לאורה ריבלין: "השדים יצאו בשירים"
רגע לפני שתעלה לבמה עם הקברט המוזיקלי "אישה נוסעת", הגיעה השחקנית לאורה ריבלין לאולפן ynet כדי לספר כיצד נולד מופע השירה הראשון בחייה ואיך עובדים צמוד-צמוד עם הבן, המוזיקאי שאול בסר, שהלחין עבורה את הטקסטים האישיים מהמגירה. צפו בראיון ובשני ביצועים מיוחדים
יותר מחמישה עשורים עומדת לאורה ריבלין על הבמה. שחקנית תיאטרון מוערכת ששיחקה כמעט בכל התיאטרונים הרפרטוארים בארץ, בתפקידים שרבים מהם בלתי נשכחים. כעת, בפעם הראשונה, היא תעלה על במת תיאטרון הקאמרי עם "אישה נוסעת", מופע מוזיקלי חדש כשמולה המיקרופון וסביבה הרכב נגנים מבריק בהנהגתו של בנה, המוזיקאי שאול בסר. באולפן ynet היא סיפרה כיצד נולד הפרויקט המסקרן, מאין שאבה את הטקסטים לשירים האישיים ואיך זה לעבוד צמוד-צמוד עם הבן, שהלחין לה סיפורי חיים. צפו בראיון ובביצועים לשניים משירי המופע.
טקסטים שכתבה למגרה במשך שלושים שנה, הפכו תחת ידיו של הבן ובעזרת הסופרת נורית זרחי לשירים שהיא מבצעת בקברט מוזיקאלי שמורכב מפיסות חלום וחיים. "בחרתי את החומרים בקפידה. מה שלא רציתי לומר, לא אמרתי. לכולנו יש שדים ודברים שלא נותנים לנו מנוח. זה יצא החוצה בחלומות שאותם אני שרה בערב הזה. אני צריכה עוד קצת זמן כדי לעכל את מה שהערב הזה הוא בשבילי", היא אומרת בראיון לקראת המופע.
"הבאתי לשאול את הטקסטים כדי שיקרא, לא חשבתי שהוא ירצה להלחין אותם. חשבתי שימליץ על איזה מוזיקאי, והוא אמר - אני רוצה", מספרת ריבלין כיצד נולד שיתוף הפעולה המוזיקלי עם הבן. "חשבתי שזה יהיה לו יותר מדי פרטי ושהוא לא ירצה, אבל הוא אמר 'אני רוצה' והרגשתי טוב, שזה בסדר".
המוזיקה - כמו הטקסטים, מורכבת, מגוונת ועשירה: מלודיות והרמוניות ג'אז, בלוז, גרוב מוזיקה איטלקית. "יש בזה משהו מאד גמיש, כמו הבלגאן של הקולות שקיים באופן כללי במוזיקה הישראלית", אומר בסר, "אולי בגלל כל העליות שהגיעו לפה. כל הסגנונות המוזיקליים האלה נטמעו בנו, לפחות בדור שלי. אני חושב שזה חלק מהדי.אן.איי של המוזיקה הישראלית".
"מעולם לא חלמתי לעשות מופע כזה, וזה קרה", מסכמת ריבלין. "אני אוהבת לשחק. עכשיו אני אניח לזה ונראה לאן זה קורה".
"אישה נוסעת", מופע הקברט המוזיקלי של לאורה ריבלין, יתקיים ב-2 בספטמבר בתיאטרון הקאמרי בתל אביב, ב-16 באוקטובר בצוללת הצהובה בירושלים וב-24 באוקטובר במסגרת פסטיבל הפסנתר.