וזו סיטרואן שלא תוכלו להתעלם ממנה
יצרנית הרכב הצרפתית תחשוף בתערוכת פרנקפורט קקטוס קבריולה מרהיב לתצוגה, אבל את התכלס היא שומרת לסין שם תציג C4 סדאן
סיטרואן חשפה שתי מכוניות שונות מאוד, בשני מקומות רחוקים. מצד אחד גרסת קבריולה מרהיבה לתצוגה של הקקטוס תערוך הופעת בכורה בתערוכת פרנקפורט (27-19 בספטמבר), ומצד שני בתערוכת שנגדו בסין (13-4 בספטמבר) תוצג גרסת סדאן חדשה של ה-C4 המשפחתית.
שתי המכוניות מבטאות את הגישות השונות בהן נוקטים הצרפתים בשווקים שונים. התמקדות במותרות וחלומות באירופה, מול פרקטיות בסין - שם ה-C4 סאלון צפויה להפוך לרבת המכר הגדולה ביותר של סיטרואן.
החלום - קקטוס M
רכב התצוגה קקטוס M, שואב השראה מהמהארי (Mehari), כפי ששמו גם רומז. המהארי שהושק בשנת 1968, היה גרסת שטח פתוחה לחלוטין של הדה-שבו הקלאסית, מכונית שהיוותה השראה למשפחת הקקטוס כולה. בסיטרואן מדגישים את ההשראה ששאב ה-M מהמהארי, כולל אפילו שימוש בפלסטיק לדלתות הצד - בין היתר לטובת עמידות באזורי חוף וחסכון במשקל.
ל-M שמשה קדמית ניצבת בזווית של 60 מעלות, וקורות עץ מלפנים ומאחור. הוא מצויד בשני גלשני גלים שעיצבה סיטרואן, ועיצוב תא הנוסעים שלו שואב השראה מסירות - עם מינימום של דיפונים, בדים מחומרים עמידים לחול ומים ואפשרות לשטוף את הכל בצינור. סיטרואן גם מסבירה שניתן לנסוע ב-M מבלי להתרחץ לאחר ביקור בחוף הים או גלישה.
לרכב שתי דלתות צד, והכניסה לאחור מתאפשרת בעזרת שקע-מדרגה ליד הגלגלים האחוריים - או על-ידי קיפול המושבים הקדמיים. גג הרכב מתנפח באמצעות מדחס הממוקם בתא המטען, ומורכב ידנית. ניתן גם לנפחו לאוהל המתחבר לרכב מאחור ומאפשר לינה בשטח, כאשר המושבים האחוריים הופכים למיטה זוגית.
לרכב מידות דומות ל-C4 קקטוס המשווק בישראל. אורכו 416 ס"מ, רוחבו 177 ס"מ וגובהו 148 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 260 ס"מ. ל-M מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר ו-110 כ"ס, גרסה שאינה מוצעת לפי שעה בישראל.
הוא מביא איתו עם זאת בשורה חשובה לשוק הישראלי - רכב התצוגה מצויד לראשונה בתיבת שישה הילוכים אוטומטית, לה מצפים ביבואנית בכדי להתחיל בשיווק מנוע ה-110 כ"ס בשנה הבאה. סיטרואן לא מפרסמת נתוני ביצועים, אך מציינת כי השילוב מפיק תצרוכת דלק ממוצעת של 20.8 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. זאת בין היתר תודות למערכת עצור-סע לחסכון בדלק ברמזורים. לרכב התצוגה חישוקי "19 עם צמיגים צרים (מידה לא פורסמה).
נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לייצור רכב התצוגה הייחודי. עם זאת, סיטרואן רומזת כי הוא ישפיע על גרסה עתידית של הקקטוס, ולא מן הנמנע שרכב דומה ייוצר לפחות במהדורה מוגבלת בעתיד.
המציאות - C4 סאלון
בינתיים, בסין, שוק הרכב החשוב בעולם למרות ההאטה בחודשים האחרונים, סיטרואן שומרת את הרגליים על הקרקע ומשיקה משפחתית חדשה. היא מבוססת על ה-C4 המשווקת בישראל, אך מציעה מרכב סדאן (סאלון בשפת סיטרואן) שפופולרי מאוד בסין. למרות הפופולריות הגדולה אף יותר של מרכב זה בישראל, מכונית זו - שתוכננה עבור סין ותיוצר בה - כפי הנראה לא תוצע בתקינה אירופית ולכן לא תגיע לישראל.
ה-C4 סאלון מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר של ה-C4/פיז'ו 308, עם מגדש טורבו, שלושה צילינדרים ו-130 כ"ס. לרכב אותה תיבת שישה הילוכים אוטומטית כמו בדגם המשווק אצלנו. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו, וסיטרואן מסתפקת בינתיים רק בנתון אורך - 455 ס"מ, ארוך ב-22 ס"מ מה-C4 האצ'בק שמשווקת בישראל, כולם כמובן בסרח העודף מאחור. הגרסה החדשה מצטרפת לדגם ה-C4-L בעל בסיס הגלגלים הארוך, שמיועד אף הוא רק לסין.