה מתאמת, לכאורה, גרסאות עם יועציה במטרה להסביר מדוע העביר משרדה מיליוני שקלים ללא מכרז לפרסומאי רמי יהושע.

 

במוקד התחקיר עומד קמפיין פרסומי בשם "לא לדאוגוסט" שלפני כמה שבועות יצא לדרך בטלוויזיה ובאינטרנט. הרעיון: לאפשר להורים המותשים מהחופש הגדול הבלתי נגמר למצוא תעסוקה לילדים שבחופשה, כגון הופעות, פעילויות ואירועי בידור לכל המשפחה. את הקמפיין הפיק משרד הפרסום המוכר יהושע TBWA. כדי שמשרד פרסום פרטי יהיה אחראי לקמפיין ממשלתי, יש לעבור הליך של מכרז דרך לשכת הפרסום הממשלית (לפ"מ) ודרך המשרד הממונה. אך במקרה זה, יותר משניים וחצי מיליון שקלים מכספי הציבור הועברו ישירות ליהושוע TBWA ללא כל מכרז, בלי הליך מסודר.

השרה מירי רגב (צילום: ג'ורג' גינסברג) (צילום: ג'ורג' גינסברג)
השרה מירי רגב(צילום: ג'ורג' גינסברג)

 

בתחקיר נחשפו הקלטות שבהן נשמעת השרה רגב יחד עם יועץ התקשורת שלה, מאיר סוויסה, ושני בכירים נוספים במשרד. שיחת הוועידה נערכה לאחר שיועצים משפטיים במשרד הביעו מורת רוח מהעברת הכספים לרמי יהושע בלא מכרז.

 

בכיר א': "למה בחרנו ברמי יהושע? אנחנו מסבירים שהיה סיעור מוחות של כמה משרדי פרסום, השרה ביקשה".

 

רגב: "לא, לא, לא, לא טוב! לא טוב! תשובה רעה, רעה, רעה! למה רמי יהושע? משרד התרבות והספורט, הטוטו הוא חלק ממשרד התרבות, הוא חלק ממדיניות של הפעלת אה... מדיניות של ספורט, משרד התרבות והספורט, הטוטו".

 

בכיר א': "יש כאן בעיה, עשינו דיון משפטי קצר בבוקר, מה שאת אומרת, השרה, זו הייתה האמירה הראשונית שלנו ואז התברר שזה לא כל כך מחזיק מים מבחינה משפטית. כרגע למשפטנים, תקשיבו, עזבו, זה לא נכון מה שאתם אומרים לגבי הטוטו, ואנחנו בשקט יכולנו ללכת ללפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) ולעשות את זה במהירות, אפילו זה גם פוטנציאל אוטומטית ללכת ללפ"מ. צריך בכל זאת להסביר הסבר נוסף למה הלכנו לרמי יהושע. ההסבר של הטוטו הוא לא מספיק טוב, צריך להוסיף עוד ממד".

 

בכיר ב': "ולכן אני אומר, לכן אני אומר בפרוטוקול שמופיע בדירקטוריון של הטוטו שזה רמי יהושע, רמי יהושע נבחר על סמך בקשת המשרד להיות עם רמי יהושע ואני אומר שיהיו לא מעט דירקטורים שיוציאו את הפרוטוקול הזה. אנחנו רוצים להיות זהירים אז אנחנו חושבים על זה מראש".

 

רגב: "אבל רגע, מה זה אנחנו בחרנו, מה, אתם רוצים להגיד לי שרמי יהושע לא עובד בטוטו?"

 

בכיר ב': "עובד בטוטו, אבל, ב..., ב..., בדירקטוריון הוא אושר על פי בקשת המשרד".

 

בשלב מסוים בשיחות מציעים היועצים של השרה פתרון.

