שתף קטע נבחר

המזוודה הלכה לאיבוד - מה עושים?

מה עושים כשמסירת המזוודה על ידי חברת התעופה מתעכבת או אם נגרם לה נזק ומה הפיצוי שמגיע לכם על כך? מדריך

יצאתם מהמטוס, עברתם את ביקורת הדרכונים ואתם מחכים כעת למזוודה שלכם. בינתיים כל הנוסעים האחרים קיבלו את המטען שלהם ואתם נשארתם בודדים ללא המזוודה. בשלב זה אתם מבינים שסביר להניח שהמזוודה מתעכבת או מטיילת לה בעולם.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

שתי אמנות בינלאומית - ורשה 1929 ומונטראול 1999 - קובעות את כל מנגנון הטיפול בתלונות ותביעות בגין עיכוב במסירת מזוודות ונזקים שנגרמו להן. כל חברת תעופה עובדת לפי האמנה שהיא חתומה עליה. על ההבדלים ביניהן בהמשך.

 

מה עושים כשמגלים שהמזוודה מתעכבת?

כשמגלים עיכוב במסירת המזוודה ו/או נזק, יש להודיע על כך מיידית למוביל האווירי האחרון וזאת לפני עזיבת אזור מסירת המזוודות. חברת התעופה תמלא דו"ח והעתק ממנו יימסר לכם (הדו"ח נקרא DPRI). מסמך זה יאפשר לכם לעקוב אחרי הטיפול במקרה שלכם.

 

במקרה של עיכוב במסירת המזוודה, כל תביעה (לדוגמא בנושא רכישת בגדים חלופיים) חייבת להיות מוגשת לחברת התעופה תוך 21 יום מיום הטיסה שאם לא כן היא תידחה סופית. אם המזוודה לא נמסרה לכם, עליכם לבדוק עם חברת התעופה את גובה הרכישות שתאשר לכם. אם מדובר בנזק למזוודה, על הנוסע להודיע לחברת התעופה תוך 7 ימים ממועד הטיסה.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

על מנת שיטפלו בתביעתכם עליכם להכין את המסמכים הבאים: כרטיסי הטיסה, כרטיסי עליה למטוס, מדבקות מזוודה, חשבוניות מקור של כל רכישת בגדים והעתק של כל תכתובת עם חברת התעופה.

 

כמה כסף תקבלו כפיצוי?

אם הנסיעה היא בין מדינות שחתמו ואשררו את אמנת ורשה, החישוב ייעשה לפי משקל בגובה של כ-20 דולר אמריקני לכל ק"ג, ללא קשר לערך תכולת המזוודה.

 

אם הנסיעה היא בין מדינות שחתמו ואשררו את אמנת מונטריאול, אז הפיצוי יהיה בהתאם לתכולת המזוודה, בתנאי שהנוסע יהיה מסוגל להוכיח הן את התכולה והן את ערכה. תקרת הפיצוי במקרה זה עומדת על 1,135 אירו לכל נוסע.

 

אם למטען שלכם ערך רב, יש לשים לב כי עליכם להודיע מראש לחברת התעופה על הכוונה לשלוח אותו ואז לשלם פרמיית ביטוח בהתאם לחברת התעופה.

 

עו"ד דוד שפרכר ממשרד רוגל ושות' ירושלים הינו עורך הדין המתמחה בדיני תיירות ותעופה אזרחית . אין האמור במאמר זה מבחינת יעוץ משפטי והקורא איננו יכול להסתמך על הכתוב בו. עליו להיוועץ עם עו"ד מטעמו לפני כל פעולה משפטית. הטקסטים הרלוונטיים זמינים לאנשי ענף התיירות בפנייה למחבר -  david.sprecher@sprecher.co.il

 

היום העמוס בשנה בנתב"ג. צפו: 

צילום: מוטי קמחי

צילום: מוטי קמחי

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים