לינקים: שישי של הכוח היום
במפקדת דיסני מפתיעים את המורדים עם 18 שעות שידור ותחנה מבצעית מצוידת היטב של מרצ'נדייז שתוקפים את הרשת. האם הייתם מוציאים 150 דולר על רובוט שנשלט על ידי הסמארטפון? וגם: האם יש קשר בין מתאם לסיבתיות? סקר קובע שכן. ולסיום: חתול ודביבון. סיכום שבוע טכנולוגי ברשת
1.
אם לא ידעתם אז אתמול היה יום שישי של הכוח. ואל תחפשו את זה בלוח השנה הגרגוריאני או הבודהיסטי. מדובר בחג שהמציאה דיסני, ובו היא משלבת כוחות עם חברות קמעונאות ומוכרת לראשונה שלל צעצועים ומרצ'דייז לסרט החדש - פרק 7 בסאגת מלחמת הכוכבים - הכוח מתעורר. וכן, גם לדידי היה יכול להמשיך לישון.
##
כדי ליצור באז לקראת היום הגדול ערכה דיסני ביוטיוב שידור חי בן 18 שעות של אנבוקסינג - מגישים פתחו את אריזות הצעצועים החדשים והציגו אותם. האירוע התחיל באוסטרליה ונע עם סיבוב הכדור עד שהסתיים בלוס אנג'לס, ערש התרבות (מהסוג הזה).
על פי אתר Know your meme הפעם הראשונה שנראתה פתיחה שכזו הייתה בפברואר 2006. משתמש פליקר ג'וש בנקרופט העלה סדרת תמונות שלו פותח את אריזת המקבוק פרו של החבר שלו טוד. הוא קורא לזה "טקס הפתיחה". חודש לאחר מכן נרשם הדומיין unboxing. הווידאו הראשון של פתיחה שעלה ליוטיוב היה של נוקיה E61. גם כאן משתמשים במילה "טקס".
הטקסים הללו התרבו, ולאנבוקסינג טוב עשויות להיות מליוני צפיות.
למה? אולי זה מרגיע. אולי באמת מקבלים מידע שאינו פרסומי על מה יש באריזה. אולי כמו כל טקס - לא תמיד יש תשובה.
בדיסני לקחו את הקטע הגיקי הנישתי הזה והפכו אותו לגדול. בדיוק כמו שהם לוקחים את תופעת מלחמת הכוכבים שכבר חזקה (וקצת גיקית), ומעצימים אותה.
בסופו של דבר זה זה השילוב החזק בגלקסיה: דיסני, שהיא הטובה ביותר בעולם, במסחור סרטים עם אביזרים נלווים, עם המותג הכי עצום בגזרה הזו.
גם הבחירה לערוך יום מיוחד ברשת היא חשובה: חלק מהקיום של מלחמת הכוכבים הוא בממים, באמנות שיוצרים מעריצים, ובמחוות. דיסני תנסה לעודד את זה בערוצי פייסבוק, טוויטר, ויוטיוב.
את כל ההשקעה דיסני תקבל בחזרה בצורת הרבה מאוד כסף עוד לפני שיוקרן פריים אחד מהסרט.
נניח,הרפליקה של הרובוט BB8 עולה 150 דולר. היא מבוססת על SPHERO, כדור משחק שנשלט על ידי סמארטפון. האם זה הדרואיד שחיפשתם?
2.
ולמסתפקים במועט: מתכון לסופגנייה.
זה ממש מועט. נקווה שטעים לפחות.
3.
עניין אחר לגמרי: יוצר הקומיקס רנדל מונרו בעל העמוד המגה מצליח XKCD פרסם סקר של שאלות מטופשות יותר ופחות והוא מזמין גולשים לענות עליהן כדי שאנשיו ימצאו "מתאמים מוזרים". מתאם מוזר עשוי להיות למשל: אוהבי חתולים טסים יותר, יש קשר בין אהבת שוקולד להעדפת אייפון וכדומה.
לא כתוב מתי יפורסמו התוצאות ובאיזה פורמט אבל נראה שיהיה מצחיק ועם נימה סאטירית - לצחוק מעט על הסוברים שמתאם (קורלציה) מספיק למסקנות ללא לבדוק סיבתיות. למשל: ככל שהאדם יותר גבוה הוא יותר חכם (לא נכון, אם בדקנו גם ילדים בני 6), שיש קשר בין אורך השיער למהירות (זה כי נשים רצות פחות מהר), או ש-5 יחידות מתמטיקה בתיכון מובילות למשכורת גבוהה יותר.
##
כאן יש אתר שמרכז נתונים אמיתיים ומוצא מתאם ללא סיבתיות.
דברים שיש שם למשל:
הידעתם?
# ככל שמיס אמריקה מבוגרת יותר, כך עולה מספר מקרי הרצח באמצעות חפצים חמים.
# צריכת המוצרלה עולה ככל שמוסמכים יותר מהנדסים.
4.
לנושא הבא: ראיתם כבר את מחולל השבת? מדובר באתר שעלה בשבת שעברה והדבר היחיד שהוא עושה זה להציג נורה שאפשר להדליק ולשמוע "שבת היום". האתר פועל רק בשבת, וכדאחקה הוא מאוד מצליח: על פי מפעיליו, 50 אלף איש חוללו בנורה עד כה, ויש כ- 3,600 שיתופים בפייסבוק.
לחצו כאן לחילול (כן בשבת)
אבנר רסל, פרסומאי, מבוני האתר. תמכרו שם פרסומות?
שווה לשקול את זה. נראה כמה רייטינג יהיה.
5.
#והשבוע מתרחש כנס IFA. הדבר הכי חשוב שקורה בטכנולוגיה עד שאפל תוציא את האייפון הבא ביום שלישי הקרוב. כמה אפל חשובה? היא אפילו לא טורחת להופיע בכנסים האלה.
בינתיים סוני הציגה סמרטפון עם מסך 4K. כלומר משהו כמו 900 פיקסלים לאינץ'. שזה ממש הרבה בשביל מכונת פייסבוק ויוטיוב.
וסמסונג הציגה חיישן שיאמר לנו איך אנחנו ישנים. פשוט מניחים אותו מתחת לסדין והוא יוציא לסמארטפון נתונים על של איכות השינה שלנו.
החיישן גם יתקשר עם חפיצים אחרים - למשל הוא יוכל להגביר את המזגן אם אנחנו מתנשמים בכבדות או להדליק את האור כדי להעיר אותנו. קוראים לזה בית חכם - מושג כללי לבית בו המכונת כביסה, המקרר והמזגן מתקשאים ביניהם דרך הרשת.
מעניין מתי נאמר - "רגע, יש לי טלפון מהבית. לא לא - הבית מתקשר אליי".
6.
לא משנה. במקום השישי: מה דעתכם על הלוגו החדש של גוגל?
אני באמת שלא הייתי שם לב אם הם לא היו מודיעים על זה.
7.
ומה העניין עם האיש הזה?
8.
והאם דביבונים זו החיה הכי חמודה שיש?
אני חושב שכן.
שבת שלום.