  

בכיר א': "יש לנו פתרון, השרה, אני רק רוצה להציג אותו, חשבנו על זה, יש לנו פתרון. הפתרון הוא, הפתרון הזה מקובל גם על המשפטנים כאן, כדי להתמודד גם עם הסוגיה של לפ"מ וגם עם הסוגיה שכביכול אנחנו פנינו לטוטו וביקשנו למנות את רמי יהושע שזה מופיע בפרוטוקול של הדירקטוריון שלהם. עכשיו הפתרון שלנו הוא כזה: היה סיעור מוחות, השרה ביקשה רעיונות כדי לעשות את הפרויקט הזה, כי זה היה הרעיון שלה והחזון שלה, הטוטו יחד עם משרדים נוספים שזה אספי, ואמיר דן ואחרים, בא עם רעיון, הרעיון שהטוטו בא, הוא בא יחד עם הזכיין שלו, יחד עם רמי יהושע. זה היה הרעיון של הטוטו וכתוצאה מזה הוחלט ללכת עם הטוטו והזכיין שלו כי הם הביאו את הרעיון".

 

מירי רגב: "טוב, מאה אחוז, מאה אחוז".

 

עם זאת, יועץ התקשורת מאיר סוויסה ביקש להכניס שיפורים לגרסה. סוויסה הוא גם היחיד בשיחה שטורח לתהות על אודות המכרז על פי כללי המִנהל התקין.

 

מאיר סוויסה: "השרה, השרה, זה לא פתור, התשובה הזאת לא פתורה. מי שירצה לחפש אותנו ולטוטו יש מלא שונאים ברוך השם, אה... יוציא את הפרוטוקול הזה וצריך להיות הסבר שהוא לא רק משפטי אלא הוא גם מקצועי וזה מה שחסר".

 

בכיר א': "לא, לא, יש הסבר מקצועי. הם השיגו קונספט מנצח! אהבנו אותו".

 

בסיומה של שיחת הועידה נבחרה הגרסה הבאה: רגב לא קשורה לעניין, ומי שהביא את יהושע זה בכלל הטוטו, אלא שבידי חדשות 10 עדויות המצביעות על קשר בלתי אמצעי בין השרה לבין יהושע קודם להחלטה להפקיד בידיו את הסכומים הללו.

 

השרה רגב מסרה בתגובה: "כל ההליך מתחילתו ועד סופו אושר על ידי המשפטנים של המשרד ובוצע כדין, נקודה".

 

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "חלק הארי מתקציב הפרויקט ממומן ממשרד התרבות והספורט וחלקו מהטוטו שתומך בקידום הספורט העממי ותוכנית השיווק. משרד התרבות והספורט ביקש ממשרדי הפרסום והיח"צ שעובדים עמו בשגרה רעיונות לשיווק הפרויקט. ההצעה שנמצאה הטובה ביותר הייתה הצעתו של הטוטו באמצעות משרד הפרסום רמי יהושע – ולכן הקמפיין נעשה על ידי ספק זה.

 

"בקשר להקלטות, מדובר בסימולציית תקשורת. היה חשוב להיערך למסיבת העיתונאים ולהבהיר בה כי הכול נעשה כדין לרבות אישורם של הגורמים המקצועיים והיועצים המשפטיים שאישרו את הפרויקט ודאגו להסדרת המימון. אין בסימולציה כדי ללמד על המציאות אלא על שאלות ותהיות שעלולות לעלות מצד כתבים".

 

מהטוטו נמסר בתגובה: "עלות אירועי הספורט העממי בפרויקט 'לא לדאוגוסט' היא חמישה מיליון שקלים מתוך העלות הכוללת בסך כ-15 מיליון שקל. הטוטו נענה לבקשת משרד התרבות והספורט לממן את הפרסום לפרויקט בסך של עד 2.5 מיליון שקלים".

 

ממשרד הפרסום נמסר: "לרמי יהושע ולמשרד הפרסום יהושע TBWA אין ולא הייתה שום היכרות מוקדמת עם השרה מירי רגב טרם השקת פרויקט 'לא לדאוגוסט'. המשרד מפרסם את הטוטו בהצלחה זה כמה שנים והועסק ישירות על ידי הטוטו בפרויקט המדור. אין למשרד או בעליו שום קשר חוזי, חברי או מכל סוג שהוא עם משרד התרבות והספורט".


פורסם לראשונה 30/08/2015 20:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
השרה מירי רגב
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים