רגב על תחקיר חדשות 10: "סערה בכוס מים, הפרסומאי לא מקורב אליי"
שרת התרבות טוענת כי הקלטת השיחה שפורסמה בערוץ 10 ובה היא ויועציה דנים כדי להסביר העסקת פרסומאי ללא מכרז הייתה הכנה למסיבת עיתונאים. "אין לי מקורב בשם רמי יהושע"
שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה הבוקר (יום ב') לתחקיר שפורסם אמש בחדשות 10 ובו נשמעה הקלטה שבה היא ויועציה נשמעים מתדיינים כיצד להסביר העסקת פרסומאי ללא מכרז. "אני הולכת לקלקל לכם את המסיבה", אמרה רגב. "אין לי מקורב בשם רמי יהושע. אני דורשת מערוץ 10 שיוכיחו את הקרבה שלי לרמי יהושע". רגב הוסיפה וטענה כי שיחת הוועידה שבה היא נשמעה, לכאורה, מתאמת גרסאות עם יועציה הייתה למעשה הכנה שלה לקראת מסיבת עיתונאים. לאחר מכן הודיעה רגב כי שלחה מכתב אזהרה לערוץ 10 שבו היא מתריעה בפני תביעת דיבה נגד הפרסום.
אמש פורסם כי משרד התרבות והספורט העביר ללא מכרז תקציב פרסום של יותר משניים וחצי מיליון שקלים למשרד הפרסום יהושע TBWA.
"פעם ראשונה שפגשתי את רמי יהושע הייתה בפגישה מקצועית עניינית במשרד התרבות והספורט עם כל הגורמים המקצועיים והוא הגיע כנציגו של הטוטו", אמרה רגב. "לכן כל מי שהאשים אותי שאני מקורבת אליו או אותו שהוא מקורב אליי צריך להוכיח את זה".
לדבריה, "הדליפו קלטת. שיחת ועידה שעשינו כהכנה למסיבת עיתונאים. בהכנה למסיבת עיתונאים עושים סימולציה של שאלות שונות. כל אחד שואל שאלה ואנחנו נותנים תגובה לסימולציות למסיבת עיתונאים. שאלו אותנו למה לא עשינו את זה דרך לשכת הפרסום הממשלית (לפ"מ), אז אמרתי שהתשובה מאוד פשוטה וזה להגיד את האמת וטוב שזה נמצא בקלטת. להגיד את האמת זה תמיד הכי טוב".
רגב טענה עוד כי "כל הכסף של הטוטו שעבר לנושא השיווק ועבר לספורט העממי עבר לאחר אישור של היועץ המשפטי של הטוטו, לאחר אישור המועצה של הטוטו ולאחר אישור של המועצה העליונה לספורט. הכול עבר באישורים של הגורמים המקצועיים. הטוטו עושה מכרזים. והטוטו עשה מכרז עם רמי יהושע. אני לא התערבתי בזה".
במוקד התחקיר, הקמפיין הפרסומי "לא לדאוגוסט", שהופק במשרד הפרסום יהושע TBWA. הקמפיין נועד לאפשר להורים המותשים מהחופש הגדול הבלתי-נגמר, למצוא תעסוקה לילדים שבחופשה. בהקלטה שפורסמה נחשפה שיחת ועידה ובה נשמעת רגב מתכננת עם שניים מיועציה איך להסביר את העסקת הפרסומאי יהושע ללא מכרז.
יועץ התקשורת של רגב, מאיר סוויסה, נשמע בהקלטה מנסה להגן על כללי המִנהל התקין ותוהה על אודות המכרז המדובר.
ממשרד הפרסום נמסר הבוקר בתגובה: "לרמי יהושע ולמשרד הפרסום יהושע TBWA אין ולא הייתה שום היכרות מוקדמת עם השרה מירי רגב טרם השקת פרויקט 'לא לדאוגוסט'. המשרד מפרסם את הטוטו בהצלחה זה כמה שנים והועסק ישירות על ידי הטוטו בפרויקט המדור. אין למשרד או בעליו שום קשר חוזי, חברי או מכל סוג שהוא עם משרד התרבות והספורט".